We waren in de keuken bezig met de lasagne te bereiden. Layla gaf aanwijzingen en wij volgden die zo goed mogelijk op.
Toen de lasagne eindelijk in de oven stond, ruimden we alles gauw op. Ik pakte een fles cola uit de koelkast en schonk vier glazen vol, die ik op de keukentafel zette. Ik ging aan de tafel zitten en de anderen kwamen er ook bij.
'We moeten nog kijken wat we vanavond aan doen,' begon Kayleigh ineens.
Stel je voor dat je er niet goed uitziet en de jongens je niet meer zien staan, dacht ik bij mezelf.
Ik vond Kayleigh een hele lieve meid en ze was ook een vriendin van me, maar soms kon ze zo overdrijven. Zij zag er altijd goed uit. Ze was adembenemend mooi met haar blonde haar en haar blauwe ogen. Alle jongens vielen als een blok voor haar.
'Rustig Kay, komt goed,' antwoordde Lize.
Na nog wat gekletst te hebben was het tijd om te eten. Lize haalde de lasagne uit de oven terwijl ik met Layla en Kayleigh de tafel dekte.
'Hoe zit het bij jou dan met de liefde?' vroeg Kayleigh aan mij toen we aan tafel zaten.
'Gewoon, zoals altijd. Er is niemand in het bijzonder,' antwoordde ik terwijl ik opschepte.
Layla keek me bedenkelijk aan en ik negeerde het.
'En jij Lize?'
'Nop.'
Zo stelden ze nog wat vragen aan mij over van alles en nog wat en ik beantwoordde die met een glimlach.
Nadat we ons eten op hadden en alles opgeruimd was, gingen we naar boven om ons voor te bereiden op een avondje stappen.
'Angel, mag ik iets van jou lenen? Ik heb echt niks leuks mee,' klaagde Lize nadat ze haar koffer had doorzocht.
'Tuurlijk,' lachte ik.
'Kijk maar in de kast.'
Lize trok de kast open en liet haar blik over de planken glijden. Uiteindelijk pakte ze een setje en trok dat aan.
'Wauw! Dat staat je echt leuk!' riep ik enthousiast.
'Dank je,' antwoordde Lize verlegen.
Ik schonk haar een glimlach, waarna ik naar de kast liep en ook een setje uit de kast viste.
Een wit hemdje met een dromenvanger en een lichte spijkerbroek. Layla krulde mijn haar en dat liet ik los over mijn schouders vallen. Kayleigh deed mijn make-up. Niet dat ik dat niet zelf kon, maar dat wou ze graag.
Na anderhalf uur waren we helemaal klaar en was het bijna tijd om te gaan.
Layla zat met haar benen over de armleuning op mijn bureaustoel, Kayleigh en Lize zaten op mijn bed en ik zat op de grond.
Ik stuurde gauw nog een berichtje naar Luca en veerde toen overeind.
'Zullen we gaan? Anders wordt het al helemaal zo laat.'
De meiden knikten instemmend en samen liepen we naar beneden. We trokken onze jassen aan en nadat ik Brandon had gezegd dat we uit gingen stapten we op de fiets.
Toen we bij het café waren hoorden we de muziek al en aan de hoeveelheid fietsen te zien was het ook al gezellig druk. We liepen naar binnen en zagen al gauw waar de jongens stonden. Nadat we drinken besteld hadden, liepen we naar de jongens toe.
Toen ze ons zagen, verschenen er grijnzen op hun gezichten. Toen ze zagen dat ik bier in mijn hand had, keken ze me vreemd aan. Ze wisten dat ik niet zo van de drank was.
Maar vanavond...
Vanavond zou ik net zoveel drinken tot ik niks meer voelde en de pijn weg was.
Hoewel ik wist dat die morgen zo weer terug zou komen.
JE LEEST
Angel
Teen FictionEen gebeurtenis die vele harten brak, veranderde het leven van Angel, en liet haar voelen wat ze nu voelde. Een verhaal over zelfhaat, liefde, en verdriet.