MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT {15}

715 21 0
                                    

"Ok, Hannah dah habis makan. Hannah nak naik nak siap-siap."

"Hannah pergi dulu mama, papa." "Elok-elok sayang. Jaga diri!"

"Hannah, boleh tak kita singgah rumah ibu saya dulu? Dia baru call tadi." "Boleh je. Kita ni tumpang orang, so kenalan ikut arah tuju orang tu." "Hehehe."

Setelah sampai di rumah Ibu Zufar.

"Assalamualaikum umi. Rayden dah sampai ni!" "Waalaikummussalam. Wah, anak umi dah sampai! Ya habibi, anak kita dah sampai!"

"Alamak, segan pulak aku dengan ibu dia ni. Takpelah, kau kan nak jadi menantu yang baik, kenalah ramah." Kata Hannah dalam hatinya.

"Eh, kamu bawak sapa tu Rayden?" "Kawan kerja, mi. Bolehkan Rayden bawak?" "Boleh, apa pulak tak boleh. Mai naik mai naik."

"Assalamualaikum makcik. Nama saya Hannah Zafeera. Makcik boleh panggil Hannah atau Zaf. Saya ni asisten Doktor Zufar." "Oh, yeke? Ha jemputlah duduk. Alahai, manis sungguh orangnya."

"Kejap ye Makcik tengah siapkan sarapan tadi. Mana pulak si walid kamu ni. Tadi ada sekarang menghilang pulak orang tua ni."

"Hannah, awak duduklah dulu. Saya nak ke dapur kejap." "Ok, Rayden."

"Umi, umi masak ape?" "Umi malas nak masak. Umi suruh walid kamu belikan sarapan ni ha. Eh Rayden, umi tengok kawan kamu tu elok, lawa orangnya. Kamu tak berkenan ke? Umi berkenanlah. Nampak lemah lembut je orangnya."

"InsyaAllah umi. Kalau ada berita baik, nanti Rayden call." "Maksud kamu?" "Adelah." "Ish, bertuah punya budak ni."

"Jemputlah makan Zaf." "Ala makcik, susah-susah je jamu sarapan. Saya baru je makan kat rumah tadi." "Halah, sarapan kedai aje. Pakcik kamu beli pagi tadi."

"Habibi dah balik." "Habibi, kita ada tetamu ni. Meh sini." "MasyaAllah, anak walid dah balik." "Walid dari mana? Dari sawah tadi pergi melawat padi. Eh, sapa wanita yang cantik-molek ni? Bakal menantu kita ke, yang?" "Eh, habibi ni. Ni kawan kerja anak kita, Hannah Zafeera namanya."

"Oh, patutlah. Kamu single lagi ke belum?" "Err, single, pakcik." "Habibi ni, habis pipinya dah mula merah. Pergilah mandi, dah bau lumpur." "Lah, orang tak duduk dalam sawah pun, orang duduk atas batas aje."

MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now