شريين قالت (يعاملني بطيبه واحساس يدلعني قدام النااس بيعرف اني رومانسيه بيلعب ع الوتر الحساس) ❤❤❤🖇
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
امسك كريم يد كيان بحنان واتجها بها الي حديقه البيت
كيان بانبهار من جمال طاوله الفطور وبساطتها: واو اي الجمال دا.. يعني المنظر جميل اوي وفطار اجمل لالا كدا انا اكيد بحلم..
كريم: امممم طيب ممكن تغمضي عينك عشان نكمل الحلم شويه..
كيان بشك: يعني اي..
كريم: غمضي بس..
كيان: هتعمل اي قولي..
كريم بنبره مليئه بالحنان والحب: اسمعي الكلام ي روحي ممكن... ثقي فيه شويه صغنين..
كيان بحذر: كريم انت بجد هتعمل اي..
كريم وهو يمسك يدها. بحنان: متخفيش ممكن.. يلا بق غمضي..
كيان: مع اني مش واثقه فيك بس امري لله اهو غمضت...
اغلقت كيان عيناها بحذر وهنا وقف كريم خلفها واقترب منها بشده حتي لامس ظهرها صدره وحاوطها بذراعيه وكانت هي تشعر بكل حركاته وفورا همس بجوار اذنها بصوت يملئه الدفيء والحب.....
كريم: انا اسف ي كياني...
كانت انفاسه بعنقها كفيله بهدم كيانها حقًا ولكنها تمالكت نفسها بصعوبه شديده من الانهيار امام همساته وانفاسه الساخنه....
كريم: اسف علي كل حاجه عملتها من يوم ما عرفتك وزعلتك...
فتحت كيان عيناها لتجده يفتح علبه بها سلسله غايه بالرقي والبساطه والجمال... 💜كيان بإنبهار: اي دا...
كريم ومازال خلفها: دي ابسط حاجه ممكن اقدمها ليكي كعتذار مني علي كل حاجه وحشه عشتيها معايا...
كيان وكادت ان تنهار لقربه هذا: انا.. انا مش...
كريم: ممكن تسمعيني للاخر..
كيان وهزت راسها موافقه...
ضمها كريم من ظهرها بحب كبير واخذ يستنشق رائحه شعرها الحريري وعنقها وكأنها زهره نادره الوجود...
اما كيان حقًا كانت ترتجف من لمساته وتزداد دقات قلبها اكثر واكثر بقربه وهمسه وانفاسه الساخنه...
كيان بتوتر: كريم... كريم لو سمحت...
كريم: متخفيش ممكن انا بطمن لما بتكوني ف حضني..
كيان: طب.. ممكن بس نتكلم الاول..
ابتعد كريم عنها ولف لها حتي اصبح امامها مباشره..
كريم بحزن: انا مش هقولك انا صح وانتي عصبتيني وكلام دا... لا انا غلطت لما مديت ايدي عليكي.. بس.. بس انا مش كدا ي كيان.. ولا عمري فكرت اني امد ايدي علي واحده مهما حصل.. اه انا عملت حاجات كتيره غلط بس والله والله من يوم ما دخلتي حياتي وانا صح... انا حقيقي مكنتش عارف اعمل اي وانا سامع البنت الوحيده الي عشقتها وحبتها من كل قلبي وعملت المستحيل عشانها واتغيرت وبعدت عن كل الغلط عشان خاطرها تقولي انت وحش... ليه ليه قولتي عني اني كداب وتاجر مخدرات و...
ادمعت عيناه فرفع راسه ونظر اليها مره اخري..
كريم: بتحبيه لسه...؟
كيان بسرعه: لا والله لا...
كريم: اومال ليه ليه صدقتيه ليه مجتيش تسأليني كلامه صح ولا غلط ليه ي كيان تكسري الثقه الي بنا ليه...
كيان بصراخ: وانت بدل ما تصلح تفكيري وتسرعي دا عملت مصايب اكبر ضربتني واهنتني لا وكمان خطفني اهو وغير كدا...
نظرت الي اسفل وبكت..
كيان: وكمان شوف انت عملت اي... فيا...
كريم بعدم فهم: عملت اي..
كيان: لا والله انت كمان مش فاكر انت عملت اي.. ممكن حضرتك تقولي ازاي تقلعني هدومي و....
كريم وفورا دخل بنوبه من الضحك: ههههههه هههههه لالا بجد هو الموضوع دخل عليكي هههههههه
كيان: انت بتضحك علي اي الموضوع مش بيضحك خالص ع فكره.. دا موضوع يعصب...
كريم بضحك: بعيد عن انه بالنسبالي موضوع جامد، وبعيد برضو انك مراتي وحقي الا ان احب اقولك اني مقربتش منك اصلا وانك زي ما انتي اقسم بالله
كيان: هنكدب بق...
كريم: بحلف بالله احلفلك بايه تاني انتي بتعبدي الكراسي ي بت انتي..
ابتسمت كيان ثم نظرت اليه بشك: طب احلف..
كريم: لا اله الا الله اومال انا بعمل اي من الصبح والله ما قربت منك انتي بتتلككي صح.. هو انا نفسي اه بس واضح انتي الي....
كيان: اتلم ي حيوان انا مش قصدي كده اعاااااا اسكت ي كريم عشان انت بتبوظ اللحظه...
كريم بضحك: طب خلاص خلاص انا اسف ي اغلي حاجه ف حياتي..
كيان بدلال: تؤ مش مقبول وعلي فكره كل الي عملته فيا دا مش مسامحاك عليه وهتشوف..
كريم وهو يمسك يدها وقبلها: انا عارف ان مهما اعمل مش هيكون عوض عن الي عملته فيكي بس بجد انا حبيت اعرفك اني لو وحش كنت هعاملك كدا من اول معرفتي ليكي بس انا حتي محولتش امد ايدي عليكي ي كيان الا لما انتي طلبتي الطلاق.. بصي انا عمري ما طلبت من حد يديني فرصه اثبتله نفسي بس بطلب منك اهو تفضلي معايا و انا اوعدك هعمل اي حاجه عشان تسامحيني...
كيان مصطنعه التفكير: امممم اي حاجه اي حاجه..
كريم: اي حاجه اي حاجه..
كيان: طب عندي طلب صغنون..
كريم: اي هو..
كيان: عايزه اتفرج علي فيلم رومانسي وف جو هادي و رومانسي برضو...
كريم وابتسم تلقائي: امم موافق بس بشرط..
كيان: الي هو...
كريم: هتكوني ف حضني...
كيان: بما انك دلوقتي زوجي وقره عيني يعني انا من حقي اعمل كدا...
رفعت كيان نفسها باصابع قدميها حتي وصلت لراسه وقبلته قبله صغيره بشفتيه ونزلت مره اخري ونظرت اليه بخجل..
كريم بابتسامة خبيثه: تؤتؤ اي دا
كيان: اممم اسفه بس كنت عايزه اعمل كدا و....
لم تكمل جملتها لانه قطعها بقبله عميقه تحطم حصونها... قبله تعني التملك العشق الرغبه الحنان..
وفورا بادلته كيان هذه القبله بحب اكبر ورقه...
ابعتد كريم قليلا...
كريم: هي شفيفك دي مخلوقه من الشهد طيب ولا اي... مهي اكيد مفيش شفايف حلوه اوي كدا طبيعي
كيان بخجل: علي فكره انت قليل الادب..
تقدم كريم نحوها اكثر وفورا تحدث بصدمه..
كريم: انت غبي يلا ازاي تدخل واحنا هنا..
نظرت كيان خلفها بسرعه الي من يتحدث اليه ولكن انه مكر كريم ي ساده...
فورا حملها كريم كالطفله الصغيره واخد يلف بها بالحديقه وهي تصرخ..
كيان: كريم لالا اعااااا كريم بطل جنان هدوخ وهقع كرييييييم....
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
وصل اياد الي القصر فسمع صوت ضحك بالحديقه اتجها اليها ليجد شهد تجلس مع امه والاثنان مندمجان بالضحك الشديد..
اياد: بسم الله الرحمن الرحيم انا بحلم ولا اي..
شهد: ايود حبيبي... وحشتني ي روحي...
اياد: انتي بتعملي اي هنا..
منال: في واحد يقول لمراته انتي بتعملي اي هنا... دا بيتها..
اياد: اه طبعا بس استغربت شويه..
شهد: معلش ي منولتي هاخده افهمه الي حصل ونرجع علي طول.. صحيح هي اوضتك فين بق..
اياد باستغراب: فوق.... ليه..
شهد: يلا قدامي...
اخذت شهد تسحب اياد من يده الي الغرفه وهو في قمه من الصدمه...
دخلت شهد الي غرفه اياد وهو معها واغلقت الباب خلفها...
شهد: اممم انت صحيح كنت ف الشغل صح..
اياد: اه اومال هكون فين...
ثواني وسحبت شهد اياد من قميصه ودفعته نحو الحائط حتي اصبح ظهره ملامس للحائط مباشره وهي امامه..
شهد بغضب: اكدب مبحبش... لوع مبحبش... خيانه مبحبش.. انت فاااهم... هسال تاني وهترد عليا... مفهووم ي اياااااد...
اياد بخوف وصدمه: اي ي بنت المجانين انتي ما كنتي كويسه حالا.. اي الي حصل..
شهد: كنت فين ي اياد.. من امبارح... ومتقولش كنت ف الشغل عشان والله والله كمان مره يومك هيكون اسود علي دماغك..
اياد: هقولك هقولك والله..
شهد: ايوه براااافووو انطق كدا واقر واعترف عشان مولعش فيك دلوقتي..
اياد: طب اهدي طيب..
شهد: اسمها اي... شكلها اي... عرفتها امتي... انا قصرت معاك عشان تخوني...
اياد بعدم فهم: اخونك؟؟
شهد وقد انهارت فعلا من الفكره فقط: اسمها اي انطق.. انا عملت اي عشان تخوني دا احنا لسه فرحنا بعد بكره ليييه ليييه ي ااااياااد...
تساقطت دموعها علي خدها بحزن... جلست ارضا تبكي.. وتضم قدمها امامها...
اياد بحزن وهبط لها: شهد انا مش فاهم حاجه بجد خيانه اي ي روحي ليه بتقولي كده..
شهد ببكاء: متكدبش بق حرام عليك يعني بتخوني وبتكدب كمان طيب كنت استنا لحد ما نتجوز اطلق انا ازاي دلوقتي...
اياد وبدأ بالغضب: لا اله الا الله برضو هتقولي خيانه والله ما فاهم حاجه خيانه اي ي بنت الناس ما تفهميني مين الي قالك الكلام دا..
شهد: انا سمعتك بودني امبارح وانت بتقولها عندك والقصير والطويل وبعدين نزلت من عندي بسرعه ومروحتش البيت الا دلوقتي كل دا ومش بتخوني..
تذكر اياد ما حدث وهذه المكالمه ليضحك بشده حتي جلس نام بجوارها ارضا من الضحك..
شهد: بتضحك علي اي... بطل استفزاز..
اياد: ثواني ثواني بالله عليكي.. هههههه....
اخرج اياد هاتفه واتصل بهذه الفتاه...
اياد: جودي.. بقولك صحيح احنا امبارح كنتي بتقولي عندك وانا بقول عندك علي اي..
جودي: هيكون علي اي يعني ي اياد علي الاجتماع مع الوفد الانجليزي هتيجم عندي ولا عندك...
اياد بضحك: طب معلش والطويل والقصير كان اي..
جودي: اياد انا ورايا شغل بالهبل مش فاضيه..
اياد: معلش بس قولي..
جودي: اووف هيكون اي الفيديو بتاع المشروع انت قولت القصير مغري اكتر وهيجذبهم يعني في اي....
اياد بضحك: لا خلاص ي جودي تسلميلي ي قمر... سلام.
اغلقت جودي ف وجهه بغضب..
شهد وكانت تحمر خجلا وتتمني ان تنشق الارض وتبتلعها...
اياد بضحك ونظره شماته: امممم اعتقد كدا في ناس عايزه تتعاقب..
شهد بحرج: احم... انا هنزل لطنط منال..
اياد بسرعه وقف امام باب الغرفه...
اياد: تؤتؤ اي هو دخول الحمام زي خروجه ولا اي..
شهد: اياد.. طنط مستنيه..
اياد: مش هتخرجي الا بشروطي ي قطه اهو كمان
اغلق اياد الباب بالمفتاح ووضعه بجيبه ودخل غرفه الملابس ليخرج ملابس بيتيه..
شهد وهي تدخل خلفه: اياد هات المفتاح..
اياد: قولت مش هتخرجي الا بشروطي....
شهد: اوووف اي هي شروطك دي بق..
اياد: اممم بصي اولا كدا هاتيلي لبس من الدولاب..
شهد: نعم وانا مالي ما تجيب انت لنفسك..
اياد: شوف شوف البجحه... بقولك هاتي..
شهد: وانا قولت لا مش هجيب..
شدها اياد من يدها حتي اصبح العكس الان هي من يلامس ظهرها الدولاب وهو امامها بجسده العريض عنها...
اياد واصبح يلامسها بشده: قولت هاتي لبس ليا..
شهد بتوتر: انت.. انت مقرب كدا ليه ابعد..
اياد: تؤ مش هبعد الا لما تقولي حاضر ي سي اياد..
شهد بعناد: حاضر ي اي ي عنيا... انا مقولش الكلام دا ابدا.. ابدا..
اياد بمكر: ابدا ابدا..
شهد بثقه: ايوه ابدا...
هنا سحبها اياد في قبله قويه وعميقه قبله توحي بالعتاب والعقاب بنفس الوقت رغم انها ايضا مليئه بالحب والتملك...
ابتعد عنها عندما شعر بحاجتها الي التنفس ونظر الي عيناها...
اياد وهو يهمس امام شفتاها: ابدا ابدا...
شهد وهي تنظر بعينه وكأنها بعالم اخر: كنت خايفه عليك... علي فكره..
اياد بهدوء ودفيء: تؤ كنتي غيرانه عليا مش خايفه
شهد:حقي.. يعني مش انت جوزي برضو..
ابتسم اياد واقترب اكثر: اها جوزك برضو وحبيبك وروحك وكل حاجه ليكي..
شهد: مش اوي كدا..
اياد: يسلام.. مش اوي كدا... طب اوكي اروح اكلم جودي بق..
شهد: لو اتحركت خطوه واحده هموتك ي اياد..
اياد بابتسامة هادئه: طب لو اتحركت خطوتين..
شهد بابتسامةهي الاخرى: هموتك اكتر..
اياد: طب لو الخطوتين دول ليكي..
شهد بعدم فهم: بمعني..
فورا سحبها اياد الي حضنه مره اخري وقبلها بشده للمره الثانيه ولكن هذه المره بادلته شهد هذه القبله وكأنهم بحلم جميل.. عالم لهما فقط.. اخذت خطواتهم تتحرك مع بعضها حتي وصلا الي سرير اياد.....
(ولكن عزيزي القارئ بطل تفكيرك دا... عيب 😉)
هنا دق الباب بشده...
فاقت شهد من هذه الدوامه المسحوره وهي احضان اياد.. ولمساته..
شهد بسرعه وهي تبتعد عنه: ي نهاار اسود روحنا ف داهيه روحنا ف داهيه ي شتات الشتات ي ابا روجدي ي شتات الشتات ي ابا روجديييي...
اياد وكاد ان يسقط ضحك عليها رغم غضبه من الطارق للباب والقاطع لهذه اللحظه التاريخيه بالنسبه له...
اياد: اهدي ي بنت المجانين انتي مراتي اقسم بالله استني ما اشوف مين ابن الجزمه الي بيخبط دا...
فتح اياد الباب ليجد الخادمه..
الخادمه: اياد بيه اياد بيه الست هانم بتقولك انزل بسرعه عشان في مصيبه ومش لاقين كريم بيه ولا الست كيان مراته...
شهد بخوف علي كيان: كيااان...
جرت بسرعه الي اسفل...
اياد: منك لله ي كريم انت وكيان... هو انت مطلع عيني ف وجودك وغيابك... اه مانت حوت بق لازم تعمل قلق...
جرى اياد ايضا الي اسفل ليجد خالد وشمس ومحمد و روضه وماهر ونور... والجميع...
اياد: اللهم صلي علي النبي....
الجميع: عليه افضل الصلاة والسلام ..
اياد: متجميع ف الجنه ان شاء الله... خير..
خالد: كيان فين ي اياد... يعني اي اصحا الصبح ملقيش اختي ف البيت...
شهد: ازاي يعني اومال هتكون فين...
خالد: مانا بسالكم اهو مش مع نور ولا روضه ولا شمس ومحمد وماهر اهم وانت هو وشهد اهي مين الي ناقص.. ساره ف كليتها وقالت متعرفش حاجه عنها.. وانچي بتجيب حاجه من العربيه.. فاضل الزفت الحوت وهي...
اياد: معلش انت قلقان عليها ليه حتي لو معاه يعني مهي مراته لا اله الا الله في اي ي شباب مكبرين الموضوع..
خالد: فيه ان مفروض الفرح بكره.....وانا معرفش اختي فين وبدال الفرح لسه متمش يبق اختي ف عهدتي برضو..
اياد: لا معلش هي دلوقتي ف حكم جوزها..
نور: طب ي جماعه اهدو مش كدا..
ماهر: حد وصل لكريم طيب..
خالد: اكيد لو وصلتله مكنتش لمتكم...
ماهر: نور انا لازم امشي ورايا شغل مهم...
نور: طيب اجي معاك..
ماهر: بصراحه انتي لازم تيجي بس عادي..
نور: طب خلاص يلا عشان نشوف الي ورانا احنا كمان...
روضه: شباب ثواني بس قبل ما تمشوا وكدا.. وبما اننا بقينا بنتلم كل فين وفين وبعيد عن اختفاء الثنائي المرح بتاعنا احب اقولكم اني مسافره اخر الاسبوع...
شمس: مسافره فين..
روضه: بصوا من غير زعل بس انا اتخطبت لواحد جارنا... اممم هو حب الطفوله بصراحه... وعملناها ع الضيق كدا.. وهنكتب الكتاب اخر الاسبوع ونسافر برا عشان شغله.. وهو نازل اجازه بالعافيه...
نور بصدمه: كل دا حصل ومحدش عارف حاجه؟؟
شمس: انا مش عارفه ارد اقول اي... مبروك ولا زعلانه منك..
شهد: اخص عليكي ي رودي تخبي عننا كل دا..
روضه: والله جات كدا..
نور: ثواني يعني كدا بكره فرح كيان وبعده فرح شهد وبعده فتح مكتب ماهر... وبعدين كتب كتاب روضه والفرح ف نفس اليوم... وبعدين كتب كتابي وبعدين شمس الفرح وكتب الكتاب سوا... ايييييي انتم عايزين كدا اتليه كامل.... الاسبوعين دول...
ضحك الجميع عليها....
شهد: هو دا كل الي همك الفستانين..
ماهر: اصبروا عليا دا انا هولع فيها بالقصير الي لبساه دا..
نور: عجبني انا اصلا قمر..
أنت تقرأ
لعله القدر
Romanceليس كل ما نريده خيرا لنا ولكن هل ندرك هذا قبل ان نحصل عليه؟ نرغب باشياء وندعو ان تكتب لنا دون ان نعلم ما الذي ستترتب عليه تلك الاشياء، والدليل علي هذا كلام الله عز وجل (وعسى أن تحبوا شيئا وهو شر لكم ) 💙