Bart 19

236 11 2
                                    

(من خاف سلم) مثل سمعناه زمان من الناس الكبيره بس تفتكر دا صح ولا غلط الي خاف سلم ولا هرب؟
_________________________________
محمد بغضب: يعني انت سبت كل البنات وركزت مع دي ليه ليه ي احمد...
احمد بعدم فهم: اي يعم الغباء دا في اي مالك هي تبعك يعني ولا اي
محمد: دي الي حكتلكم عليها هي دي...
احمد بصدمه: انا... انا مكنتش اعرف والله.. انا بجد مش قصدي لو كنت عارف اكيد مكنتش بصتلها ي محمد وانت عارف...
محمد: اديك عرفت لو عينك جات عليها تاني هتزعل مني ي احمد..
احمد: ماشي يعم وبعدين هي لما وقعت عليا انا معرفتش اعمل اي وكنت عايز اعتذر ليها علي الموقف دا عشان اتحرجت جامد..
محمد: نااااااعم وقعت عليك... انت بتقول اي
احمد: يعم اهدى وانا افهمك الي حصل انها كانت ماشيه واتكعبلت ف وقت فوقي وانا قاعد عادي يعني...
محمد والنار تشتعل بداخله: يعني كانت ف حضنك..
احمد: لا... م..
تركه محمد وخرج من المكان وركب سيارته واتجه الي منزله قبل ان يقتلها ويقتله...
«««««««««««««««««««««««««««««««
نور: بنات انا بجد بدأت اقلق كيان مش موجوده خالص.. انا خايفه يكون عمل فيها حاجه..
روضه: والله انا كمان خايفه لان كريم مختفي هو كمان..
شهد: طب والحل اي..
نور: بصي ابوه هناك اهو انا هروح اساله علي كريم علي اساس اني عايزه ابارك بمناسبه الكافيه وكدا..
شهد: تمام روحي وخدي شمس معاكي..
شمس: لا انا هستنا معاكم..
شهد: اووف هاجي معاكي انا...
نور: اي حد يلا...
اتجهت نور وشهد الي والد كريم الذي كان يتحدث مع اياد باندماج..
نور: عمه منير ازي حضرتك عامل اي...
منير بابتسامة: الحمدلله تمام نور صح..
نور: ايوه بالضبط حضرتك لسه فاكرني...
منير: طبعا انا و ابوكي صحاب من زمان رغم اننا مش بنتقابل غير ف الحفلات الي زي دي...
نور: شغلكم كتير بقا ربنا يقويكم.. المهم كنت عايزه اسال حضرتك علي حاجه..
منير: اه اتفضلي ي بنتي خير...
شهد بسرعه: الحوت فين؟!
اياد وهو ينظر الي شهد برفع حاجب: وانتي بتسالي عليه ليه...
شهد وهي تنظر اليه بغضب بعد ان تذكرته: هو مش انت الي....
اياد: ايوه انا الي لسه متخانق معاكي من شويه..
شهد بغضب: اه الي هزأته من شويه...
اياد: بت اتلمي انا اصلا مش عايز ازعلك لحد دلوقت
شهد: يمايمايما خاف ي عيد.. تصدق اترعبت وسناني بتخبط ف بعض...
منير متدخل بمرح ليقف هذا الشجار: اسمها ركبي بتخبط ف بعض ههههه
شهد وهي تنظر اليه بغضب ايضا: هي هتفرق ي حج
نور بصوت منخفض: حج اي الله يخربيتك اسمه منير بيه...
شهد: اي الفرق برضو بين حج وبيه...
منير بضحك: والله دمك خفيف ي عسوله..
شهد: شهد مش عسوله...
منير: لا و عناديه كمان...
شهد: المهم برضو القرش فين...
اياد بضحك: قرش... ههههه اسمه الحوت ي عسوله..
شهد: وانت مالك ي تنح انت... انا بسال الراجل السكره دا..
اياد: تنح انا تنح... وانت سكره...
منير وازداد ضحكه: اه معاها حق انت تنح وانا سكره هههه بتفهم البت دي...
شهد: قولي بق ي عسليه انت فين البغل ابنك... اي اقصد القرش بتاعك... يلهووي صاحب الزفت دا فين
منير: ههههه يخربيتك تعبت من الضحك... صاحب الزفت دا تقريبا ف مشوار وجاي..
شهد: مشوار اي دا..
نور وهي تضربها: هي تقصد يعني اننا همنشي كمان حبه وهو مش موجود وكنا عايزين نقوله مبروك..
شهد: اه صح معاها حق دا قصدي بس انا دبش شويه
اياد: كتير مش شويه...
شهد: افندم..
اياد: دبش كتير مش شويه فهمتي..
شهد بغضب وهي ترفع اصبع يدها بوجهه: انا بحذرك اياك تقول عليا دبش تاني والا....
اقترب اكثر منها: والا اي...
شهد: انت مين عشان تتكلم معايا كدا...
اياد: اي دا اي الي وراكي دا...
نظرت نور وشهد الي الخلف ليعض صباع يدها الذي مازال مرفوع بوجهه لتصرخ شهد من الالم...
شهد: اااااااه صبااااااعي... اااااه انت مجنون...
اياد بضحك: ههههههه احسن تستاهلي عشان متلعبيش مع الكبار تاني...
شهد بغضب: انت ي و.....
وضعت نور يدها علي فم شهد لتسكت...
نور: شهد خلاص اسكتي انتي كمان يلا خلينا نشوف كيان...
سحبت نور شهد من يدها وهي مازالت تنظر الي اياد الذي يخرج لها لسانه بغيظ ويضحك ليستفزها وهي تشتعل منه...
__________________________________
اما بهذه الغرفه المغلقه...
كانت تجلس وتنظر اليه وهو يجلس علي كرسي امامها وينظر الي هاتفه...
كيان: اوووف انا زهقت هنفضل كدا كتير...
كريم وهو ينظر اليها بخبث وغمز باخر جملته: تحبي نعمل اي 😉
كيان بغضب: احب تفتح الزفت الباب عشان امشي..
كريم: تمشي! هههه ضحكتيني...
كيان: اه امشي اي الي بيضحك ف كلامي مش فاهمه.. هو انت خاطفتي مثلا... اه صح مهي قعدتك دي قاعده حرامي خاطف واحده فعلا...
كريم: اي مش عجبك تحبي اقعد ازاي..
كيان: زي الناس عادي ظهرك لظهر الكرسي مش وشك لظهر الكرسي... الوضع دا غلط للعمود الفقري كمان...
كريم بضحك: هههههه و اي تاني ي دكتوره تحبي كمان امدد علي الكنبه وتخبطي رجلي بشكوش
كيان بغضب وهي تقف: انا دكتوره علاج طبيعي مش دكتوره نفسيه دا اولا.... ثانيا بقا انا غلطانه اني خايفه عليك ما تولع.. ثالثا بقا مسمحلكش تضحك عليا وعلي كلامي..
كريم وهو يقف ويتجه اليها: رابعا بقا والاهم من كل دا مبحبش رغي النسوان بتاعكم دا... ف مسمعش صوتك الا لو هتقولي انتي جيتي هنا ليه...
كيان: رغي نسوا!!! تصدق انك شخص قليل الادب والذوق ومعدوم الكرامه....
اقترب منها اكثر لتتراجع الي الخلف...
كريم: اي خوفتي... تؤتؤ فين كيان الشجاعه...
كيان: انا مش بخاف تمام وابعد عشان عايزه اخرج يلا الوقت اتاخر ...
كريم وهو يفك ازرار قميصه: اتاخرتي اي دا لسه السهره طويله...
كيان: انت بتعمل اي...
كريم: بقلع في حاجه...
كيان: افندم بتقلع اي انت مجنون ولا مخك تعبان...
كريم وقلع قميصه لتصرخ كيان وتضع يدها علي عيناها...
كريم: اي عمرك ما شوفتي واحد من غير لبس قبل كدا...
كيان وهي تعطيه ظهرها حتي لا تفتح عيناها بالخطأ:لا طبعا اي الي انت بتقوله اي.. استغفر الله العظيم، لو سمحت البس هدومك...
كريم بغضب منها: انا علي فكره قلعت القميص بس يعني عادي...
كيان: لا طبعا مش عادي لو سمحت البس...
سمع صوت نحيب بنبره صوتها ففهم انها ستبكي ليغضب منها ويخطر بباله انها تمثل فكيف انها لم ترى احد هكذا وهي بكليه علاج طبيعي يعني انها ترى الكثير من الاشخاص دون ملابسهم...
اتجه اليها وامسك ذراعها بغضب...
كريم: بصلي هنا انتي اي الكدب بيجري ف دمك عامله فيها الهاديه البريئه وانتي بتحبي الدكتور بتاعك.... لا وكمان بتكدبي تقولي مشفتيش حد كدا الي هو ازاي يعني...
غصب عنها من قوه مسكته لها وحديثه الغاضب ورج جسدها بهذا الشكل فتحت عيناها ونظر اليه والدموع بعيناها وتتساقط ببطيء علي وجهها...
كيان: انت اكيد مريض ااااه انا ف كليه علاج طبيعي بس مشفتش حد من غير لبس قدامي عشان انا لسه ف الكليه تمام والي بندرس عليه بيكون نموذج هيكلي او شخص صاحي ولبس هدومه عادي ولو مش لبس بيكون مريض وبنكشف عليه مش انا وهو محبوسين ف اوضه لوحدنا...
كريم: وانتي فاهمه بقا ان الكلام دا انا هصدقه دا انتي بتحبي الدكتور بتاعك و الله اعلم بتعملي اي بقا عشان ينجحك..
كيان بغضب: هو انت شايفني اي هااا شايفني اي مانا لو زي مانت فاكر كنت اترميت ف حضنك من الاول بس انا مش كدا انا اه بحبه الدكتور بتاعي بس حب شريف حب من بعيد حتي هو ميعرفش اني بحبه ميعرفش فاهم حااااااجه...
كريم بغضب من كلماتها (اه بحبه) لم يشعر بنفسه الا وهو يضربها بالالم علي وجهها... لتسقط وتقع علي الكنبه الموجودة بالغرفه...
كريم: بتحبيه صح...عجبك اووي وانا... وانا مش عجبك هاااا...
اقترب منها بغضب وامسكها من ذراعها وسحبها الي حضنه ويده الاخري حول خصرها يمسكها باحكام..
كانت تضربه بكل قوتها وتصرخ بشده...
كيان: ااااااااه ابعد عني ااااااه ابعد بقولك ابعد...
كانت حركتهم مستمره تضربه وهو يحاول تقيدها اكثر حتي ضغطت كيان علي جزء يشل حركته بعنقه ليتألم كريم بشده..
كريم: ااااه انتي عملتي اي...
تراجعت الي الخلف وهي ترتجف من الخوف والدموع اغرقت وجهها حتي وجدت زجاجه فارغه مسكتها وفورا ضربته بها اعلى راسه حتي سقط كريم مغمى عليه اخرجت المفتاح من جيبه وفتح الباب وجرت الي الخارج... ليراها منير واياد...
اياد: هي بتجري كدا ليه وبتعيط اكيد كريم عمل فيها حاجه...
منير: تعالي نشوفه بسرعه...
جرى اياد ومنير الي الغرفه ليدجو كريم نائم بالارض والدم يخرج من راسه بشده...
منير: كررررررييييييييمممممم
جري اياد ورفع راسه وحاول افاقته ولكن لا اجابه..
اياد: الو الاسعاف بسرعه مطعم الحوت بسرررعه...
«««««««««««««««««««««««««««««««
جرت مسرعه لتراها روضه...
روضه: بنات مش دي كيان الي بتجري دي...
نور: اه هي كيااان كيااان...
لم تسمعهم من صوت الاغاني وخرجت من المكان تجري بعد ان اخذت حقيبتها...
نور: يلا بسرعه نلحقها اكيد حصل حاجه..
شهد: اقسم بالله لو عملها حاجه لولع فيه..
جرت الفتيات خلفها ولكن كانت قد وصلت الي نص الشارع ليركبوا سياره نور ويسرعون اليها...
شمس وهي تخرج راسها وتنادي عليها: كياااان كيااااان...
شهد: كياااان بت انتي ي زفته...
ثواني و اوقفت نور السياره امامها لتصرخ كيان من الخوف وتسقط ليغمى عليها هي الاخرى...
نزل الفتيات اليها بسرعه لتصرخ روضه: يلهوووي دا نبضها ضعيف اووي لازم تروح المستشفى..
حملهتها شهد وشمس والي السياره وانطلقت نور الي مستشفى اباها...
««««««««««««««««««««««««««««««««
بعد قليل وصلت الاسعاف الي المستشفي ونفس الوقت وصلت سياره نور الي المستشفي...
دخل الاثنان الي الطوارئ وبعد الفحص تم نقل الاثنان الي غرفه خاصه...
بغرفه كيان....
الدكتور: هي اتعرضت لضغط نفسي شديد و دا الي خلى عقلها يرفض الواقع و يهرب منه بانها اغمى عليها...
نور: يعني هي كويسه دلوقتي ولا اي
شهد: هتروح معانا صح..
روضه: فاقت الاول ولا لا
شمس: ممكن نشوفها..
الدكتور: براحه اهدوا شويه.. هي كويسه اه بس لسه مفقتش مش هينفع تروح انهارده بكره الصبح ممكن وممكن تشوفوها بس من غير صوت..
شهد: تمام شكرا لحضرتك...
لفت شهد لتجد اياد يخرج من الغرفه المجاوره...
تقدمه اليه بسرعه..
شهد: انت بتعمل اي هنا جاي ورانا كمان ي بجح..
اياد: جاي وراكم اي انتي بتقولي اي بت انا مش فيقلك.. سبيني ف حالي..
شهد: اومال بتعمل اي هنا...
اياد: جاي مع... وانتي مالك اصلا اجي ولالا هو انا جاي بيتكم...
روضه: شهد انتي فين تعالى عشان نشوف كيان يلا..
اياد بقلق وعدم فهم: هي كيان ملها...
شهد: وانت تعرف كيان منين..
اياد: مهي... مهي بتشتغل عند كريم ف الكافيه..
شهد: والله وانت عارف كل الي بيشتغل ف الكافيه..
اياد: لا مش كدا بس يعني كريم حكالي عنها...
شهد: اه حكالك اي بق..
اياد: هو انتي بتحققي معايا ولا حاجه...
شهد: انت لسه شوفت حاجه اصبر عليا دا انتم هتشوفو ايام مهببه لو كان الزفت دا عمل فيها حاجه
اياد بغضب: زفت مين بت اتكلمي عدل اقسم بالله هتشوفي مني وش تاني...
شهد: انا بقا عايز اشوف الوش التاني دا عشان انا هخليكم تشوفو النجوم ف عز الظهر...
اياد: انتي فاكره نفسك مين اي الجرأه الي انتي فيها دي انا لو نفخت فيكي اموتك اهدى علي نفسك كدا ي حلوه ماشي... وصحبتك الي بدافعي عنها دي حاولت تموت اخويا فاهمه...ولو جراله حاجه انا الي هوديها واوديكي ف داهيه...
روضه: اخوك...مين وتموت مين انت بتقول اي..
شهد: استني انتي... انت مش لاقي حاجه تقولها ف بترمي كلام ع البت... وهي اصلا مغمى عليها..
اياد بضحك: هههه مغمى عليها ضحكتيني
شهد: اي الي بيضحك مش فاهمه... وبعدين انت بتقول كانت هتموت اخوك اخوك مين دا اصلا..
اياد: كريم البحيري... الحوووت...
شهد بصدمه هي و روضه: الحوووت اخوك...
اياد: ايوه وهي كانت هتموته وانا شوفتها وهي بتجري من الاوضه ولما جريت ودخلت الاوضه لقيته سايح ف دمه...
شهد بصدمه اكبر: انت بتهزر صح اكيد لا.. كيان مستحيل تعمل كدا...
اياد: هو اي الي مستحيل بقولك شوفتها بعيني...
روضه: عشان كدا كانت بتجري ف الشارع...
ضربت شهد روضه لتسكت....
هنا خرج منير من الغرفه بخوف...
منير: كريم محتاج نقل دم ضروري...
شهد: فصيله دمه اي...
منير:+A
شهد:+A شمس... اه شمس نفس الفصيله..
جرت روضه الي شمس وسحبتها من يدها... وخرجت نور خلفهم...
شمس: في اي ي روضه شداني كدا ليه...
روضه: القرش محتاج نقل دم بسرعه...
شمس: قرش اي في اي مش فاهمه حاجه
روضه: يوووه الحوت ي شمس عايز نقل دم تعالى بسرعه...
شمس: طب وانا مالي...
روضه: مانتي نفس الفصيله تعالي بسرعه بس وهتفهمي...
وصلت شمس ونور وروضه الي المعمل وتبرعت شمس بالدم الي كريم...
وقفت نور بالخارج تتصفح مواقع التواصل الاجتماعي حتي يمر الوقت وتعود الفتيات...
لتصدم من هذه الصوره...

التي كتب عليها (لاول مره يلحق الحوت بفريسته

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.

التي كتب عليها
(لاول مره يلحق الحوت بفريسته...)
وموقع اخر بصوره اخري...

كتب تحتها(فريسه الحوت الجديده تراوغه لتدخله في شباكها

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.

كتب تحتها(فريسه الحوت الجديده تراوغه لتدخله في شباكها...)
كانت تشاهد الصور بصدمه حتي رات هذا الفيديو لتزداد دهشتها وتصدم بشده...
كان الفيديو هو دخول كيان الغرفه وبعد ثوان دخول كريم نفس الغرفه و انه كان يمسكها من ذراعها بشده ويقف امامها ثم اغلق الباب عليهم... لم تكن ملامح كيان واضحه ولكن ملابسها وجسدها مميز بالنسبه لمن يعرف كيان....
جرت نور اليهم بسرعه
نور: بناااات في مصيبه...
الفتيات: في اي....
لفت نور اليهم الهاتف ليصدم الجميع من الفيديو..
شهد بصدمه: ي نهاااار اسود دي مش مصيبه دي كارثه وفضيحه...
يتبع....




لعله القدرحيث تعيش القصص. اكتشف الآن