33. kukkuu

106 2 0
                                    


Aleksin nk

Heräsin kymmenen aikoihin. Tänään olisi lähtö päivä. Nousin innoissani ylös sängystäni ja juoksin hakemaan vaatteet päälleni. Olin tämän yön hotellissa koska täältä olisi helppo tilata taksi suoraan lentokentälle. Laitoin wans hupparin ja mustat revityt farkut jalkaan. Tiedän. Aina yhtä värikästä. Mitä odotitte? Kiskoin sukat jalkaan ja samalla kaaduin sängylle. "oho oho" nauroin. Lentoni kohti suomea lähtee noin tunnin päästä. Lähden portaita pitkin hotellin aamupalalle. Otin kananmunaa, pekonia ja lasin appelsiinimehua. Maistuis varmaan teillekki.

Sain syötyä ja juoksin takaisin huoneelleni. Avasin oven kortilla ja laitoin kaikki tavarat paikoilleen. Käsitavarat olivat valmiina ja matkalaukku pakattuna. En voi uskoa että näen ollin tänään. Vihdoinkin. Oi että tuolla ei ole harmainta aavistusta että näkee kohta kihlattunsa ;). Soitin taksin upeilla enkun taidoillani ja se tulee muutaman minuutin päästä. Laitoin kengät jalkaan ja hyvästelin hotelli huoneeni. Menin hissillä koska en jaksanut raahata matkalaukkua portaita pitkin. Siinä ei olisi käynyt hyvin. Astuin ulos hissistä ja kiitin hotellin työntekijöitä. Astuin ulos ja odotin taksia.

Taksi tuli ja hyppäsin kyytiin. Katselin ulos ikkunasta viimeisen kerran new yorkia. Kaunis kaupunki täytyy myöntää. Saavuimme lentokentälle ja katselin tauluja. Lentoni lähtee vartin päästä. Kävin ostamassa vesipullon ja sitten menin koneeseen. Istuin paikalleni ja kone nousi ilmaan.

Timeskip suomen kamaralle

Saavuin juuri suomeen. Lunta oli jo satanut jonkin verran. Päätin mennä heti ollin luo, kun on mahdollista. Ensin pitäisi selviytyä täältä lentokentältä pois. Mietin ensin että soittaisinko tommille, että tulla hakemaan. Mutta päätin yllättää muut jätkät myöhemmin. Soitin taksin. Onhan kotiin jotain 6 kilsaa täältä.

Saavuin juuri oman kodin pihaan. Home sweet home. Toivottavasti olli on kotona ettei tämä yllätys mene päin vittua. Jos nyt olli tulee vastaan portaissa tai jotain niin lähden takaisin. En oikeesti. Mun sydän hakkaa varmaan rinnasta läpi. Avasin ala oven ja menin hissiin. Naputtelin hissin kahvaa hermostuneesti. Nyt olen perillä. "Matela ja Kaunisvesi" luin ovesta. Nyt tai ei koskaan. Soitin ovikelloa.. Ette tiiäkkää paljo mua jännittää tällä hetkellä..

Hetken kuluttua oven takaa kurkisti olli kahvikuppi kädessään. "kukkuu" sanoin tuolle hymyillen. Tuon leuka loksahti auki. "näenks mä unta" tuo sanoi ja hieroi silmiään. Nojasin ovenkarmeen. "taitaa ihan totta olla" virnistin. Ollin laittoi kupin eteisen pöydälle ja syöksyi halaamaan minua.

Ollin nk

Olin sohvalla katsomassa netflixia. Ihan perus päivä minulla. Sitten ovikello soi. Kukas siellä voi olla kun on vapaapäivä. Otin kahvikuppini mukaan ja menin avaamaan oven. "kukkuu" tuo henkilö sanoi. Leukani loksahti auki. Aleksi.

Aleksin nk

"miten? Miten sä oot siinä" olli kysyi ja purskahti itkuun. "noh päätin yllättää sut" sanoin ja halasin tuota lujempaa kuin olen ikinä halannut. Siinä me olimme. Molemmat itkivät ja halasivat toisiaan. "en usko tätä" olli sanoi. "en mäkään" sanoin ja hymyilin tuolle. Olli veti minut sisälle kämppään ja otti tavarani perässä. "miten sä tulit jo nyt" olli kysyi ja kyynel valui tuon poskea pitkin. "se kirje jonka lähetin aiemmin, oli huijaus. Sen avulla sain sut uskomaan että tuun vasta vuoden päästä" hymyilin tuolle. "jaahas jaahas" olli sanoi ja laittoi kätensä olkapäilleni. "mun pikku aleksi." tuo sanoi ja katsoi mua silmiin. "mun pikku olli" sanoin ja halasin tuota uudestaan.

Istuttiin molemmat sohvalla kiinni toisissamme. "en edelleenkää usko tätä" olli sanoi. "voin mä takasinki mennä" virnistin. "sä et mee enää mihinkää" olli sanoi ja alkoi kutittamaan minua. "home sweet home" sanoin ja iskelo juoksi sohvalle meidän kanssa. "perhe takas yhdessä" olli sanoi ja halasi minua ja isloa.

Aleksi on bäkkii. Ens luvussa yllätetään muut jätkät. <3

olli ja alluWhere stories live. Discover now