20. Let's mennään

103 2 0
                                    

Aleksin nk

Heräsin kahdeksalta. Vau, miten olen näin aikaisin hereillä. Menin keittiöön ja annoin koiranpennulle ruuan. Ainiin pitäis keksiä sillekkin joku nimi. Päätin lähteä lenkille koska olen niin fitness. Joo en kyllä todellakaan ole. Ulkona on 23 lämmintä. Iha medium keli näin aamusta. Laitoin oven hiljaa kiinni ja astelin ala ovelle. Aurinko oli hieman pilvessä, joten ei ole mitenkään tukalan kuuma. Juoksen pitkin helsingin puistoja. Kompastuin omiin nauhoihini. Jes, hyvä aleksi näin sitä pitää. Jäin sitomaan nauhat ja nousin ylös. Tai ainakin yritin nousta. Nilkka oli vääntynyt. Ai että kiva. En varmasti lähde taas johonkin sairaalaan kun tänään menemme sinne mökillekkin. Lähdin kinkkaamaan kohti kotia.

timeskip kotiovelle

Aleksin nk

Pompin hissiin ja painoin 4 nappia. Nyt jos vielä olisi avaimet mukana. Noh tietenkin minun tuurillani nekin jäivät oven toiselle puolelle. Painoin ovikelloa. Ei vastausta. Yllätys kun asunnossa asuu olli. Rämpytin ovikelloa tuhatta ja sataa kuin joku maailmanloppu olisi tulossa. Sitten tapahtui ihme. Oven avasi juuri herännyt olli.

Ollin nk

Heräsin ovikellon rämpytykseen. En löytänyt aleksin kosketusta viereltäni ja nousin avaamaan oven. Oven takana oli lenkiltä palannut aleksi. "kato terve" virnistin. "terve terve" hän sanoi ja kinkkasi peremmälle. "ai saatana" tuo valitti ja lösähti sohvalle. "mitä sulle sattu" kysyin huolissani. "nilkka vaan väänty ei ihmeellisempää" tuo vastasi. Nyökkäsin ja lähdin keittiöön. Hain jääpussin ja ojensin sen aleksille. Tuo laittoi sen nilkkaansa vasten. "missä portaissa sä römysit" virnistin. "kompastuin nauhoihin" tuo vastasi punastuen. "jaa jaa" vastasin. Kello läheni puoli kymmentä, emmekä ole vielä pakanneetkaan. "pitäskö pakata? Puoltuntii aikaa" kysyin. "joo no se ois ihan hyvä" allu sanoi ja nilkutti kohti makuuhuonetta. "annappa mä autan" sanoin ja otin tuon olkapäilleni. "apua mä kuolen kohta täällä" aleksi nauroi. "ymmärrän" laskin tuon sängylle ja otin matkalaukun hyllyn päältä. Pakkasimme tarvittavat asiat ja kello läheni kymmentä. "entä hauva" aleksi kysyi ja katsoi koiranpentua. "viiäänkö se vaikka sun vanhemmille siksi aikaa" ehdotin ja aleksi nyökkäsi. Laitoimme hauvalle kaulapannan ja astelimme ulos. Tommi ja muu jengi odotti autossa. "morooo" porko huusi. "no moi" vastasin. "ui että onko teillä koira" niko sanoi ja otti hauvan hänen kanssaan etupenkille. "no ei oo ku hevone" aleksi nauroi. "viiään se mun vanhemmille niin tehään pikku mutka matkalla" aleksi jatkoi ja istui viereeni keski paikalle. Joonas ja joel istuivat takana ja tommi ja niko edessä. "let's mennään!!" huusin tommille joka lähti ajamaan.

olli ja alluWhere stories live. Discover now