Tien

34 5 0
                                    

Na een tijdje had ik zoveel gedronken dat mijn gevoelens gedoofd waren. Nadenken kon ik ook niet meer, dus ik was eindelijk verlost van mijn pijn. Ik was helemaal verdoofd.

De muziek nam het van mij over en begeleidde mijn lichaam. Ik danste en dronk en de meiden deden met mij mee.

Ik danste met verschillende jongens die ik niet kende, maar dat maakte me niks uit. Het gevoel van vrijheid vloeide door mijn lichaam en daar genoot ik van.

Het was ook laat toen we onder de dekens kropen. Ik stond niet meer zo stabiel op mijn benen, wat ook niet zo heel gek was, dus hielp Brandon mij naar boven. Toen ik eenmaal het bed aanraakte was ik ook direct vertrokken.

's Ochtends was ik al vroeg wakker. Ik keek op de wekker en kreunde toen ik zag dat het half negen was. En niet alleen omdat het zo vroeg was, ik had ook enorme hoofdpijn. Ook dat was niet zo gek, want ik had veel gedronken.

Ik sloot mijn ogen en liet een hand op mijn voorhoofd rusten. Waarom was ik dan ook zo stom geweest?

Na een tijdje gaf ik het op. Door de hoofdpijn kon ik niet meer slapen. Ik ging rechtop zitten en zag tot mijn opluchting dat de anderen ook ontwaakten.

'Goedemorgen Angel,' zei Layla slaperig.

'Goedemorgen.'

Kayleigh en Lize openden ook hun ogen en keken slaperig om zich heen.

Nadat we ons aangekleed hadden en opgefrist waren, want we zagen er niet uit, liepen we naar beneden en gingen ontbijten.

Kayleigh deed de croissants in de oven, Lize en Layla dekten de tafel en ik pakte hetgeen wat nog meer op tafel moest komen te staan.

Toen Kayleigh de croissants uit de oven had gehaald ging iedereen aan tafel zitten en begon te eten. Terwijl de anderen aan het kletsen waren, zat ik versuft voor me uit te staren. De pijn in mijn hart zat er nog en het was nog iets erger geworden...

'Angel, waar zit je met je gedachten?'

Ik schrok op van Kayleighs stem die mijn naam noemde.

'Gewoon, hoofdpijn.'

Het was de halve waarheid, maar ik loog niet. Ik had last van hoofdpijn.

'Oh, oké.'

Ze liet me verder tijdens het eten met rust.

Nadat iedereen het ontbijt op had, ruimden we alles snel op en besloten te gaan winkelen.

We pakten de laatste dingetjes bij elkaar en stapten op de fiets, naar het treinstation.

Na een tijdje waren we eindelijk in Amsterdam aangekomen.

We liepen door de straten en liepen verschillende winkels in, opzoek naar de perfecte outfit voor het schoolfeest.

Na een paar uur nog geen outfit te hebben besloten we om wat te gaan eten. We zaten op een terrasje en genoten van de zon die scheen, terwijl we aten.

Uitgeput lieten we ons op de bank vallen toen we eindelijk thuis waren. We hadden uiteindelijk nog best veel gekocht en we hadden alle vier een outfit voor het schoolfeest.

We zouden allemaal een jurk aan doen naar het schoolfeest, ik dus ook. Ik wilde geen jurk aan en zei dat ik een broek met een topje ook goed vond, maar zij vonden dat ik ook in een jurk naar het schoolfeest moest. Oké, voor deze ene keer...

AngelWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu