"Errr makcik, saya sebenarnya dah kahwin dah." "Laa yeke? Makcik tengok kamu ni sesuai dengan anak makcik tu. Sama padan."
"Kamu biar betul dah kahwin? Kamu ni nampak muda lagi je. Dah ada duit ke nak bagi nafkah dekat bini?"
"Makcik, saya dah kahwin makcik. Ni ha bini saya, Nurse Hannah." "Oh ye? Maafkan makcik ye nurse kalau buat hati nurse rasa panas."
"Takpe makcik. Saya rasa anak makcik tu taknak kahwin kot sebab tu sampai sekarang dia masih single. Oh, atau pun dia ada kisah hitam waktu dulu. Manalah tau kan."
"Sayang betul makcik dah terlepas. Kalau tak mesti makcik dah dapat cucu." "Hmm, makcik, bini saya pun tengah pregnant sekarang. Baik makcik jangan sakit kan hati dia. Kalau jadi apa-apa dekat zuriat kami, saya saman makcik tau."
"Mari doktor, kita masih ada patient yang belum dilawat." "Baiklah."
"Sweetie, jangan ambil hati sangat dengan makcik tadi ye. Diakan patient kita." "Tapi bie, sweetie sekarang tengah pregnant. Kalau zuriat kita tak selamat macam mana?"
"Sweetie jangan fikir yang bukan-bukan ye. Bie janji bie takkan jatuh dalam perangkap penyondol atau jatuh cinta dengan sesiapa. Bie janji akan setia dengan sweetie, tau!"
"Sweetie pun sayang bie!" Kata Hannah kepada Zufar sambil memeluk erat tubuh Zufar.
Tiba-tiba,
"Doktor, doktor! Tolong Doktor Zufar!" Jerit Mawar memanggil Zufar.
"Eh, ada apa ni Mawar? Terjerit-jerit panggil nama saya." "Ada emergency! Kamu perlukan bantuan doktor!"
"HAH? OK OK! SAYA PERGI SEKARANG!"
"Sweetie, bie pergi dulu. Ada emergency!" "Ok hati-hati! Kita jumpa dekat lobi."
Di hadapan klinik,
"Eh, Hannah?" Sapa seseorang.
"Eh, Yin. Buat apa dekat sini?" "Haiiyoo, saya terkena minyak panas. Saya cepat-cepat datang sini."
"Oh, ni dah dapatkan rawatan ke belum?" "Belum loo. Itu doktor belum datang, ada emergency."
"Oh takpe, biar saya rawat kamu Ye Yin. Kejap, awak tunggu kat sana. Kejap lagi saya panggil." "Ok."
YOU ARE READING
MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️)
RomanceKisah cinta doktor dan jururawat yang bekerja di hospital swasta yang sama dan telah berkahwin serta hidup bahagia walupun dalam kesukaran 𝐙𝐮𝐟𝐚𝐫𝐑𝐚𝐲𝐝𝐞𝐧𝐀𝐥-𝐐𝐚𝐲𝐲𝐢𝐦𝐗𝐇𝐚𝐧𝐧𝐚𝐡𝐙𝐚𝐟𝐞𝐞𝐫𝐚