13.

340 33 0
                                    

POV: Matti

"Mitäs täällä on tapahtunu?" kysyn kun kävelen olohuoneeseen ja nään, että Sari ja Hanna halaavat mikä on kyllä harvinaista. "Ei mitään" Hanna sanoo ja pyyhkii selkeästi kyyneliään. Katson Saria kysyvästi. "Jutellaan myöhemmin" tuo sanoo ja nyökkään.

Istun keittiönpöydän ääressä ja luen päivän lehteä. Lapset syövät vielä iltapalaa ja Rilla näyttää pötköttelevän olohuoneen matolla. Hän on alkanut jo pikku hiljaa kotiutumaan meille. Aleksia hän ei arastele juuri ollenkaan mutta meitä muita kyllä.

Lukemiseni keskeyttää puhelin. Nousen ylös ja kävelen olohuoneeseen. Se on töistä. Huokaisen syvään ja siirrryn hieman sivummalle puhumaan.

"Mun täytyy lähtee pariks päivää Helsinkiin" sanon kun kävelen takaisin keittiöön. "Ai onks sulla jotain työjuttuja?" Hanna kysyy. "Joo. On jotain epäselvyyksiä yhen konsertin järjestelyissä" huokaisen. "Pärjäätkö sä Aleksi kotona yksin päivän jos lähen? Äiti on huomenna töissä ja Hanna menee kouluun" sanon. "Kyllä mä pärjään" tuo sanoo ja nyökkään.

——
Nostan matkalaukun sängylle ja avaan vaatekaapin oven. Alan etsimään sopivia vaatteita mukaan.

Hetken kuluttua Sari tulee makuuhuoneeseen ja istahtaa sängylle huokaisten. "No mitäs rakas vaimoni?" kysyn kun viikkaan kauluspaitaani. "Eipä mitään" tuo sanoo. Vilkaisen häntä nopeasti ja hän näyttää huolestuneelta.

Lasken housut matkalaukkuuni. "Mä nään, että sua painaa jokin. Kerro" sanon. "No menin tänää käymää yläkerrassa nii portaissa mua alko supistelee ja sitä on jatkunu koko illan" tuo kertoo. Jätän pakkaamiseni kesken ja istahdan sängylle vaimoni viereen. "Ei hätäillä vielä. Laskettuaika on vasta muutaman viikon päästä" sanon ja silitän tuon selkää. "Meet lepäämään ja mä katon, että lapset menee nukkumaan ja tuun käymään tässä vielä ennen kun lähden ajamaan Helsinkiin" sanon ja Sari nyökkää.

"Käyn hakemassa sulle lämpötyynyn" sanon ja lähden keittiötä kohti. Aleksi ja Hanna istuvat vielä pöydän ääressä. "Menkääs sitten hammaspesulle ja nukkumaan" sanon. "Joojoo ihan kohta" Hanna mutisee nenä kiinni puhelimessa. "Eikun nyt" sanon ja etsin keittiön kaapeista lämpötyynyä. "Mitä sä etit?" Aleksi kysyy. "Lämpötyynyä" sanon.
"Tiskikoneen vieressä alakaapissa" kuuluu Hannan ääni.

Vihdoinkin löydän etsimäni. Laitan tyynyn mikroon ja sillä aikaa kerään tiskit ja laitan ne tiskikoneeseen. Siistin samalla myös vähän keittiötä.

"Hanna jos Aleksi tarvii jossain asiassa apua niin auta sitä" sanon. "Joo" tuo vastaa. "Äiti menee jo nukkumaan niin tuun kohta antamaan hyvän yön suukon" sanon ja kävelen mikron luokse tuon piipatessa. "Joojoo" nuo mutisevat yhteen ääneen.

Kävelen takaisin makuuhuoneeseen ja Sari istuu edelleen sängyn reunalla. "Tässä" sanon ja ojennan lämpötyynyn vaimolleni. "Kiitos rakas" tuo vastaa ja asettaa lämpötyynyn vatsalleen.

——
Vähän lyhyempi ja tylsempi luku mitä normaalisti. Illemmalla tulee vielä ainakin yks luku!❤️

Teenage Angst || Aleksi x Joel [VALMIS]Where stories live. Discover now