Nattevandring del 1- kapitel 112

10 2 0
                                    

Whites synspunkt: 

Elena er bare så irriterende. Hun går rundt og tror, at hun er så uskyldig, og at jeg altid er den, der gør det forkerte! Jeg stopper op og er nær gået ind i Jin. 

"Hey" siger han og taber et krus pinsler. 

Måske er Elena faktisk den uskyldige alligevel. Hun tænker sig bare ikke om, inden hun siger, hvad hun mener, tænker jeg, inden jeg bukker mig ned og hjælper ham med at rydde op. 

Han gror en ekstra arm og snupper de sidste pensler. 

"Hold da fast" siger jeg. 

Han nikker; "ja,jeg har øvet mig med Teo. Se her" Han gror ti ekstra arme og ligner næsten en blæksprut. Jeg er helt mundlam, men mit ansigtsudtryk må sige det hele, fordi Jin smiler og forvandler sig tilbage til det normale. 

"Hvad så, hvorfor går du sådan omkring uden at se dig for?" Spørger han. 

Jeg bliver hurtigt irriteret igen. 

"Det er Elena" siger jeg surt. 

"Hvad er der nu med Elena" siger han og ruller næsten med øjnene. 

"Hun synes ikke, at jeg skal være sammen med Lucifer" siger jeg. 

"Men hun er da sammen med Scar" siger Jin. 

"Lige netop" påpeger jeg hurtigt. 

"Men hvis du nu ser det fra hendes synspunkt" siger Jin, tøver en smule, inden han fortsætter; "så er det også lidt mærkeligt, at Scar er Lucifers søn. At du dater en, der har set hendes mand gro op. På den anden side, så er I jo vampyrer, og Scar er jo også sikkert flere tusinde år gammel." 

"Hvor gammel er han overhovedet?" Spørger Jin. 

"Aner det ikke. Det finder vi først ud af, når han siger, at det er hans fødselsdag, hvis han da stadig holder dem" siger jeg. Jin kigger op i luften og tænker højt; "hvad så, når du fødes som vampyr?? Gror du så bare op indtil du bliver atten og derefter ikke mere eller hvad?? Hvordan fungerer det? Du kan jo ikke være en baby for evigt. Scar er jo groet op. Det gir ingen mening." 

"Jeg tror, at man gror meget hurtigt op, flere år på et par måneder, og så gror du lige pludseligt ikke mere. Hvor meget du gror er forskelligt fra vampyr til vampyr. Du gror op til den bedste menneskealder, som du kan have. Scars bedste menneskealder må være i hans 20'er, fordi han er i hvert fald ikke kun 18" siger jeg. 

"Hvordan ved du alt det?" Måber Jin. 

"Du kan læse det i den store vampyrbog" siger jeg og klapper ham på skulderen.

"Hvad siger du til at lave noget, glemme det hele her på slottet for en stund" siger jeg. 

Jin ser ud til at tænke over det, inden han siger; "jeg skal lige aflevere dem her til Teo" og viser mig penslerne. Jeg nikker og han løber hurtigt ind i den store stur med penslerne og kysser Reyes på panden. Derefter løber han hurtigt ud til mig igen, stopper op og siger smilende; "jeg er klar" og gør spejderære. Jeg smiler og griner. "Så lad os tage afsted" siger jeg. 

"Hvad skal vi?" Spørger Jin. 

Jeg trækker på skuldrene; "aner det ikke." 

Vi går ud gennem hoveddøren og ned af den lange stentrappe. En limusine venter på os på vejen. "Skulle det være noget med en limusine?" Spørger Valdemar. Han står med sin slangestok ved trappen. Jeg smiler; "du ved da også alt Valdemar, tak." Han peger stokken mod limusinen og ud fra et grønt skær dukker en chauffør op, som åbner døren for mig og Jin og sætter sig derefter bag rettet i bilen. Jin og Jeg hopper ind. "Hvorhen skulle det være?" Spørger chaufføren. "Til byen" siger jeg. Han nikker og sammen kører vi ud i natten. 

 

Oops! Questa immagine non segue le nostre linee guida sui contenuti. Per continuare la pubblicazione, provare a rimuoverlo o caricare un altro.
VampyrtvillingerDove le storie prendono vita. Scoprilo ora