i L u s i | 33

40 6 0
                                    

"DAH kenapa kau tiba-tiba ajak aku pergi setia city mall ni?" Selepas sahaja apa yang Noah menyuruhku untuk sesuaikan diri di luar dengan mengajak Uwais menemani aku, terus sahaja aku menghubunginya semalam mengatakan untuk menemani aku pergi ke k...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"DAH kenapa kau tiba-tiba ajak aku pergi setia city mall ni?" Selepas sahaja apa yang Noah menyuruhku untuk sesuaikan diri di luar dengan mengajak Uwais menemani aku, terus sahaja aku menghubunginya semalam mengatakan untuk menemani aku pergi ke kompleks membeli belah.

"And, kau suruh aku ajak Ijah juga."

Uwais memusingkan bebola mata ke atas. Ya, aku mengajak Khadijah, kakak Uwais untuk menemani kami sekali. Walaupun umur kami berdua ni boleh je untuk keluar sendiri tapi ia masih bahaya.

"Oi! Mengumpat aku ke?"

Khadijah yang muncul entah dari mana menepuk bahu adik lelakinya. Terus jelingan tajam percum diberi oleh Uwais. "Tak reti nak bagi salam ke?"

Khadijah hanya menjelirkan lidah ya sebelum kaki diorak pergi ke arah meja yang berdekatan dengan pintu rumah. Meja di mana peralatan seperti kunci kereta dan motosikal diletakkan di situ.

Dia memandang kami. "Jom, boyfriend akak dah tunggu."Aku dan Uwais melihat antara satu sama lain. Khadijah sudah berjalan keluar rumah. Tidak lama selepas kami berdua saling berpandangan, akhirnya Uwais menghamburkan gelak.

"Semoga boyfriend dia baik-baik sahaja."

Kini, aku pula yang gelak.

USAI sampai di aeon, kami bertiga, tak berempat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

USAI sampai di aeon, kami bertiga, tak berempat. Termasuk boyfriend Akak Ijah, memutuskan untuk berpecah. Aku dan Uwais hanya memerhati arah yang mereka berdua pergi.

Bukan kemain bahagia mereka berdua. "Congratulations Uwais, you will get a brother-in-law." Uwais hanya mengeluh lalu pergi daripada situ. "Uwais! Nak pergi mana?"

Soal aku seraya kaki berlari ke arahnya. Dia hanya mengangkat kedua-dua bahunya tanda tidak tahu.
"Kau yang ajak aku datang aeon ni, kau nak cari apa?"

Aku garu kepala. Sudahlah tiada siapa yang boleh back-up aku. Noah tidak ikut kerana katanya dia sudah berjanji dengan Hanim yang dia akan menemani Hanim pergi ke pantai hari ini.

Memang, memang Hanim je yang penting untuk dia.

Gurau. Maaf Hanim.

"Dara?"

 N O A H Where stories live. Discover now