Ciddiyet

3.2K 305 14
                                    

Sınavdan sonra haftalar geçmişti ve gerçek şuydu ki tüm öğrenciler puan ve sıralamalarını öğrenmek üzere bilgisayarın,telefonun diğer ucunda pusudaydı. İçlerinden yalnızca bir ağustos böceği vardı ki sevgilisinin evinde poposunu kaşıyarak,esneyerek,gırtlağına sürekli dolaptaki pastayı dikerek vakit geçiriyordu.

Denis'in kızkardeşine aldıkları pasta artınca Efkan sabah kahvaltısı hazırlamak yerine yaş pastayı kaşıklayarak kendine muhteşem bir sağlıklı kahvaltı fikri edinmişti.Süt vardı ? Meyve vardı. Kekinde de yumurta vardı. Sağlık deposuydu işte. Toplayınca mükemmel bir kahvaltı birleşimiydi.

Denis sınav puanını öğrenmek üzere laptopunu kucakladığında Efkan ağzındakı kaşıkla birlikte boşluğa bakıyordu. Boktan bir espri yapıp yapmamak arasında gidip gelirken ağzını yarım yapıp,çileği geveleyerek ilerledi. Denis'in gerginlikten çatılmış kaşları,yumruk haline gelmiş elleri  laptopa hafifçe yumruk savururken Efkan dudak şaplatıp göz devirdi.

"Gitti milyonluk mobilya."

"Ne?"

"Seninle çok romantik bir planım var."diye mırıldandı Efkan bıkkın bir nefesle. "Sen alışmışsın Fransız aşk filmlerine ben sana Cennet Mahallesi,Akasya Durağı ne bileyim Geniş Aile falan izletmezsem anlamayacan inceleri."

"Amına koduğumun sitesi tıkanmış."diye bir küfür savurmuştu Denis. 

"Küfürleri öğrendiğin kadar hızlı çözecen aslanım bu replik işlerini de,inşallah tez vakitte yani."

"Hep böyle olur mu ?"diye yanıtladı Denis. Oğlanın dudak kenarındaki kremayı diliyle temizleyerek sırıtmıştı. "Hep donuyor mu bu site böyle?"

"Yav sanane başkan."diye söylendi Efkan. "Hep oluyor,senden önce uyuyakalıp sınavı kaçıran Nazif bile aynı problemi yaşamıştır."

"Nazif kim ?"

"Oooo."dedi Efkan sıkkınlıkla. "Şu goygoyları sana detaylı öğretmem lazım. Neyse çalışır birazdan. Seneye girecekler düşünsün,sen tek sikişte koyuyorsun çocuğu."

"Sence kaç bindeyim."dedi Denis sıkkınca. "Aptalca bir puanlama stili. Dört senelik bilgiyi bir kaç saat içinde istemeseler notlarımla ve referanslarımla çok daha iyi yerlere gelirim."

"Deveye sormuşlar boynun neden eğri,fazla konuşma Türko demiş en azından ekonomim sağlam. Dolar olmuş 28 TL."diye yanıtladı Efkan sıkkınca. "Elim uğurludur ben açayım mı sınav sonucunu ?"

"İlk iki binde değilsem nolur hiç sınava girmemiş gibi davranalım."diye yanıtladı Denis.

Efkan,Denis'in kucağına yerleşip boynuna dişlerini geçirirken laptopu koltuğun üzerine kaydırmış ve boşta kalan elleriyle ÖSYM sitesine f5 yapa yapa dolanmıştı. Sevgilisinin kucağında kıkırdarken "Aaaaa."diye gürledi panikle. "Sınav geçersiz,optiği mi işaretlemedin ?"

Kucağındaki oğlanın etini sertçe çimdikleyen Denis yine yabancı dilde bir küfür savurduğunda gözlerini kapatmış  ve sabırla beklemeye devam etmişti. Efkan'ın boynuna burnunu sürterken Efkan ekrana tebessümle bakmış ve yanıtlamıştı.

"Elli."diye ıslık çalmıştı Efkan.

"Ne elli ,elli bin mi ? Eşit ağırlık bakma,sayısal bakacaksın."diye mırıldandı Denis. "Puan türü öyle dedi hoca,öyle değil mi ?"

"Elli lan elli,amına koduğumun ilk ellisine girmişsin,helal olsun. Allah sikine ve zekana zeval vermesin."

"Harbi mi? "diye fısıldadı Denis. "Yalan değil dimi ?"

"Pamuk tarlarında kölelik eden nigger familyan bunu görse kabilecek bereket tanrılarına siklerini kesip kutlardı bence."diye yanıtladı Efkan sevgilisine bir öpücük kondurup. "Adamsın kara boğa."

"Hani daha ciddi bir insan olacaktın sen amına koyayım ?"

"Kara boğa güzel bir iltifat."diye mırıldandı Efkan kıkırtıyla. "Tebrikler sevgilim."



Nau  Nau !Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin