Sınırı hemen geçtiniz diye ders aralarımda yazdım umarım saçma olmamıştır.
Keyifli okumalar ✨
Gözlerimdeki yaşları silerek biraz bile olsa kendimi toplamaya çalıştım. Dün yarım yamalak duyduğum her şeyi en baştan en ince ayrıntısına kadar anlatmıştı.
Annemle isteyerek değil görücü usulü evlendiğini öğrenmiştim. Anneme aşık olmasa bile ona çok sadık davrandığını, hiçbir şeyini eksik etmediğini söylemişti.
Avucumun içindeki Efe'nin elini sıkı sıkı tuttum. Konuşmanın başından beri elimi hiç bırakmamıştı. Hep sıkı sıkı tutmuştu.
Babam yanağındaki yaşları silerek bakışlarını yanındaki eşine çevirdi.
''Eray.''
Bakışlarımı babamdan çekerek yanındaki eşine çevirdim. Geldiğinden beri hiç konuşmamıştı ve Efe'nin bana yaptığı gibi eşinin elini sıkı sıkı tutarak ona destek olmuştu.
Çok sevimli bir çifttiler..
''Hı ne?'' Efe'nin beni dürtmesiyle ağzımdan anlamsız mırıltılar çıkmıştı. Rezil olmuştum resmen. Evet kendi derdimi tasamı bırakmış birbirlerine ne kadar yakıştıklarını düşünmüştüm. Salaksın oğlum Eray.
Boğazımı temizleyerek gülümseyerek bakan Peri teyzeye ''Efendim.'' dedim.
''Babanla senin sayende tanıştık biliyor musun?'' dediği şeyle kaşlarımı çattım. Benim sayemde nasıl tanışmış olabilirler ki.
''Seni ve anneni aramaktan kafayı yediğim sıralarda bir arkadaşım bana psikoloğa git dedi ve bende gittim. O zaman tanıştık Peri'yle.'' Babam eşinin sözünü devralıp merakımı gidermişti.
''Peri teyze psikoloğunuz muydu yani?'' Yanımda sessizce oturan Efe'nin sesini duymamla bakışlarımı ona çevirdim.
Benim sormaya çekindiğim soruları direkt anlıyor ve o soruyordu. Nasıl anlıyordu bilmiyorum ama bir şekilde yapıyordu ve bu merakımı gideriyordu.
''Evet.''
Babamın kısa cevabıyla tekrar bakışlarımı onlara çevirdim.
''Baban bana sürekli seni anlatıyordu. Seni tanımamasına rağmen anlatıyordu birde sen düşün artık. Sana verdiği bir isim bile vardı biliyor musun?''
''Neydi?'' Mırıltı şeklinde çıkan sesimi ben bile zor duymuştum.
''Okyanus.''
Okyanus mu? Babamın benim için koyduğu isim buydu demek ha. Neden Okyanus?
''Neden Okyanus?''
Efe'nin sorduğu soruyla ona döndüm. İçimi okuyordu resmen. Düşündüğüm, merak ettiğim ya da sormaya çekindiğim her şeyi anlıyordu.
Aşk böyle bir şeydi demek. Sevdiğinin her şeyini bilmek..
''Gözleri okyanus gibi, insanı içine çekiyor.''
Babamın gözlerimin içine bakarak kurduğu cümleyle yutkunmuştum. Davranışları ve konuşması o kadar samimiydi ve sahtelikten uzaktı ki hiç şüphe duyasım gelmiyordu. Konuşması beni kendine çekiyordu, o kadar gerçekçi ve samimi konuşuyordu ki onun dedikleri hariç her şeye şüphe duyasım geliyordu. Annemin söylediklerine bile.
''Ben..'' Ne diyeceğimi bilmiyordum ama kendimi bir cevap vermek zorundaymışım gibi hissediyordum.
''Bir şey söylemek zorunda değilsin oğlum.'' Sıcak gülümsemesi içimde ağlayarak boynuna atlama isteği uyandırıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Oyun bxb
Teen FictionEray: Selam Ece. Gelecekteki manit: Efe diyecektin galiba? Gelecekteki manit: Ayrıca sen kimsin amına koyayım?