"Sedap kan makanan tadi bie?" "Iye. Sebab tu restoran ni femes. Lepas ni sweetie nak pergi mana? Ke nak balik?"
"Jomlah balik, sweetie penat lah." "Ok jom."
Dalam perjalanan balik ke rumah,
"Eh bie. Ada air anggur lah. Nampak sedap. Sweetie teringin lah." "Tapi, tak boleh berhenti lah sweetie. Sorry."
"Aloo. Hm, takpelah. Bie jalan jelah."
"Setelah sampai di rumah,
"Assalamualaikum. Kitaorang dah balik." Kata Hannah kepada ibunya.
"Waalaikummussalam. Cepat balik."
*Hannah berjalan dengan muka masam*
"Qayyim, kenapa dengan anak perempuan mama tu? Masam je muka." "Ooh, Hannah nak minum air anggur kat tepi jalan tu tapi kereta banyak sangat so tak boleh berhenti."
"Ooo, patutlah sampai masam muka." "Ya, kalau macamtu Qayyim naik dulu ibu. Nak pujuk isteri kesayangan."
*Zufar mengetuk pintu bilik*
"Sweetie, bie minta maaf. Bie janji lepas ni bie belikan untuk sweetie, tau?" "Bie beli kat situ jugak tau. Sweetie nak sangat-sangat."
"Kenapa?" "Sebab air dia nampak sedap, pekat dan menarik." "Erm, oklah. Bie pergi beli. Alang-alang nak pergi isi minyak kereta."
"Yeke? Thank you bie! Sayang bie! Mmuahh!"
*Menunjukkan flying k*ss*
"Me too. Mmuahhh!"
Selepas 30 minit kemudian,
"Sweetie! Tengok apa yang bie bawak balik!" "Wah, air anggur! Sedapnya!"
*Hannah mengambil air daripada Zufar*
"Terima kasih bie. Sekarang, sweetie nak pergi nikmati air ni dekat pondok. Bye!"
"Eh eh dia ni. Kita dah tolong beli lepastu dia tinggalkan kita pulak. Hmph, sampai hati." Kata Zufar didalam hati.
"Eh Hannah. Nak pergi mana tu?" "Tanya Puan Zarina.
"Eh mama. Hannah nak minum air ni kat luar. Kat dalam rumah panas lah." "Hm, yelah. Lepas habis minum masuk rumah tau! Kejap lagi dah nak senja." "Ok mama!"
"Ma, mana papa?" Tanya Zufar kepada Puan Zarina.
"Papa dah pergi masjid. Harini dia bertugas." "Ooo. Kalau macamtu, Zufar nak pergi siap-siap lah." "Eh, awal lagi. Pergilah temankan si Hannah tu."
"Mama, Hannah tu kalau tengah nikmati sesuatu, tak boleh diganggu nanti mengamuk. Nanti saya juga yang kena ma." "Hm, baiklah kalau macamtu."
YOU ARE READING
MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️)
Roman d'amourKisah cinta doktor dan jururawat yang bekerja di hospital swasta yang sama dan telah berkahwin serta hidup bahagia walupun dalam kesukaran 𝐙𝐮𝐟𝐚𝐫𝐑𝐚𝐲𝐝𝐞𝐧𝐀𝐥-𝐐𝐚𝐲𝐲𝐢𝐦𝐗𝐇𝐚𝐧𝐧𝐚𝐡𝐙𝐚𝐟𝐞𝐞𝐫𝐚