Vampyrshopping- Kapitel 79

16 4 0
                                    

Elenas synspunkt del 2:

Efter en halv time er Jin endelig færdig med at spise, så Scar forsøger at få os hen til den næste butik, inden Jin skifter mening og besluttter sig for at spise noget mere.

Men inden vi når særlig langt, siger Jin;
"to sekunder, jeg skal altså lige på toilet ."

Fem minutter efter, at Jin er gået på toilet, kommer han ud igen, og så lykkes det endelig for Scar, at få os ind i den næste butik. Denne her gang, kommer vi ind i en møbelbutik. Det første, vi ser på, er puder, dyner, tæpper og gulvtæpper.

Efter vi har været i den afdeling i lidt over et kvarter, har vi næsten fyldt tre vogn med fire dyner med tilhørende puder, nogle ekstra pyntepuder og næsten hundrede betræk til dyner, puder og pyntepuder. Vi har også fundet fem tæpper, hvor det ene af dem er i hvid pels.

Vi går hen til kassen, hvor Scar ber kassemanden om at tage de tre vogne og lægge dem ud i vores flyttevogn, som vi har bestilt til at transportere alle vores ting. Efter at han har spurgt om, hvilket kassevognsnummer vi har og lovet at få dem derud, går vi hen til den næste afdeling, som er med senge og madrasser. Vi når næsten kun lige at gå derind, før Jin allerede har smidt sig på en madras, så selvfølgelig skal White også lige smide sig på en madras. Efter to timer får vi endelig besluttet, hvilke to senge og madasser, vi skal have. Inden vi går op til kassen for endnu engang at få det leveret ud til vores flyttevogn, skynder vi os ind og henter seks lagner til os hver, allesammen af silke.

Efter, at vi har hentet lagnerne, kommer vi for anden gang op til kassen. Men denne her gang spørger han ikke om nummeret til flyttebilen, men siger bare; "skal jeg få det ud til jeres andre ting?" Scar skynder sig at svare; "ja, og vi kommer tilbage med meget mere." Kassemanden siger med et stort smil; "det er da dejligt. Det ender som regel altid med, at når en af de store vampyrer får nye vampyrunger, bliver der købt en masse ting til dem."

Og efter han har sagt det, går vi videre til det næste område, som bliver det tredje, som vi skal ind i. Denne her gang, er der borde, så Scar siger; "rummet ved siden af er med stole." White skynder sig at svare; "godt, så går vi derind som det næste." Og efter hun har sagt det, begynder vi at kigge på nogle skriveborde. Efter vi har kigget på en hel del, beslutter jeg mig for et skrivebord med en hel masse skuffer og et par hylder, hvor White beslutter sig for et langt hvidt skrivebord uden nogle detaljer eller skuffer.

Imens Scar går op for at sikre, at de to skriveborde kommer ud til flyttevognen, går vi andre ind og kigger på nogle stole. Da Scar kommer tilbage, har vi alle tre forelsket os i nogle sækkestole, så White spørger ham om; "kan vi ikke også godt få dem her. De er vildt dejlige at side i." Efter han har sendt et blik over på mig, siger han; "ja, men I skal altså også have nogle kontorstole til, når I sidder ved skrivebordene." Efter en halv time, har vi fundet to stole, så imens Scar og Jin går op til kassemanden med dem, siger White til mig; "skal vi ikke skynde os ind og finde et lille bord til ved siden af sækkestolene?" Så imens Scar og Jin stadig er oppe ved kassen, går vi op til dem med et lille bord, som også er hvidt og uden detaljer.

Efter at kassemanden har lovet endnu engang at lægge tingene hen til vores flyttevogn, går vi hen til de sidste rum for at se, om der er noget, som vi skal have. Da vi er færdige med det, har vi fyldt to vogne med nogle billeder, nogle falske planter, et staffeli til mig og en lille reol med tre hylder, som også er til mig. Efter at have leveret det sidste læs til kassemanden, ønsker han os en god tur i resten af shoppecenteret, og vi ønsker ham en fortsat god dag. Vi ender med at gå i nogle andre butikker, deriblandt en taskebutik, smykkebutik, endnu en madbod, denne gang med burger, en spille og cd-butik og endda to skobutikker.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
VampyrtvillingerWhere stories live. Discover now