i L u s i | 32

41 4 0
                                    

AKU bersandar pada kepala katil sambil mata menatap Noah yang masih setia merenung lantai bilik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

AKU bersandar pada kepala katil sambil mata menatap Noah yang masih setia merenung lantai bilik. Selepas sahaja, suis lampu dibuka dan nampak Noah di belakang aku, Noah terus jauhkan diri.

Tidak lupa juga untuk dia meraup rambutnya yang menutup dahi itu ke belakang lalu mengeluh. Waktu itu, badan aku masih lagi menggigil kerana takut.

"Dara, i didn't mean to—"

Bantal peluk yang berada di sebelah aku itu aku ambil lalu baling ke arahnya. Ini kalau ada pasu sebelah aku, memang pecah kepala dia! Ya Allah sakit benar hati hamba mu ini!

"Explain. Why?"

Noah angkat wajahnya. Aku pula menggigit bibir bawah aku untuk menahan air mata yang akan keluar lagi. "Kau tahu aku trauma kan? Kenapa kau buat aku macam ni? Kau tahu kan—"

"That's why i did it!"

Mulut aku ternganga sedikit.

"I did it for you! For you, Dara! Kalau aku tak buat macam itu, macam mana aku nak bantu kau? Macam mana aku nak tahu kau berada kat tahap ketakutan yang mana?"

Aku mengalihkan pandangan. Tidak sanggup aku melihat Noah. Noah menghembuskan nafas.

"I'm sorry."

Aku hanya diam. "But that's the only way I can help you..I don't know what you're going through. I can't describe it. That's why I think, this is the best way."

Sambungnya lagi. "Kau beritahu aku yang kau nak aku bantu kau keluar daripada dunia kau yang gelap ini..so please, let me—"

"Understood."

Aku melihatnya semula. Terkejut juga apabila wajahnya merah. Mutiara jernih berkumpul di kelopak mata. "I'm sorry for touching you, i know i can't touch you but I'm very sorry.."

Air mata mulai turun membasahi pipi merahnya. Dia ni putih, macam mayat. Pucat. Jadi kalau nampak ada merah-merah waktu dia tengah marah ke sedih ke blushing ke, normal lah. Kotlah.

Aku mengeluh lalu mengangguk perlahan. "Then? How can you help me?"Dia mengesat air matanya sebelum ukirkan senyuman tipis. "You will know about it tomorrow. Sekarang.."

Sempat dia memandang jam dinding yang berwarna biru gelap itu. "Go to sleep. Kau akan memelurkan tenaga yang banyak esok."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
 N O A H Where stories live. Discover now