POV: Sari
Istun poikamme vieressä ja pidän häntä kädestä kiinni. Matti ja Hanna ovat parhaillaan matkalla tänne. Hoitajat valmistelevat häntä juuri leikkaukseen ja Aleksin selviäminen hengissä on epävarmaa. Hän palasi ambulanssissa tajuihinsa mutta ei reagoinut mihinkään.
Sen mitä lääkärit kerkesivät tutkimaan niin Aleksille todennäköisesti tulee jäämään elinikäinen vaurio selkään ja hermokivut siihen päälle. Lisäksi sen mitä ehdimme kuulla niin auto oli törmännyt Aleksiin ja hänen kaveriin joka on myös huonossa kunnossa. Kolarissa loukkaantui myös 2 muuta nuorta mutta toinen lievästi. Yksi ohikulkija sai pieniä vammoja myös mutta
Odotan, että saamme poliisilta tarkempaa tietoa tapahtumista.
"Aleksi olis nyt valmiina leikkaukseen" hoitaja Milla sanoo. Nyökkään ja silitän lapseni kämmenselkää.
"Rakas oot vahva. Sä selviät kyllä" sanon ja kyyneliä valuu poskilleni. Toivon todella, että kaikki tulee menemään hyvin. Luotan meidän lääkäreihin, hoitajiin ja kirurgeihin. Ne ovat maailman parhaita.Nousen ylös ja kävelen huoneesta pois samalla kun pyyhin kyyneliäni. Matti ja Hanna saapuvat juuri oikeaan aikaan sairaalan aulaan. Syöksyn halaamaan miestäni ja itken tuon rintaa vasten. Hän silittää pitkin vedoin selkääni.
"Shh..." mieheni kuiskaa ja suukottaa minua päälaelle.
Hetken rauhoittelun jälkeen erkanemme halauksesta ja katsomme toisiamme silmiin. "Nyt istutaan alas ja kerrot hitaasti omaa tahtia mitä on oikein käynyt" Matti sanoo ja istudumme pyöreän pöydän ääreen.
"Olin just lähdössä töistä kotiin kun tuli tieto, että keskustassa on tapahtunu paha kolari ja 3 nuorta on tulossa vakavasti loukkaantuneena joista yhellä on hengenvaarallisia vammoja mutta loukkaantuneita oli yhteensä 5" kerron yhteen hengenvetoon. "Sitten kun niitä alko tulemaan niin yks heistä oli Aleksi" jatkan ja pyyhin kyyneliäni.
Matti ottaa minua kädestä kiinni. "Lääkäri ehti vähän tutkia Aleksia ja sano, että sille voi jäädä elinikäinen selkävaurio ja kukaan ei tiedä voiko se selvitä hengissä" sanon ja murrun täysin.
——
POV: MattiVedän vaimoni kainalooni ja silittelen hänen päätänsä. Huomaan, että tyttömme itkee myös ja vedän hänetkin kainalooni. "Me selvitään tästä yhdessä" kuiskaan ja suukotan molempia päähän.
Ollaan koettu ihan liikaa asioita lyhyen ajan sisällä. Toivon todella, että kaikki tulee menemään hyvin.
Viereisessä pöydässä istuu kaksi nuorta jotka näyttävät järkyttyneeltä ja toinen heistä on nojannut koko tämän ajan polviinsa ja peittänyt kasvot käsillään. Onkohan nuo olleet mukana kolarissa?
Hetken kuluttua kaksi poliisia kävelee meidän luokse. Sari nostaa päänsä rinnaltani. "Eihän Aleksi oo kuollut?" hän kysyy ensimmäisenä. "Me ei valitettavasti tiedetä muuta kun, että teidän poikanne on isossa leikkauksessa mutta meillä olisi asiaa kolariin liittyen" toinen poliiseista sanoo ja he istuvat meitä vastapäätä.
"Eli siis vastaantuleva auto oli jostain syystä ajautunut vastaantulevien kaistalle ja kaksi mopoa oli törmännyt tämän auton keulaan. Kuljettaja oli loukkaantunut ja oli paennut paikalta mutta hänet saatiin kiinni lähietsinnöissä ja oli hyvin sekava" poliisi selittää. Vihdoinkin saamme edes jonkinlaista tietoa tapahtuneesta. Pieni viha nousee pintaan sillä alan epäilemään, että auton kuljettaja oli ollut jonkinlaisten päihteiden vaikutuksen alaisena.
"Törmäys oli ollut niin voimakas, että poikanne oli lentänyt mopon selästä n. 5 metriä mutta onnea on ollut se, että kypärä oli päässä kaikilla mopoilijoilla" poliisi sanoo ja nyökkään. "Miten tässä asiassa nyt siis edetään?" kysyn. "Me kuullaan alustavasti autonkuljettajaa heti kun se on mahdollista ja poikia myös kun he ovat siinä kunnossa" poliisi sanoo.
"No kai te ny herranen aika otatte sen kuljettajan kiinni?! Se yritti tappaa meidän lapsen!" Sari huudahtaa. "Hei rauhotu" sanon. "RAUHOTU?!?!? Meidän poika taistelee hengestään ja kukaan ei tiedä selviääkö se! Jos selviää nii se ei ehkä enää koskaan kävele! Tässäkö pitäs alkaa säälimään sitä autolla ajajaa hä?" Sari sanoo entistä kiihtyneempänä. Yritän rauhoitella vaimonia ja nuo kaksi poikaa katsoo meitä peloissaan.
Sari alkaa haukkomaan happea. "S-sattuu.." tuo saa sanottua.
"Täälä tarvitaan apua!"
——
YOU ARE READING
Teenage Angst || Aleksi x Joel [VALMIS]
FanfictionTeini-ikäinen Aleksi muuttaa vanhempiensa kanssa Ouluun ja naapurissa oleva poika herättää nuoren pojan kiinnostuksen. Kaikista estelyistä huolimatta he viettävät paljon aikaa yhdessä. Miten heidän lopulta käy?