"Ehem ehem, awak." "Hm." "Tengoklah saya. Saya nak cakap dengan awak ni." "Apa, awak nak cakap apa?"
"Sweetie, tak baik tau bermasam muka dengan suami." "Saya tengah badmood la. Cepat lah nak cakap apa."
"Hmm yelah. Minggu depan, awak ambil cuti 2 minggu, faham?" "Untuk apa? Kenapa nak kena ambil cuti sampai 2 minggu?"
"Bie cakap ambil cuti, ambil jelah. Jangan banyak tanya. Lagi satu, petang ni, awak balik sendiri lah sebab saya ada hal."
"Hm, yelah."
"Zaf, kau balik naik apa? Katanya Doktor Zufar ada meeting." "Dia suruh aku balik sendiri." "Ooo. Jomlah, aku hantarkan kau."
"Ok, terima kasih Risa."
"Ok dah sampai." "Thank you so much tau Risa. Nak tanya kau tadi tapi segan pulak." "Ala, kita kan kawan, kau ada masalah apa-apa, cakap je mana tau aku boleh tolong."
"Hm, ok. Bawak kereta elok-elok." "InsyaAllah."
*telefon berdering*
"Umi ibu mertuaku?" "Hello assalamualaikum Hannah." "Waalaikumussalam umi. Ada apa umi call. Umi tak sihat ke?"
"Eh takdelah. Terima kasih tanya ambil simpati terhadap umi. Kalau nak harapkan si Rayden tu hmm takdenye. Ni umi nak tanya, korang nak pergi honeymoon bilanya?"
"Tak tau la dekat abang Rayden tu umi. Tapi dia suruh ambil cuti minggu depan, 2 minggu pulak tu."
"Oh, ada la tu. Takpelah kalau macamtu, kirim dalam dekat dia tau. Assalamualaikum." "Waalaikumussalam umi."
"Hmm, memang dia ni terlalu busy ke sampai tak ingat nak bawak bini pergi honeymoon? Kalau tak, macam mana aku nak selesaikan tanggungjawab sebagai seorang isteri? Hmm."
Pada malam itu, Zufar pulang ke rumah.
"Assalamualaikum. Bie dah balik."
"Hmm, senyap je rumah. Mana bini aku ni. Takkan dia keluar kot, lampu semua buka."
"Sweetie? Where are youuuu?"
*Zufar melihat pintu bilik terbuka sedikit*
"Ya Allah, engkau bukakan lah pintu hati suamiku untuk bawa aku pergi honeymoon. Aamiin..."
"Hihihi, sampai macamtu sekali eh. Kesian..." Kata Zufar dalam hati.
*Zufar mengetuk pintu*
"Eh bie. Bie bila balik? Sweetie tak dengar pun."
YOU ARE READING
MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️)
RomanceKisah cinta doktor dan jururawat yang bekerja di hospital swasta yang sama dan telah berkahwin serta hidup bahagia walupun dalam kesukaran 𝐙𝐮𝐟𝐚𝐫𝐑𝐚𝐲𝐝𝐞𝐧𝐀𝐥-𝐐𝐚𝐲𝐲𝐢𝐦𝐗𝐇𝐚𝐧𝐧𝐚𝐡𝐙𝐚𝐟𝐞𝐞𝐫𝐚