Eraydan
Teneffüs zili çaldığında başımı İlker'in omzuna yasladım. Esneyerek gözlerimi kapattım. Ders boyunca uyumamak için ölüm kalım savaşı vermiştim neredeyse.
''Uyuyacak mısın?'' dedi İlker kafasını biraz aşağı eğerek omzunda yatan bana bakarken. Kafamı sallayarak onay verdim. En azından ders zili çalana kadar uyuyabilirdim.
İlker elini başıma atarak beni daha rahat edeceğim bir pozisyona getirdi. Elini saçlarıma atarak okşamasıyla iyice mayışmıştım. Bilerek böyle yaptığını biliyordum.
''Telefonum nerede, resimlerini çekmem lazım.'' Cırlayan Kirazla kaşlarımı çattım. Salaktı bu kız ha. İlker parmağıyla kaşlarımı düzeltti.
''Sessiz olsana biraz, uyuyor.'' İlker mırıldanarak yanı başımızda olduğuna emin olduğum Kiraz'ı kovaladı.
''Aman aman kıyamazmış da aşkına.'' Uygar önden dalga geçerek konuşunca uykunun bana haram olduğunu anlayarak gözlerimi açtım. Başımı İlker'in omzundan çekmeden karşımdaki Uygar'a öldürücü bakışlarımı attım. Tabi o umursamadan öpücük atmıştı.
''Stajyerler gelecekmiş derse.'' Kübra'nın sınıfa girer girmez konuşmasıyla herkesin ağzından birkaç sitem cümlesi çıkmıştı. Çünkü Sinan hoca ne zaman derse stajyerleri getirse ağzımıza sıçıyordu.
Bizi tahtaya çıkartıp soru çözdürüyordu. Sorunda şu ki dersi kendi kendine işlediği için bir bok anlamıyorduk ve tahtaya kaldırdığı zamanlarda soruyu çözemiyorduk normal olarak.
''Sıçış işlemleri başlatılıyorr.'' Apo arkadan bağırarak konuşunca sırıtmıştım.
Sıranın üstünden telefonumu alarak saate baktım. Dersin başlamasına üç dakika vardı. Telefonu sıraya geri koyarak başımı İlker'in omzuna sürttüm. Saçlarım yüzümü gıdıklamaya başlamıştı.
İlker anlamış olacak ki saçlarımı yüzümden çekerek gülümsemişti. Ona gülümseyerek karşılık verdim. ''Böyle tatlı tatlı anlar yaşıyorsunuz. Sonra shipleyince bana kızıyorsunuz!'' dedi Kiraz bağırarak.
O sırada sınıf kapısı açılmıştı. Hiç o tarafa bakmamıştım ta ki sınıftakilerin sesinin kesilmesiyle kimin geldiğini merak edip kafamı İlker'in omzundan kaldırdım.
Efe, Cihan ve bir tane kız..
Efe'nin gözleri direkt benim üstümdeydi. Kaşlarını çatarak bakıyordu. Gülümseyerek biraz yumuşamasını sağlamaya çalıştım ama pekte işe yaradığı söylenemez. Neyse sinirlenmişti acaba yine?
Sinan hocanın sınıfa girmesiyle hepimiz ayağa kalkmıştık. Hoca oturun dedikten sonra ayakta duran üçlüye boş olan yerlere oturmalarını söylemişti. Efe gözlerini sınıfta dolaştırarak en arakadaki sıraya doğru ilerledi. Cihan ve diğer kızda arkaya doğru ilerlemişti.
Efe cam kenarına oturunca diğer kızda yanına oturmuştu. Cihan ise Apo'nun yanına oturmuştu. Ne vardı yani Cihanla otursaydı. Sinirle önüme döndüm.
Yoklamada sıra bana gelince 'burada' diye mırıldanmış ve çantamdan matematik kitabımı çıkarmıştım. Sınıfa ufak bir göz gezdirdiğimde kızların Efeye baktığını gördüm. Offf sikeyim böyle işi ben...
''Evet nerede kalmıştık en son?'' Hiç kimseden ses çıkmayınca hoca sinirle bize bakmıştı. Dersi kendi kendine işlediği için kimsenin nerede olduğumuzdan haberi yoktu. Biz sadece film izler gibi izliyorduk hocayı.
''Pekala o zaman trigonometriye geçiyoruz bugün.'' demiş ve dersi anlatmaya başlamıştı.
İlker bana doğru yaklaşarak ''Başladı yine kendi kendine ders anlatmaya.'' demişti. Gülerek kafamı salladım.
Biraz fazla sesli gülmüş olacağım ki kafamı kaldırdığımda hocanın bize sinirle baktığını gördüm. Sıçışş..
''Eray sen arkaya Efe'nin yanına geç, Dilara kızım sende öne gel.'' Oha oha Efe'nin yanına gidiyorum. Kalemlerimi ve defterimi alarak sıradan kalktım. İlker dudaklarını büzmüş bana bakıyordu. Omzunu pat patlayarak arkaya Efe'nin yanına gittim.
Kız çoktan kalkmış ve bana göz devirerek öne İlker'in yanına gitmişti. Şu hareketlere bak..
Kolumdan tutulup sıraya çekilmemle Efeye baktım. Kaşlarını çatmış bana bakıyordu. ''Selam.'' Dedim gülümseyerek. Göz devirerek tahtayı işaret etmişti. Yani diyordu ki 'Sesini kes ve dersi dinle.'
Hoca derse kaldığı yerden devam etmeye başlayınca bende hocayı dinlemeye başladım. Anlamıyordum bir şey ama olsun, belki anlardım.
Gözlerimin ucuyla Efeye baktığımda pür dikkat hocayı dinlediğini gördüm. Sınıftakilere göz attığımda bazı kızlar çaktırmadan buraya bakıyordu. Hepsine öldürücü bakışlarımı atmaya başladım.
Efe yanımda boğazını temizleyince ona döndüm. ''Dersi dinle etrafına bakınıp durma.'' Yakalanmıştım..
Hızla bakışlarımı hocaya çevirdiğimde kısık sesle güldüğünü duymuştum. Dikkatimi hocaya vererek dersi dinlemeye başladım.
Biraz olsun bir şeyler anlamıştım. Hoca tahtaya soru yazmış ve sınıfa doğru dönmüştü. Evet bakalım tahtaya çıkacak şanslı kişi kim.
''Eray, soruyu önce defterinde çöz sonra tahtaya gel.'' Şansımı sikeyim ama ben. Nasıl çözeceğim şimdi bu soruyu. Bakışlarımı Efeye çevirdiğimde gülmemek için kendini zor tuttuğunu gördüm. Dudaklarımı büzerek ona baktım.
''Çözmek için biraz uğraş, yardım edeceğim ben sana.'' Derin bir nefes alarak önce tahtadaki soruyu defterime yazdım ve çözmek için uğraşmaya başladım.
''Aferin, şimdi formülü uygula.'' Dediğini yapıp formülü yerine yazdım. ''Evet şimdi çöz bakalım.'' Sonucu bulduğumda Efe defterime bakarak ''Dikkatli bak bir yerde küçük bir hata yaptın.'' Eliyle gösterdiği yere baktığımda nerede hata yaptığımı anlamaya çalıştım.
Sonunda hata yaptığım yeri bulup düzeltince kalemi sıraya atarak derin bir nefes aldım. Ben matematik sorusu çözmüştüm. Vay anasını bee.
Efe bana göz kırpınca gülümsedim.
''Eray soruyu çözdüysen tahtaya gel ve arkadaşlarına anlatarak çöz.'' En güzel anların katili seni.
''Yapabilirsin.'' deyip göz kırpan Efeyle derin bir nefes alarak tahtaya doğru ilerledim. Ben bu işi yapacaktım arkadaş.
Tahtada soruyu anlatarak çözdüğümde hoca şaşırsa da bana 'aferin' deyip sırama kışkışlamıştı. Efe ise bana gururla bakıyordu.
Uygar yanından geçtiğim sıra ''Ah zeki erkek, en sevdiğim.'' Diyerek sırıtınca İlker kafasına silgi atmıştı. Onlara gülerek baktıktan sonra sırama doğru ilerleyip Efe'nin yanına oturdum.
Ders boyunca bir Efeye bakmış bir hocayı dinlemiştim. Üstümde ilk defa matematik çözebilmenin mutluluğu vardı.
Tabi yanımda oturan bedenin verdiği mutluğun yanında bir hiçti ama olsun.
-----------------
Selam çukulatalarım.. Nasıldı bölüm, beğendiniz mi? Umarım hoşunuza gitmiştir. Ben çok eğleniyorum yazarken umarım sizde okurken eğleniyorsunuzdur. Hepinize kocaman öpçük :**
Fikirleri alayım..
Gökkuşağını ve Beren reisi sevin..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Oyun bxb
Teen FictionEray: Selam Ece. Gelecekteki manit: Efe diyecektin galiba? Gelecekteki manit: Ayrıca sen kimsin amına koyayım?