MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT {41}

370 8 0
                                    

"Hah, kamu nak cakap apa Qayyim?" "Esok kami dah boleh masuk rumah baru. Dah boleh pindah." "Ye ke? Baguslah kalau macamtu."

"Betul ke bie? Kita dah boleh masuk rumah baru? Yeayy! Seronoknya!" "Aiii, Hannah, lain macam kamu punya seronok tu." "Yelah seronoklah sebab dah ada rumah sendiri."

"Dah tu tunggu apa lagi, pergilah kemas bagasi tu." "Oh, ok ok."

Pada keesokan harinya,

"Kamu jaga diri baik-baik Hannah. Dengar cakap suami kamu tu." "Yelah mama, mama pun jaga diri elok-elok."

"Mama, kirim salam dekat papa. Tadi tak sempat jumpa dia." "InsyaAllah." "Kami pergi dulu ma, assalamualaikum."

"Waalaikummussalam."

Setelah sampai di rumah baru,

"Yes, kita dah sampai our dream house!" "Nah, sweetie pergi buka pintu, bie nak angkat bagasi kita jap." "Ok bie."

"Assalamualaikum. Wah, walaupun dah pernah datang tapi macam tak pernah datang lagi. Hihihi."

"Bie, sweetie naik atas dulu ye!" "Eh eh, tak sabar-sabar lah dia ni. Baru nak suruh angkat bagasi ni ke atas. Hm, nasib baik ada lif, senang sikit."

Selepas angkat semua barang, Zufar masuk ke dalam rumah untuk berehat.

"Bie, esok kita start kerja kan?" "Haah, kenapa?" "Takde apelah." "Cakaplah, jangan berahsia dengan suami sendiri."

"Sweetie takut rindu dekat bie. Sweetie taknak berpisah dengan bie." "Alah sweetie ni, ingat apelah tadi."

"Sweetie, kita dalam hospital yang sama, tak mungkin kita berpisah. Lagipun, sweetie kan asisten bie, kita takkan berpisah."

"Tapi macam mana kalau ada emergency, kita kena berpisah jugak, betul tak?" "Sweetie, jangan macam ni. Bie pun taknak tinggalkan sweetie tapi bie kan doktor, bie kena tolong berubatkan patient yang sakit. Jangan nangis, ok?"

"Sniff, sniff, ok bie."

"Meh sini peyuk bie. Alololo baby ucuk kesayangan bie ni. Rasa taknak lepas la pulak, lembut."

"Iishhh, bie ni." "Tengok pipi dia ni, comel tembamm." "Bie!" "Eh eh, alololo jangan mayah, bie gurau je takkan  tak oleh." Kata Zufar sambil bertingkah laku seperti bayi.

MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now