"Hah, errr..." "Ish, makin menjadi-jadi bini aku ni sejak pregnant. Sabar jelah." Kata Zufar didalam hati.
"Bie, jawablah sweetie tanya ni. Kenapa diam pulak macam patung?" "Takpelah, sweetie mandilah sorang. Bie nak berehat, bie penat ni."
"Alaaa, bie ni. Tak bestlah. Jomlah mandi came-came." Kata Hannah sambil merengek seperti bayi.
"Haish, Hannah Zafeera. Jangan sampai bie mengadu dekat mama. Kang bie tinggal dekat rumah mama, baru tau! Dah, pergi mandi cepat. Bie nak rehat." Kata Zufar kepada Hannah dengan tegas.
"Hiks hiks, sampai hati bie marah sweetie. Sweetie nak bermanja pun tak oleh. Dah la, nak majuk, hmph!"
"Eh, alaaa merajuk pulak bini aku ni. Haish, macam-macam eh." Kata Zufar didalam hati.
"Up to you lah sweetie. I don't care. Kalau tak nak mandi lagi yaudah, biar bie pergi mandi dulu lepastu nak tidur, bye!"
Lalu Zufar mencapai kain tualanya dan menuju ke pintu tandas.
"Eeee, hmph!"
Setelah beberapa minit kemudian,
"Eh, mana pergi pulak bini aku ni? Taulah merajuk tapi janganlah merayau merata. Nasib baik tak pandai pandu kereta, kalau tak jenuh aku nak ligan. Hmm..."
"Nak call umi lah."
"Hello umi, assalamualaikum." "Ha Rayden. Waalaikumussalam, apa hal kamu call umi ni?"
"Umi busy ke?" "Umi tak busy pun, umi ada ni duduk dalam rumah. Kenapa?" "Rayden nak minta tolong umi ni."
"Minta tolong apa?" "Umi tolong jagakan Hannah ye. Dia tengah pregnant tu. Sekarang, dia tengah merajuk sebab Rayden tak nak mandi dengan dia."
"MasyaAllah, kamu berdua ni, ada-ada jelah. Ha yelah, datang jelah. Biar umi jaga dia."
"Ok, baik umi assalamualaikum." "Waalaikumussalam."
Lalu Zufar mengambil bagasi lalu meletakkan kesemua pakaian Hannah kedalam bagasi tersebut.
"Sweetie! Ooo sweetie!" Jerit Zufar memanggil Hannah di persekitaran rumah mereka.
"Eee, apa dia?!" "Dah tengah merajuk tu, tak ingat nak makan dah ke? Kang baby dalam perut lapar, sapa yang bersalah? Ibu dia jugak yang salah sebab tak bagi makan."
"Iiishh, yelah yelah."
YOU ARE READING
MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️)
RomansaKisah cinta doktor dan jururawat yang bekerja di hospital swasta yang sama dan telah berkahwin serta hidup bahagia walupun dalam kesukaran 𝐙𝐮𝐟𝐚𝐫𝐑𝐚𝐲𝐝𝐞𝐧𝐀𝐥-𝐐𝐚𝐲𝐲𝐢𝐦𝐗𝐇𝐚𝐧𝐧𝐚𝐡𝐙𝐚𝐟𝐞𝐞𝐫𝐚