POV: Joel
"Mun mielestä se harmaa body olis ollu parempi" kuuluu eteisen suunnalta siskoni ääni. Hän oli äidin kanssa shoppailemassa ja varmaan tyhjensivät koko kauppakeskuksen.
Istun keittiönpöydän ääressä kun nuo kaksi tulevat keittiöön. Läksyni lojuvat pitkin pöytää ja siskoni varmaan valittaa siitä ihan kohta. Läksyjen teosta ei tullut yhtään mitään sillä ajatukseni karkaavat koko ajan Aleksiin.
Minttu muutti miehensä kanssa meille sillä Rasmus sai töitä täältä ja he muuttavat muutaman kuukauden kuluttua omaan kotiin joten he majailevat sen aikaa meidän luona.
En edes muistanut kuinka ärsyttävää on kun sisko asuu kotona ja pomottaa sen minkä ehtii. Varsinkin nyt kun hän on raskaana niin se on vain tuplaantunut. Viettäisin mielelläni aikaa Aleksin luona mutta hänen isänsä ei tunnu oikein hyväksyvän meitä.
En kyllä oikein ymmärrä, että mikä Mattia risoo tässä asiassa koska kyllä hän hyväksyy sen, että Aleksi on homo mutta ei hyväksy meidän suhdetta joka on kaikille muille okei.
"Joel?" havahdun ajatuksistani kuullessani äidin äänen. "Mitä?" kysyn ja käännän katseeni häneen.
"Eikö sun pitänyt olla Aleksin luona?" hän kysyy.
"Joo piti mutta lähin sit menee" sanon kierellen vastaustani. "Sattuko sielä jotain?" äiti kysyy.En ehdi vastata mitään kun ovikello soi.
"Minttu meetkö avaamaan?" äiti kysyy. "Miks aina mä"tuo alkaa heti valittamaan. Pyöräytän silmiäni ja tuhahdan perään. "Mee nyt. Me jutellaan Joelin kanssa" äiti vastaa.
——
"Joel täällä olis vieras sulle!" Minttu huutaa eteisestä. Huokaisen syvään ja nousen ylös.Kävelen eteiseen ja ovella seisoo itkuisen näköinen Aleksi. "Tuu sisälle" sanon tuolle tärisevälle pojalle.
Pyyhin kyyneliä tuon viileiltä poskilta. "Mitä oikein on käyny?" kysyn mutta en saa vastausta. "Aleksi?" kysyn rauhallisesti. "Sattuuko sua selkään?" kysyn ja Aleksi nyökkää pienesti.
"Ja sen takia lähdit kotoo?" esitän kysymykseni. Aleksi nyökkää pienesti hetken kuluttua. Kurtistan hieman kulmiani. Minulla on hieman sellainen fiilis, että jotain on nyt tapahtunut.
"Mennää mun huoneeseen" sanon ja lähden ohjaamaan Aleksia huonettani kohti.
Autan hänet makaamaan sängylleni ja istudun itse sängyn reunalle. Silittelen rauhassa tuon jalkaa ja annan Aleksin rauhottua rauhassa.
Minulla ei ole mitään kristallipalloa, että näkisin mitä heidän kotonaan on tapahtunut mutta luulen, että se liittyy jotenkin minun ja Aleksin seurusteluun. En vain käsitä, että mikä Matilla on meidän seurustelua vastaan koska Sarille ja minun vanhemmille asia kuitenkin on ok.
Huomaan, että Aleksi on nukahtanut ja tuhisee nyt suloisesti sängylläni. Otan lattialta päiväpeittoni ja asettelen sen varovasti hänen päälleen. Silitän hellästi tuon pojan poskea ja lähden kävelemään alakertaa kohti.
Juttelen hänen kanssan kun hän on herännyt.
——
YOU ARE READING
Teenage Angst || Aleksi x Joel [VALMIS]
FanfictionTeini-ikäinen Aleksi muuttaa vanhempiensa kanssa Ouluun ja naapurissa oleva poika herättää nuoren pojan kiinnostuksen. Kaikista estelyistä huolimatta he viettävät paljon aikaa yhdessä. Miten heidän lopulta käy?