5.

372 40 6
                                    

POV: Matti

Käännyn kotipihaan ja sammutan autoni. Lähdin heti Helsingistä ajamaan tänne kun vaimoni soitti. Hän oli ihan poissatolaltaan ja samaan aikaan äärimmäisen vihainen. Niin olen kyllä minäkin. En tiedä enää mitä sen tytön kanssa pitäisi tehdä.

Avaan kotioven ja astun sisään. Lasken matkakassini eteisen lattialle ja potkin kengät jaloistani. Otan vielä takkini pois ja laitan sen naulakkoon. Kävelen eteisestä kohti keittiötä ja nään äitini sekä poikani istuvan keittiönpöydän ääressä.

"Moi iskä" Aleksi sanoo hymyillen. Hän on aina ollut niin kunnollinen ja kiltti poika mutta sitten on hänen siskonsa joka on aiheuttanut meille vanhemmille päänvaivaa ja harmaita hiuksia.
"Moikka Aleksi" vastaan pienesti hymyillen. "Eiks sun pitäny tulla vasta ylihuomenna?" tuo kysyy.
"Joo mutta päätin tulla jo nyt" sanon. "Ai miks?" Aleksi kysyy suu täynnä muroja. "Jutellaan siitä myöhemmin" vastaan ja Aleksi nyökkää. "Mä muuten pääsin siihen joukkueeseen" Aleksi kertoo innoissaan. "Hyvä juttu. Muistahan sitten panostaa myös kouluunkin" sanon. "Joojoo" tuo mutisee ja jatkaa iltapalansa syömistä.

Suuntaan makuuhuoneeseeni jossa vaimoni todennäköisesti on lepäämässä.

Avaan makuuhuoneen oven ja kurkistan sisään. Sari makoilee sängyssä kyljellään. "Nukutko?" kuiskaan ja tuo pudistaa päätän. Menen peremmälle huoneeseemme ja laitan oven perässäni kiinni. Sari nousee vaivanloisesti istumaan sängyn reunalle ja istudun tuon viereen. "Miten voit rakas?" kysyn ja kierrän käteni tuon ympärille. "Ihan hyvin. Päätä särkee vieläkin" tuo vastaa. "Ja tää pikkuneiti on valvottanu kyllä muutamana yönä ihan reippaasti" hän jatkaa.

Lasken käteni tuon vatsalle. "Sun vatsahan on ihan kovana" sanon ja silitän tuota pienesti. "Joo näitä harjotussupistuksia on kyllä ihan kiitettävästi" hän sanoo pienesti naurahtaen. Hymy nousee huulilleni.

——
"Onko Hanna soittanu sulle tänää?" kysyn hetken kuluttua. "Ei oo mutta poliisi kyllä soitti" Sari sanoo huokaisten. "Miten tää asia nyt lähtee eteneen? Olit niin kiihtyny sillon aiemmin" sanon. "Joo se oli nuorten selviämisasemalla ja sossut tuo sen kotiin huomenna ja sit sitä asiaa aletaan selvitteleen tarkemmin" tuo kertoo ja nyökkään. "No huomenna me ollaan viisaampia" sanon ja silitän vaimoni hiuksia. "Niih" tuo mutisee ja silittää vatsaansa.

"Aleksi oli innoissaan kun alotti jalkapallon uudessa joukkueessa" kerron. "Juu niin oli. Vähän harmittaa kun mun piti tehä pizzaa treenien jälkeen mutta sit tuli kaikkee" sanon. "Kyllä me keretään vaikka viikonloppuna" sanon hymyillen. "Aleksilla on eka peli jo viikonloppuna" Sari sanoo. "Aijjaa mentäiskö katsoon porukalla?" ehdotan. "Juu mennään vaan" vaimoni vastaa hymyillen.

"Au au au..." tuo sanoo tuskissaan. "Nyt hei sä meet lepäämään" sanon ja silitän tuon selkää pitkin vedoin."Hieroisiks sä mun selkää?" tuo pyytää.
"Tottakai" sanon ja alan hieromaan rakkaani selkää hellin ottein. "Sä et sais nyt rasittaa ittees millään" sanon. "Tiedän" tuo mutisee väsyneenä.

"Nyt meet kyllä nukkumaan. On ollu pitkä päivä" sanon. "Pitää käydä katsomassa vielä Aleksia" Sari sanoo. "Eikun sä meet nyt petiin peiton alle ja Aleksi tulee kohta käymään tässä" sanon. "No hyvä on" vaimoni sanoo ja menee vaivanloisesti makaamaan. Peittelen tuon vielä ennen kun poistun makuuhuoneesta.

Kävelen olohuoneeseen ja nään Aleksin löhöilevän sohvalla ja katsovan televisiota. "Kello on jo puol yksitoista" sanon. "Joo tää ohjelma loppuu ihan kohta" Aleksi mutisee keskittyen ohjelmaansa. "Joo ja äiti pyysi sua vielä käymään ennen nukkumaan menoa" sanon ja Aleksi nyökkää.

"Sun opettaja laitto wilmassa muutaman koulutehtävän ennen kun koulu kunnolla alkaa. Voisit huomenna tehdä niitä ennen treenejä" sanon ja Aleksi nyökkää jälleen päätään.

——

Teenage Angst || Aleksi x Joel [VALMIS]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora