MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT {25}

640 13 0
                                    

"Sweetie, bangunlah. Dah subuh ni." "Hoammm, ngantuknya. Good morning bie." "Good morning my sweetie."

"Kenapa bie gerak sweetie awal sangat ni? Sweetie ngantuk lagi lah." "Lah, harini kan majlis sanding kita. Bangunlah awal, kejap lagi kita nak siap-siap pergi butik. Dah bangun cepat pergi masuk bilik air sekarang."

"Alaaa." "Ha ha, mula dah la tu. Ke nak bie tolong mandikan sweetie? Gosok belakang ke? Nak?" "Eh, tak payah nak mengada-ngada. Sweetie boleh mandi sendiri ok."

"Ok, cepat sikit. Kejap lagi kita turun bawah, breakfast astu gerak ke butik."

"Assalamualaikum umi." "Waalaikumussalam. Eh Hannah menantu umi dan Rayden anak kesayangan umi rupanya. Awalnya kamu turun."

"Ye umi. Kami nak breakfast lepas tu nak terus pergi ke butik. Nak siap-siap kat sana." "Ooo ok." "Mana mama, papa dan walid, umi?"

"Walid kamu sakit perut. Mana dan papa kamu tak turun lagi. Umi lapar, umi turun dulu."

"Oh yeke? Kalau macamtu kami minta diri dulu. Kita jumpa kejap lagi umi." "Ok. Baik-baik."

"Wah, cantik betul pasangan pengantin kita untuk harini." Kata pengacara majlis di majlis perkahwinan mereka.

"Tahniah bro

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Tahniah bro. Akhirnya, kau tidak jomblo lagi." "Thanks dhoo. Eh, kau ni Chan, watch your mouth ok?"

"Eh, Doktor Chan. Doktor Chan kawan dengan Zufar ke? Mana Doktor Aisy?" "Ehem ehem."

"Haiyaaa Zufar, lu jangan cemburu sangat laa. Aisy tak boleh datang sebab isteri dia alahan teruk." "Ooo, faham faham."

"Oklah, saya nak pergi ambil makanan dulu. Lapar ni." "Ha ok ok. Bye Chan!"

Tiba-tiba Zufar tenung muka Hannah dengan tegas.

"Kenapa bie pandang sweetie macam tu?" "Kau tunggu nanti sweetie. Kau tunggu nanti bila masuk bilik nanti."

"Hai pengantin baru." "Eh, mama, papa, terkejut Hannah tau." "Halah halah. Hmm, akhirnya anak tunggal mama ni kahwin jugak ye. Cepat cepat la bagi mama cucu. Mama boleh jaga nanti, taklah mama bosan nanti."

"Err, insyaAllah mama. Kalau ada rezeki tu, adalah." "Kamu nanti duduk di rumah dengan Zufar ye. Kamu dah ada suami jadi kena ikut suami, dah tak boleh sesuka hati keluar rumah, kena minta izin."

"Ye mama, Hannah tau. Hannah akan ingat pesanan mama tu."

MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now