Setelah ambil serai dibelakang rumah,
"Assalamualaikum. Mak Min, ooo Mak Min."
"Hannah, tolong pergi jenguk jap sapa yang datang tu? Umi nak kacau kuah ni kang pecah minyak pulak." "Ok umi."
*Hannah membuka pintu rumah*
"Eh, menantu Mak Min rupanya. Ingatkan takde."
"Hm, ada apa kau datang sini?" "Aku nak bagi kuih ni ha." "Oh yeke? Kau buat ke mak kau buat?"
"Mestilah mak aku yang buat. Ha, Abang Zufar tak de ke? Aku nak jumpa dia kejap."
"Eh, engkau kalau nak menggatal dengan laki aku, baik tak payah la. Kau pergi berambus jelah."
"Hei, kau tu sapa nak halau aku? Aku ni bakal menantu Mak Min bila kau dah mati nanti."
"Sumayyah! Kau jaga sikit mulut kau tu! Aku dengan Mak Min tak teringin lah nak ambil kau jadi menantu kami. Asyik nak melawa je, tapi tak pernah masuk dapur." Kata Tuan Zareef kepada Sumayyah.
"Ooo, Sumayyah ke nama dia? Nama sedap, tapi tulah, suka ganggu rumah tangga orang. Dah la, kau pergi berambus la betina tak guna. Lagipun Zufar tu dah jadi suami aku. Aku takkan izinkan dia madukan aku."
Lalu Sumayyah pun pergi dari situ dengan perasaan marah.
"Kenapa bising sangat depan tu tadi, hah?" "Sumayyah tu ha. Dia nak sangat kacau rumah tangga si Rayden tu. Tak tau lah apa masalah dia."
"Astaghfirullah. Agak-agak nye anak si Timah tu dah kena sakit mental kot nak kacau rumah tangga orang."
"Umi, walid jangan risau. Hannah akan mempertahankan rumah tangga kami. Hannah akan jaga elok elok Abang Zufar."
"Betul Hannah. Kita sebagai seorang isteri, kena pertahankan rumah tangga kita, jangan biar orang datang menyondol." Kata Puan Jasmin kepada Hannah.
"Umi, Walid, Hannah masuk bilik dulu ye. Nak berehat." "Yelah. Apa-apa panggil umi tau!" "Ok umi."
Sementara keadaan Zufar sekarang,
"Selamat datang. Encik ni Encik Zufar ke?" "Ye saya." "Oh, seseorang telah menempah bilik untuk encik selama 2 bulan." "Oh baiklah."
YOU ARE READING
MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️)
RomanceKisah cinta doktor dan jururawat yang bekerja di hospital swasta yang sama dan telah berkahwin serta hidup bahagia walupun dalam kesukaran 𝐙𝐮𝐟𝐚𝐫𝐑𝐚𝐲𝐝𝐞𝐧𝐀𝐥-𝐐𝐚𝐲𝐲𝐢𝐦𝐗𝐇𝐚𝐧𝐧𝐚𝐡𝐙𝐚𝐟𝐞𝐞𝐫𝐚