MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT {3}

1.2K 27 0
                                    

"Erm, Hannah." "Ye doktor?" "Saya nak tanya awak, patient kita yang tadi tu, dah lama ke check up di hospital ni?" "Ye doktor. Dia kerap sangat masuk emergency di sini. Disebabkan penyakit dia yang memudaratkan kesihatan dia."

"Tapi sayangnya, waris dia tak ambil peduli sangat pun tentang patient. Bila kami suruh dia datang, macam pasrah je muka waris puan tadi tu."

"Ooo, macam tu. Faham faham. Dah awak boleh buat kerja awak." "Baik doktor. Err doktor, doktor nak order apa-apa ke sebab saya nak keluar kejap lagi beli makanan."

"Tolong belikan saya coffee latte. Thank you." "Baik doktor."

"Weh Zaf, macam mana jadi asisten doktor tampan harini? Ok ke k.o?" "Hmm, ok je cuma dia macam cerewet la. I don't really like it." "Apa biasalah tu. Nanti kau lama-lama akan biasakan diri kau dengan doktor tu."

"Eh korang, aku tak ikut tau sebab kejap lagi aku kena masuk bilik operate dengan Doktor Khan." Kata Mawar kepada kawan-kawannya.

"Ha ok. Jomlah Risa, nanti makanan habis pulak." Kata Hannah kepada Risa. "Jom."

"Eh Zaf, Doktor Zufar tak suruh kau beli apa-apa ke?" Tanya Risa kepada Hannah.

"Ada, dia suruh belikan kopi untuk dia. Kopi latte tak silap aku." "Ooo. Kau pergilah beli dulu sementara aku tengah beratur ni. Nanti sampai turn aku, aku tolong ambilkan untuk kau. Macam biasa kan?"

"Haah, macam biasa. Thank you Risa."

Lalu Hannah bergegas ke kafe di seberang jalan.

Setelah tiba di hospital,

"Doktor, ini kopi yang doktor pesan tadi." Kata Hannah kepada Zufar.

"Baik Hannah, tolong letak di atas meja saya, terima kasih."

Tiba-tiba,

"Zaf, Zaf!" Jerit doktor Chan memanggil nama Hannah.

"Ada apa Doktor Chan?" "I need your help. Please ikut saya! Now!" "Oh, baik Doktor Chan."

MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now