"Baru je sampai. Mood dah elok ke?" "Erm, 50/50." "Eh, kenapa 50/50 pulak?" "Yelah. Masih badmood tapi kalau tengah menghadap kiblat, kita tak boleh badmood."
"Hm yelah. Bie nak cakap sikit. Sweetie pergi tunggu kat bawah, nanti bie turun." "Hm, ok."
"Bie nak cakap apa? Cepat lah cakap, sweetie ngantuk ni." "Nah, tengok ni."
*Zufar menyerahkan pakej honeymoon*
"Pakej honeymoon? Seriuslah?! Tak tipu kan?" "Apa pulak nak tipu, ini betul-betul la. Bukan cobaan."
"Yeayy, thank you bie. I love You. Mmuahhh." Kata Hannah sambil mencium kedua belah pipi Zufar.
"Pipi je? Sini taknak?" Tanya Zufar sambil meletakkan jarinya ke atas bibirnya.
"Eee, nakal eh." "Hihihi, sweetie janji kan nak bagi reward masa honeymoon nanti? Tak tipukan?" "Betul la. Apa nak tipu pulak."
"Ok ok." "Cuma bie pun kenalah siapkan diri." "No problem. Bie dah lama siapkan dia and ready."
"Sweetie dah ambil cuti untuk minggu depan, 2 minggu." "Ok baguslah." "Esok kan hari Sabtu, bie nak pergi mana?" "Erm, apa kata kita pergi mall. Beli apa yang patut untuk bawak pergi honeymoon nanti."
"Ok. Sweetie ingat nak beli baju jalan-jalan. Baju sweetie semua tu dah pernah pakai."
"Ok, esok kita pergi beli. Jangan lupa bangun awal esok. Dah, jom tidur." "Ok bie."
Pada keesokan paginya,
"Hoammm. Eh, bau apa ni? Sedapnya bauuu." Kata Zufar sambil menuruni anak tangga.
"Eh, sweetie dah bangun. Awalnya!" "Hihihi, good morning bie." "Good morning too." "Kata suruh bangun awal, sweetie bangunlah awal."
"Kiranya lepas solat subuh tu, sweetie tidur ke tak?" "Tidur sekejap lepastu bangun balik." "Ooo patutlah. By the way, sweetie tengah masak apa? Baunya kuat sampai di tangga."
"Ouh, sweetie tengah masak char kuey teow. Bie makan tak char kuey teow?" "Eh, apa pulak tak makan. Semua benda bie makan kecuali batu dan kayu aje. Hihihi."
"Ooo jadi bie takde alergik apa-apa ke?" "Er, takde. Semua boleh makan." "Tipu! Tadi sweetie telefon umi tanya bie ada alergik apa-apa tak. Lepastu umi jawab bie tak boleh makan udang, nanti gatal-gatal."
"Eh, ala terkantoi la pulak."
YOU ARE READING
MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️)
Roman d'amourKisah cinta doktor dan jururawat yang bekerja di hospital swasta yang sama dan telah berkahwin serta hidup bahagia walupun dalam kesukaran 𝐙𝐮𝐟𝐚𝐫𝐑𝐚𝐲𝐝𝐞𝐧𝐀𝐥-𝐐𝐚𝐲𝐲𝐢𝐦𝐗𝐇𝐚𝐧𝐧𝐚𝐡𝐙𝐚𝐟𝐞𝐞𝐫𝐚