MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT {53}

301 6 0
                                    

"Risa, miss tu saya kenal. Boleh saya rawat dia tak? Sebab lambat lagi nak tunggu doktor."

"Ha boleh je." "Ok thanks."

"Yin, mari masuk bilik ni." "Baik."

"Wah, ini lu punya bilik ka Hannah? Sangat cantik wooo." "Eh bukan. Ini bilik my husband." "Eh, lu boleh sesuka hati guna bilik ni ke?"

"Hihihi. Actually, I asisten suami I sendiri. Sebab tu kitaorang boleh kahwin tu." "Wah, sangat nice woo."

"Ok dah siap Yin. Lain kali hati-hati tau! Nasib baik awak datang cepat ke hospital." "Itulah. Benda nak jadi kan."

"Betul tu." "Kalau macamtu saya balik dulu ya Hannah. Thank you arr." "Iye, my pleasure."

Setelah beberapa minit kemudian,

"Bie!" "Sweetie! Bie rindu sweetie!" "Me too." "Jom kita pergi makan." "Erm, bie. Sebelum tu sweetie nak minta maaf sebab tak minta izin bie sebelum guna bilik bie untuk rawat orang."

"Oh takpelah. Rawat orang kan, guna je. By the way, sweetie rawat sapa tadi?" "Oh, jiran baru kita. Dia baru pindah, sempat lah berborak dengan dia pagi tadi before pergi kerja."

"Oh yeke? Laki ke perempuan?" "Of course lah perempuan." "Bagus betul bini bie ni. Untung bie dapat sweetie dulu tau." "Hihihi. Dah la, jom pergi sekarang. Lapar ni."

"Ok jom."

Setelah pulang ke rumah,

"Bie, inilah rumah jiran baru kita tu." "Oh yeke? Depan rumah je rupanya." "Iye. Nama dia Lim Hwa Yin. Dia pun baru berkahwin dengan suami dia. Nanti bie pergilah berkenalan dengan diaorang."

"InsyaAllah. Kalau ada masa lapang, bie pergi berkenalan."

"Bie nak minum kopi ke? Kalau nak sweetie nak buatkan." "Taknak lah. Kang tak tidur malam pulak malam ni gara-gara minum kopi."

"Hihihi. Yelah." "Sweetie pergi mandi dulu, ok? Bie nak rehat jap atas sofa ni." "Lah yeke? Bie taknak mandi sekali ke?"

"Hah? Apa yang sweetie cakap tadi? Ulang balik."

Lalu Hannah membisikkan sesuatu di telinga Zufar.

"Sweetie cakap, bie taknak mandi sekali ke?"

MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now