21.

343 34 6
                                    

POV: Sari

Timeskip viikko

Istun keittiönpöydän ääressä ja pyörittelen lusikkaa kahvimukissani. En ole saanut nukuttua muutamaan päivään ja se kyllä näkyy. Aleksi on kyselly koska näkisi pikkusiskonsa mutta en ole osannu vastata siihen kysymykseen. Koko asia tuntuu minusta niin väärältä mutta kuitenkin teimme mieheni kanssa oikean päätöksen.

Tunnen kun joku laskee kätensä harteilleni ja alkaa hieromaan. Matti suukottaa päätäni samalla. "Kulta, me tehtiin ihan oikea päätös kaikkia osapuolia ajatellen" Matti sanoo. "Mä tiedän mutta silti musta tuntuu todella pahalta" sanon huokaisten. "Niin mustakin tuntuu pahalta mutta nyt meidän täytyy keskittyä vain ja ainoastaan Hannaan ja Aleksiin" Matti sanoo ja nyökkään. "Missä Aleksi muuten on? Hanna tulee tunnin päästä Aneten kanssa" Matti jatkaa. "Se on naapurissa Joelin luona.." vastaan.

"Kuka on Joel?" Matti kysyy. "Aleksin uusi kaveri" vastaan. "Aijjaa mä en ookkaan aiemmin tavannut koko poikaa" Matti vastaa. "Kyllä sä ehdit nähdä sen" vastaan ja nousen pöydän äärestä ylös ja kävelen makuuhuoneeseemme. Matti saisi purkaa tuon pinnasängyn pois ja viedä vaikka kaatopaikalle tai polttaa. Minulle on aivan sama mitä hän tekee sille kunhan se häviää tästä talosta.

"Rakas" Matti sanoo ja kävelee myös makuuhuoneeseen. "Haluisitko sä käydä juttelemasss jonkun luona? Tässä on ollut niin paljon kaikenlaista" hän kysyy. Käännyn katsomaan miestäni ärtyneenä. "Näytänkö mä jotenkin hullulta vai?" tiuskaisen. "Et tietenkään rakas mutta on tapahtunut paljon ikäviä asioita. Ajattelin vaan jos haluut jutella jollekkin ammattilaiselle" Matti jatkaa. "No en halua" sanon ja kävelen tuon ohi pois makuuhuoneesta.

——
Istun jälleen keittiönpöydän ääressä ja odottelemme, että Hanna ja Anette saapuisivat. Heidän pitäisi olla täällä ihan pian. Aleksi on Rillan kanssa vielä ystävänsä luona ja hän saakin olla siellä. Juttelemme sitten myöhemmin yhdessä koko perheen kanssa.

Matti taisi kyllä oikeassa, että olisi ehkä hyvä jutella jonkun ammattilaisen kansss. Meidän perheessä on ollut aivan liikaa kaikenlaisia konfliktejä.

"Olit oikeessa.." sanon pitkän hiljaisuuden. "Missä?" Matti kysyy ja kääntää katseensa minuun. "Siinä, että olis ehkä hyvä jutella jonkun ammattilaisen kanssa" sanon. Matti alkaa hymyilemään. "Mä haluun vaan, että mun rakkaimmilla on kaikki hyvin" hän sanoo ja hymyilen itsekkin pienesti.
"Ihana nähdä sun taas hymyilevän" tuo sanoo.

"Hannankin olis varmaan hyvä käydä juttelemasss jonkun kanssa" sanon. "Oot oikeessa" mieheni vastaa. "Mutta ensin jutellaan ja kuunnellaan mitä on mielen päällä" Matti sanoo ja nyökkään. "Oon samaa mieltä ja meidän täytyy auttaa parhaamme mukaan" sanon.

"Mulla on ollu kauhee ikävä sitä kun koko perhe on ollu yhtä aikaa kotona" sanon. "Niin mullakin mutta nyt siihen tulee muutos. Aletaan huolehtimaan enemmän perheen yhteisistä asioista" Matti sanoo ja nyökkään.

"No nyt ne tais tulla kun auto ajo pihaan"

——

Teenage Angst || Aleksi x Joel [VALMIS]Where stories live. Discover now