"IBU?"
Tangan kecil aku menolak pintu bilik ibu dan ayah. Teresak-esak ibu menangis di atas lantai, berpeluk tubuh. Ayah memandang sekeliling seolah-olah mencari sesuatu. Kemudian matanya terhenti ke arah aku.
"Dara Aerylana!"
Aku terus berlari pergi dari situ. Aku mengorak langkah ke anak tangga untuk turun ke bawah, menyorok di bilik aku. Tapi semua itu tidak sempat apabila tubuhku ditarik kasar oleh ayah.
"Ayah! Lepaskan Dara! Ibu! Ibu! Tolong Dara ibu!"
Raungan dan tangisanku diabaikan. Seolah-olah semua itu adalah bisu. Ayah menarik ku ke dalam satu bilik. Muka ku dicengkam kuat olehnya. "Kau ni degil betul lah! Aku suruh kau duduk dalam bilik kan! Kenapa kau keluar hah!?"
Pipiku ditampar kuat sehingga bibirku pecah lalu berdarah. "D-Dara lapar.."Rambut ikal mayang ku dicengkam olehnya pula. "Apa? Kau lapar?"Dia meludah air liurnya pada muka aku.
Kemudian dia menarik aku ke dapur. Lauk sup ayam yang sedang mendidih di atas dapur diangkatnya. "Kau laparkan?"Satu mangkuk diambil lalu diisikan dengan sup ayam tadi.
Ayah mengorak langkah ke arah. "Lapar sangatkan.."Sup yang diisi tadi disimbah pada belakang badanku. "Aahh sakit! Ayah! Sakit ayah!"Aku menjerit kesakitan.
"Berhenti ayah, berhenti! Dara minta maaf!"
Mataku terbuka luas dan imbasan kisah silam tadi berakhir saat Noah memanggil namaku. Aku memandang ke arah cermin besar di hadapanku. Air mata jatuh. "Dara? Are you okay?"
Imbasan tadi. Masih dapat aku rasakan betapa sakitnya ia. Kesan melecur masih ada lagi pada badan aku. Kalau bukan sebab Ummi datang tepat pada waktunya dulu, mungkin aku sudah arwah.
Aku mengesat air mataku lalu menarik nafas panjang. Aku ukirkan senyuman tipis kepada Noah. "I'm fine."
"Are- you sure, Dara?"
YOU ARE READING
N O A H
Random- "teruntuk, Dara Aerylana | iLusi. Dara Aerylana, nama tidak seindah kisah hidupnya. 10tahun. Satu tempoh yang agak lama baginya untuk bertahan dalam neraka yang dicipta oleh ayahnya sendiri. Setiap waktu, air mata akan jatuh membasahi pipi. Segala...