Die avond was Layla bij mij om film te kijken. Layla was snacks en drinken aan het halen, en ik zat twijfelend met het servet met Jace' nummer in mijn handen. Toen ik Layla weer de kamer in hoorde komen, stopte ik het servet gauw weg, en keek haar aan alsof er niets aan de hand was. Niets vermoedend zette ze een schaal chips tussen ons in, en het drinken op tafel.
'Kan ik de film starten?' vroeg ik, toen ze zat.
'Ja, zet maar aan,' zei ze, en stopte haar mond vol met chips.
Ik zette The Maze Runner aan, omdat we beiden toe waren aan actie, en geen kleffe romantische films, zoals The Notebook. Ik vond het een hele mooie film, daar niet om, maar op dit moment had ik er geen behoefte aan.
Halverwege de film liep ik naar de keuken om ons eten en drinken aan te vullen, en ging Layla naar de wc.
Ik liep net de kamer in, toen ik het servet met Jace' nummer op de bank zag liggen. Ik zette gauw de schaal en de bekers op tafel, en verborg het servet. En net op tijd, want op dat moment kwam Layla de kamer weer in lopen.
'Kan ik de film weer starten?' vroeg ik, toen Layla weer naast me zat.
'Zeker,' antwoordde ze, met haar overdreven vrolijkheid.
Toen de film afgelopen was, gaf de klok half elf aan, maar bruisten wij nog van energie, dus besloten we dat we een appeltaart gingen maken. Terwijl Layla voorlas welke ingrediënten we nodig hadden, rende ik heen en weer om alles te pakken.
We mengden alle ingrediënten, en nadat we daar mee klaar waren en het in een bakblik hadden gedaan, zetten we de taart in de oven. Layla zat voor haar telefoon, dus greep ik mijn kans om Jace een berichtje te sturen. Ik zette snel zijn nummer in mijn telefoon, en opende WhatsApp.
Hey x Angel
Ik legde mijn mobiel weg, en vroeg aan Layla: 'Zullen we een film kijken? We moeten toch wachten op de taart.'
'Ja, is goed. Wat gaan we kijken?'
'The Hunger Games.'
'Top, doen we.'
Toen de film halverwege was keek ik op mijn mobiel. En ja hoor, ik had een bericht.
Hi Angel
Hoe gaat het?
'Zal ik nog wat drinken in doen?' vroeg ik.
Layla knikte en zette de film op pauze. Ik pakte de glazen en liep naar de keuken.
Toen ik terug kwam met volle glazen, zag ik Layla met mijn mobiel zitten.
'Layla!' riep ik en zette de glazen neer.
'Geef hier!'
'Jij praat met Jace!'
'Geef hier!'
Ik boog me over haar heen en probeerde hem te grijpen, maar Layla hield hem van me af.
'Geef dat ding aan mij!'
'Lieve Angel, ik houd zoveel van jou. Veel liefs, Jace.'
'Layla!'
'Zeg alsjeblieft.'
'Geef hier!'
'Alsjeblieft lieve Layla.'
Ik keek haar even dodelijk aan, waarna ik zuchtte, en haar toch maar haar zin gaf.
'Mag ik alsjeblieft mijn mobiel terug, lieve Layla?'
Ze keek me bedenkelijk aan, zette een brede grijns op, en gaf me eindelijk wat ik wilde.
'Dank je.'
Ik keek wat Jace me gestuurd had, en gelukkig was dat niet wat Layla zei. Dat had ik ook niet verwacht, maar toch.
Goed hoor met jou?
Met mij ook
Ik legde mijn mobiel weg en keek naar Layla, die me met grote ogen aan keek. Ik rolde met mijn ogen.
'Wat is er?'
'Niets hoor.'
'Als er niets is, mag jij even bij de appeltaart kijken.'
Zuchtend stond ze op en liep naar de keuken. Ik grinnikte. Layla wierp me een dodelijke blik toe, waardoor ik helemaal in de lach schoot.
Toen Layla eindelijk weer in de kamer was, zette ik de film weer aan.
Het was al twee uur toen ook die film afgelopen was. De taart hadden we ondertussen al uit de oven gehaald, en een stuk gegeten. We ruimden de rotzooi op, en gingen naar boven.
We gingen in het grote tweepersoonsbed liggen en begonnen te kletsen over van alles en nog wat.
Na een paar uur kletsen, waren we allebei moe en vielen in slaap.
JE LEEST
Angel
Teen FictionEen gebeurtenis die vele harten brak, veranderde het leven van Angel, en liet haar voelen wat ze nu voelde. Een verhaal over zelfhaat, liefde, en verdriet.