"nak beli apa? Kau tak beli apa ii pun, "kata Asher. Dah lah banyak orang dekat sini! Sesak!! Boleh mati cepat aku macam ni!!
"shhh biar dia fikir. Kalau kau ganggu fikiran dia makin lama kita dekat sini, "kata Isacc. Jangan tanya!! Senyap je!! Ikut je mana dia pergi! Asalkan tak sesat?
"aku nak naik kapal! "kata Evie. Mesti tak dapat! Hurmmm......
"you know the answer. We don't have much time, "kata David. Sedih!!
"nasib baik kau dapat tangkap pelaku tu, "kata Arlan. Cepat betul dia buat kerja tak sampai lima jam!!
"orang bodoh cuba buat kerja bodoh makin bodoh bertambah bodoh, "kata Evie. Lain kali buat kerja pandai ii sikit. Kalau tupai yang mahir mana reti jatuh pokok. Semuanya perlu ada kemahiran! Kenapa kalau jatuh pokok tak duduk je bawah pokok tu? Panjat lah guna tangga!! Tak payah nak berdramatik jatuh kena sambut! Tak payah!!!!
"lain kali lah datang sini lagi! Cuti lama ii, "kata David. Kalau bukan hari ni suatu hari nanti!
"kalau aku hidup lagi, "kata Evie. Mana tahu tak sempat. Kalau orang lain nak pergi Paris tapi aku nak pergi Turkey!! Banyak sejarah ii! Tempat ii yang best bagi aku!!
Langkah kaki terhenti. Dia memandang ke arah Evie. "bodoh lah! Kau jangan lah buat aku rasa serbasalah, "kata David.
"tak payah buat drama! Dah lah. Tak ada apa pun yang aku nak! Kita balik je lah, "kata Evie. Tak terfikir nak beli apa! Dari tadi pusing ii je!! Bosan!
"jom! "kata mereka berempat. Alhamdulillah.... Dapat juga balik.... Sengsara tahu berjalan dari tadi!
°°°°°
"kau nak buat apa beli pregnancy test? "tanya Zafril. Banyak pula tu!! Lima kotak! "does anybody do something to you?! Are you pregnant?!! "tanya Zafril. Dia mulai panik. Apa jadi?!! Siapa buat kau macam ii?!!!"bodoh!!! "kata Evie. Astaghfirullah..... Apa masalah dia ni? Aku tak kahwin lagi mana ada suami!! Boyfriend pun tak ada!! Ikutkan hati nak je ketuk ii kepala dia ni!!! Biar insaf sikit!
"dah tu kenapa kau beli?! "tanya Zafril. Buat aku panik je!! Lega sikit hati ni!! Haihhh!
"ada dalam senarai! "kata Evie. Kertas kecil itu di tunjuk tepat ke muka Zafril. Dia yang ajak aku ikut tolong beli barang! Hishh!
"ouh... "kata Zafril. Jap!!! Matanya yang besar memandang tepat ke arah Evie. "dia mengandung ke? "tanya Zafril.
"manalah aku tahu, "kata Evie. Boleh jadi juga......
"hah! Aku nak kau jumpa dia. Boleh kenal ii. Dia tak ada kawan. Kesian dia. Kau pun tak ada kawan. Kesian kau, "kata Zafril. Apa benda aku cakap ni? Macam budak kecil!
"kau bukan kawan aku ke? "tanya Evie. Lahh! Mamat ni dah kenapa? Sedap hati je kata aku tak ada kawan! Kalau dia tak nak kawan dengan aku Aria ada! Jeff pun aku ada! Cuma aku tak tahu lah kalau diorang nak lagi kawan dengan aku ataupun tak. Sedih!!
"tak, "jawab Zafril dengan muka serius.
"blah, "kata Evie. Huh!! All my friend are toxic all ambitionless so rude and always negative! I need new friend but it's not that quick.....
"aku bukan kawan kau itu yang pasti. Tapi yang lebih pastinya aku bakal suami kau! "kata Zafril. Lawak tak?!! Gelak lah!!!!! Hahhhahahahahah!!!
"jangan bazir masa aku dengan lawak bodoh kau. Pergi bayar aku nak masuk kereta! "kata Evie. Nak buat lawak pun agak ii lah! Hishhh!!
Zafril segera menuju ke arah kaunter. Card hitam yang berada di dalam dompet dikeluarkan. Aku main ii je!! Tak payah lah merajuk!! Selesai membuat pembayaran dia segera keluar dari farmasi. Bergegas ke arah keretanya.
YOU ARE READING
The Mafia's Queen
ActionThe Second Mafia's Series: The Mafia's Queen ••••• "now, "kata Evie. Mereka semua melangkah ke arah kereta masing ii. Pintu kereta Ferrari berwarna hitam miliknya di buka. By the way!!! I already had my license!! °°°°° ••••• "Evie suruh berpecah...