25 EYLÜL 1357
FERGUSON KALESİ
"Bugün Ne yapacağım Karen?" Maeve uzun zamandır büyük bir özveri ile karen ile yemek yapıyordu. Karen gün boyu akşam yemeği ile uğraşmaktaydı ve her akşam bıkmadan usanmadan yemeği mutfaktakilerle hazır ediyordu. Bazen Rebecca da katılıyordu ona. Her ne kadar annesi yorulmasın istemese de kız durmuyordu. Bu şekilde düşünmediğini yemek yapmanın onu rahatlattığını söylüyordu. Haftada bir de tatlılar yapıyordu ki onlar Noah içindi. Maeve Karenin kardeşine ne kadar değer verdiğine yakından tanıklık etmişti ve bu durumdan çok memnundu. Adelard yakında gelecekti. İrlandaya büyük bir mal ticareti için gitmişti. Bu işin sonunda başarılı olursa elde edeceği gelir büyüktü ki son mektubu ile zaferini oldukça uzun bir şekilde anlatmıştı. Adelard gelirin bir kısmı ile Dorise olan borcunu almış bir kısmı evlerine bir büyük salon inşaa ettirmeye ayırmıştı. Kalanın çeyreğini ise yıllık ücretini ödemek sureti ile Louise bir mürebbiye ve Dorise iki yardımcı için ayırmıştı. Geri kalan ile ellerinin epey bollaşacağı bir gerçekti. Ahçı için ise bir sonraki işi bekleyecekti Maeve üstelik bir süre kocasına güzel yemekler yapmayı o da istiyordu. Çok çalışmıştı Adelard ve gün geçtikçe daha da büyütüyordu işi Maeve de onun için çalışacak ve kocası ile oğluna iyi bakacaktı.
"Prenses çorbası" Karen gülümsedi. "Yahni ve çörekleri öğrendin şimdi bir iki çorba öğren Maeve Louis de çorba yiyor artık"
"Pekâlâ ne koyacağız bu kazana?"
"Şu yağı içine at tabii evde yaparken şimdikinin yarısını kullanacaksın herşeyde. Kış geldiğinde bol bol yapabilirsin o zaman dışarıda bozulmadan durur" Karen geri çekilip Leydi Maeve in büyük bir özveri ile yemek yapışını izledi. Epey yol katetmişlerdi. Hala ete dokunamıyor olsa da çoğu şeyde oldukça başarılıydı. Genç kız yavaşça Maeve e yapacaklarını söyleyip kendiside köşede kaynattığı bademlerin kabuklarını soymaya koyuldu. Çok özlemişti Noahı bir an evvel gelmelerini dilemekteydi. Genç kız son yapacaklarını da söyledikten sonra ellerini önündeki havluya silerek mutfaktan çıktı ve odasına doğru ilerledi. Leydi Ferguson bir yandan da düğün hazırlıkları içerisindeydi ki Lord Ferguson ile bunca yıldır kaldıkları özel odalarını onlar için hazırlatıyordu. Noah'ın bahsettiği üç odalı evleri burasıydı anlaşılan öyle güzel bir odaydı ki Karen hayran kalmıştı. Büyük bir mahçubiyet içerisindeydi. Başta istemese de Lily ona artık merdiven çıkamayacak kadar yaşlandığını ve kendilerine alt katta daha konforlu bir oda hazırlatacağını söylemişti. Karen de uzun ca bir zaman üzerinde mektuplaştıkları evlerini az çok bildiğinden renkleri ve mobilyaları ona göre seçmişti. Kendi özel kullanımı için olan alana ise resim malzemeleri ile piano yerleştirtmişti birde dolap yaptırmıştı ki giysileri üst kata sığacak gibi değildi. Ortada bulunan oturma odasının şömine si ise Noahın mektupta isteği üzerine kırdırılıp genişletilmiş ve küçük bir mutfak alanı gibi olması için inşaa edilmeye başlamıştı. Noah karenin ona dilediğinde bizzat yemek yapmasını istediğinden annesine özellikle yazmıştı o detayları. Annesi de kaleye dönüp arada geliyordu çünkü ağabeyi Klanı emanet etmiş ve kaleden klandaki çoğu işi halletmek üzere orada olması gerekiyordu. Burada olduğu zamanlarda ise pek odadan çıkmıyordu. Bazen Laia ya bile bakıyordu. Genç kız gülümseyerek merdivenlere doğru ilerlerken ulağın ona mektup uzatması ile büyük bir sevinç içinde kalınca kağıdı alıp odasına koşturdu.
"Limon Çiçeğim,
Mektuplarının süresi ziyadesiyle uzadı farkındayım lakin vakit bulamıyorum. Neler yaptığımı ise söylemeyeceğim hiç onları geldiğimde bol bol konuşuruz... Şimdilik İyiyim, İyi olmaya çalışıyorum... Hepimiz öyle. Umarım sende iyisindir çiçeğim... Zarfın içinde bir zarf daha mevcut bunu kimseye göstermeden Caledonia'ya vermeni istiyorum ama ricamdır lütfen kimse görmeden ilet. Sana güveniyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LİMON ÇİÇEĞİM
Historische RomaneÇILGINLAR GİBİ SEVİP DE GÖZÜNÜN UCUNA YANSITMAYAN BİR ADAM, TERTEMİZ DUYGULARININ KURBANI OLAN, HAYAL KIRIKLIĞININ BÜYÜĞÜNÜ YAŞAYAN DÜNYA TATLISI BİR KIZ... DÜNYAYI ALTINA ÜSTÜNE GETİRİP DE İKİ GENCE BİR TÜRLÜ YARDIM EDEMEYEN BİR KALE DOLUSU MANYA...