The game- kapitel 66

26 4 0
                                    

Whites synspunkt:

"Hvad kan vi forvente?" Spørger jeg, da vi suser gennem slottets gange efter stjernesporet.

"Alt mellem himmel og jord" siger Mille.

"Jeg har spillet noget lignende før" siger Jin.

Vi vender os alle mod ham.

"Hvor dog?" Spørger Mille.

"På gaden i Korea" trækker Jin på skuldrene.

"Okay, så er vi to, som har
styr på det" siger Mille med et smil.

Vi sætter os ind i limousinen, og Mille drøner afsted så hurtigt som muligt. Vi drøner over en bro og pludselig bliver alt sort, og vores bil lander på broen i byen. Stjernesporet fortsætter ind mellem byens mange bygninger. "Jeg tror jeg ved, hvor det ender" siger Jin. "På din klub?" Spørger jeg.

Han nikker.

Vi drejer om nogle gader og ind på en smallere gade med brosten. Mille sætter farten ned og holder limousinen foran den grønne klub.

Da Jin træder ud af limousinen,
udvider vagterne deres øjne.

"Kommer du nu i limousine?" Spørger den ene.

Jin smiler.

"Jeg blev fanget i en fryser
og løb ind i dem her" siger han.

Reyes lægger sin arm om Jin, og vagterne lukker os nikkede ind i klubben. Jennie kommer os straks i møde gennem menneskemylderet og de grønne lys. Hun kigger ned af vores outfits og hvisker; "har i været på vampyr restaurant? Er det jeres stjernespor??"

"Kan du også se det?" Spørger jeg.

Hun nikker; "jeg er spilholder. Jeg tjener penge på at have en udfordring, som I skal igennem. Kom med." Hun trækker os gennem baren og ind i et separat lokale, hvor der er en bar i midten. En bartender er ved at blande drinks. Han smiler og viser et par hugtænder frem. Jennie lukker døren efter have have sagt; "find mig efter spillet. Pas på jer selv. Nogle deltagere bruger beskidte tricks."

Døren smækker bag hende, og manden kigger mod os. "Hej, jeg hedder hugtand, I skal gætte hvad der er vin, hvad der er blod, og hvad der er gift" forklarer han. "Drinksene er forheksede så I hverken kan se, lugte eller smage forskel" siger han. "I får uddelt en gåde. Hvis I ikke drikker inden det første minut er gået, beholder jeg jeres kort. Hvis I ender med at blive forgiftet, tager jeg også jeres kort. Og hvis I ikke får drukket alt blodet og vinen, beholder jeg også jeres kort" siger han.

"Hvis jeres kort bliver taget, skal I starte fra starten med udfordring et." Jeg rækker ham vores kort og han gemmer det i sin lomme.

"I skal vælge en bloddrikker
og en vindrikker" siger han.

"Mig og Mille drikker,
mens I regner gåden ud" siger jeg.

"Jeg tager blodet, da jeg kører" siger Mille.

Jeg nikker.

"Er i klar" spørger Hugtand.

Jeg nikker. Jin tæller til ti glas.

(Scroll ned for at prøve at løse gåden selv🎉)

"Alle holder på sine
hemmeligheder" siger Hugtand.

"Glasne er ikke, hvad de giver sig ud for at være, stol ikke på deres udseende" siger Reyes.

Jin nikker; "de to grønne er ikke gift. Grøn plejer at være giftig, men overfladen lyver."

"Facadernes verden er blodig.
I har 10 sekunder" siger Hugtand.

"Den grønne runde er en maske,
den er blod" skynder Reyes sig at sige.

VampyrtvillingerDonde viven las historias. Descúbrelo ahora