MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT {64}

339 8 0
                                    

"Saya minta maaf sangat-sangat bagi pihak pekerja hotel kami. Kami akan beri pampasan kepada encik."

"Eh, aku tak nak lah pampasan! Pampasan  tu tak boleh ganti dengan maruah aku tau!"

"Encik pengarah, sekarang saya taknak stay dekat hotel ni lagi. Saya takut, ada perkara lain yang lebih buruk dari yang tadi. Sekarang jugak saya nak check out dari hotel."

"Baiklah Zufar. Saya ikut je kehendak kamu."

Lalu Zufar mengemas pakaiannya dan letak kedalam bagasi.

Pada keesokan harinya, seseorang mengetuk pintu bilik Zufar.

"Ye?" "Encik Zufar ke? Pengarah encik sedang tunggu di lobi." "Oh, baiklah."

"Zufar, awak dah makan ke?" "Belum." "Ok kalau macamtu, kita pergi makan dulu, kejap lagi kita bertolak ke tempat meeting."

Setelah selesai makan, mereka bertolak ke destinasi yang ditujukan.

Setelah sampai di destinasi yang ditujukan,

"Ok Zufar. Inilah tempat meeting kita harini."

"Selamat datang. Jemput masuk."

"Hei, kawanku! Lama tak jumpa." "Yelah. Kau apa khabar?" "Aku sihat je."

"Ejen ehem."

"Eh, perkenalkan, ni anak buah aku yang akan meeting bersama kita harini."

"Ooo jadi inilah Zufar Rayden Al-Qayyim. Doktor yang paling tampan dalam Hospital XXXXXXXXXXX."

"Ye saya." "Baiklah, mari kita mulakan meeting dengan segera."

Sementara keadaan Hannah di kampung,

"Umi, umi! Umi dekat mana?" Jerit Hannah memanggil Puan Jasmin.

"Sini! Umi dekat pondok sini sayangku!"

"Umi tengah buat apa tu? Nak Hannah tolong?" "Tak payah la. Nanti tangan kamu bergetah kena getah nangka ni. Bukan senang nak hilang nanti."

"Ooo oklah kalau macamtu. Mana walid, umi?" "Walid kamu tu macam biasa lah. Lepas solat subuh terus pergi mengopi dekat warung."

"Ooo, hihihi. Erm, umi. Umi taknak ikut ke Hannah balik rumah?" "Hmm, umi nak je ikut kamu balik tapi banyak kerja nak dibuat ha."

"Hmm, kalau macamtu, Hannah balik sorang jelah." "Eh, jangan!" "Kenapa umi?"

"Aduhh, takkan aku nak bagitau yang Zufar pergi kursus kot. Nanti aku kena marah pulak." Kata Puan Jasmin didalam hati.

MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now