Setelah 2 minggu berlalu,
"Sweetie, dah siap kemas barang ke? Kejap lagi kita nak check out dah." "Sikit lagi nak siap. Bie nak check out dah ke? Ala, jomlah kita pergi jalan-jalan before balik rumah kita."
"Yelah. Kita check out dulu lepastu baru pergi jalan-jalan, ok?" "Haa, ok ok."
"Ok dah siap bagasi kita. Jom kita keluar sekarang." "Bye bilik. Semoga kita berjumpa, lagi InsyaAllah." Kata Hannah dengan perasaan sebak.
"Dah kenapa rasa sebak pulak? Kita dah 2 minggu duduk kat sini tau." "Tak lah, sweetie rasa sayang nak tinggalkan bilik ni lah. Boleh tak tahun depan kita datang lagi buat kenangan?"
"Mengada-ngada lah sweetie ni. Entah entah tahun depan ada orang dah duduk bilik ni masa kita datang nanti."
"Hmm, betul jugak. Dah la, jom kita keluar sebelum sweetie bertukar fikiran." "Jom."
"Sweetie nak pergi jalan-jalan dekat mana?" "Jomlah kita pergi pergi tangkap gambar dekat helang tu, kita belum pergi lagi dekat situ."
"Ooo betul jugak eh. Jomlah, mesti ramai orang kan." "Takdenya, ni kan waktu pagi. Mana ada orang sangat." Kata Hannah kepada Zufar.
Setelah selesai tangkap gambar,
"Ok dah settle semua aktiviti. Jom kita balik sekarang." "Bye Langkawi. Semoga kita berjumpa lagi lain kali, InsyaAllah."
"Bie, before balik rumah kita, boleh tak singgah rumah umi dulu?" "Umi dan walid takde kat rumah. Diaorang pun pergi jalan-jalan jugak."
"Oh yeke? Kalau macamtu kita pergi rumah mama dan papa lah. Diaorang tak pergi mana-mana."
"Ha boleh. Lagipun bie nak pergi rumah lama tu balik. Nak tengok ada apa-apa barang yang tertinggal tak before bie bagi sewa dekat orang lain."
"Ok." Kata Hannah kepada Zufar.
Setelah sampai di jeti,
"Sweetie, bie nak pergi toilet jap. Sakit perut la pulak." "Ok, ooo patutlah bau busuk tadi. Rupanya bie kentut eh." Kata Hannah sambil mengusik Zufar.
"Eeee mana ada, merepek jelah sweetie ni. Dah la nak cepat, nak terkeluar dah. Arghh!"
"Hihihi, lawaklah laki aku ni. Macam-macam hal, haih." Kata Hannah sambil ketawakan Zufar.
YOU ARE READING
MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️)
RomanceKisah cinta doktor dan jururawat yang bekerja di hospital swasta yang sama dan telah berkahwin serta hidup bahagia walupun dalam kesukaran 𝐙𝐮𝐟𝐚𝐫𝐑𝐚𝐲𝐝𝐞𝐧𝐀𝐥-𝐐𝐚𝐲𝐲𝐢𝐦𝐗𝐇𝐚𝐧𝐧𝐚𝐡𝐙𝐚𝐟𝐞𝐞𝐫𝐚