i L u s i | 23

56 7 0
                                    

AKU dan Fatimah bertukar pandangan kemudian menatap Uwais yang wajahnya lesu daripada tadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

AKU dan Fatimah bertukar pandangan kemudian menatap Uwais yang wajahnya lesu daripada tadi. "Haih.."Entah kali berapa si Uwais ni mengeluh. "Kau kenapa?"Soal Fatimah kepadanya.

"Ada ubat untuk sembuhkan hati yang sakit ni tak?"

Balasnya sambil mata menoleh ke arah kanannya. Kami berdua pun turut menoleh ke arah situ. Izara. "Kau kena reject dengan Izara ke?"Uwais mengangguk pelan.

"Macam tiada guna aku dapat straight A+ masa trial tapi akhirnya aku kena reject. Aku ingat dia suka budak bijak."

Uwais merehatkan kepalanya di atas meja. "Kau belajar sungguh-sungguh sebab Izara ke?"Fatimah bersuara pula. "Takdelah, mungkin."Aku memicit dahi. Pening aku lama-lama dengan Uwais ni.

"Betul ke Uwais tu confessed kat kau, Izara?"Soal Rania, kawan baik Izara. Izara mengangguk pelan lalu menjamah bihun goreng yang dibeli di kantin tadi. "Lepas tu, kau balas apa?"Izara angkat wajah, matanya tertumpu pada Uwais terlebih dahulu sebelum beralih ke arah Rania.

"Aku reject dia."

"What!?"

Rania memukul meja. Dia juga berdiri. Oleh itu, semua pelajar yang berada di situ menumpukan perhatian kepadanya. Tetapi baginya, dia tidak peduli mengenai perhatian itu. Matanya merenung Izara.

"Kau ni, duduklah! Malu orang tengok."

"I don't care about it. Sekarang ni, sumpahlah kau reject Uwais tu?"

Izara mengeluh dan mengangguk lagi. Rania menarik nafas lalu duduk kembali. "Why?"Dahi Izara berkerut. Kenapa dia nak marah sangat, aku tolak Uwais ni?

"Before I answer your question, let me ask you something. Kenapa kau marah sangat ni?"

Rania menghamburkan gelak tawar. "Aku? Marah?"Dia tunding jari pada dadanya. "Tak, aku tak marah cuma terkejut."Rania melihat sekeliling. "Izara. Hampir satu sekolah ni tau, dan hampir satu batch kita minat kat Uwais tapi semuanya Uwais reject."

Dia beralih memandang Fatimah yang sedang menyakat Uwais. "Fatimah. Kadang-kadang ramai orang cemburu dia rapat dengan Uwais. Ada juga yang fikir diorang ni couple dalam diam."

Rania toleh ke arah Izara. "Tapi bila aku tahu dia confessed kat kau, aku rasa terkejut. Sungguh terkejut. Ni kalau satu batch tahu ni, memang gempaklah!"

"Rania, kau minat Uwais kan? Apa yang menarik sangat tentang dia?"

Rania bermain dengan rambutnya. Dia tersengeh. "Banyak. First, he's smart. Second, he's tall. Tokoh sukan. Ketua pengawas. Dan paling penting, dia handsome!"

Dia tepuk tangannya. Bangga sungguh dia menggambarkan Uwais. Izara mengecilkan matanya. "Tu je?"Rania menatapnya tajam. "Tak menarik pun."

 N O A H Where stories live. Discover now