MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT {18}

630 17 0
                                    

"Hah? Apa awak cakap, Rayden?" "Saya cakap, sudi tak awak jadi pendamping hidup saya?"

"Erm, actually, saya pun sukakan awak." "SERIOUSLY?!" "Yes, I am serious, Rayden." "Ok, sekarang, awak dah terima lamaran saya. So awak dah jadi milik saya sekarang."

"Tapi, saya taknak satu hospital tau pasal hubungan kita tau?" "Ala, kenapa? Kalau ada yang ngorat awak macam mana?"

"Saya cakaplah yang saya ni taken." "Ooo, ok." "Awak janganlah marah." "Tak pun."

"Hannah, saya akan hantar rombongan meminang ke rumah awak." "Awak gila ke apa? Kita baru je bersama, kenapa nak bertunang?"

"Ye, saya tergila-gilakan awak, Hannah Zafeera. Saya nak jaga hubungan kita berdua. Saya  nak kita ada dalam ikatan pertunangan. Untuk mengelak daripada mulut makcik bawang, lebih baik kita bertunang dulu."

"Tapi bila?" "Bila-bila saja saya boleh pergi ke rumah awak."

"Eh awak, matahari dah nak terbenam la. Lepas ni kita balik ok?" "Ok awak."

Setelah sampai di rumah Hannah,

"Ok dah sampai. " "Thanks awak sebab bawak saya pergi jalan-jalan kat Pineng. " "Sama-sama. Esok awak pergi kerja sendiri ke atau nak saya datang ambil?"

"Eh takpe, saya boleh pergi sendiri. Kalau macamtu saya masuk dulu." "Ok bye sweetheart."

"Err, bye!"

"Omo omo, dia panggil aku apa tadi, sweetheart? Aaaaaaaaaa!"

"Hannah dah balik." "Ha Hannah, kenapa baru balik ni? Kamu pergi jalan-jalan mana?" "Sorry ma, pa, Hannah taktau kawan Hannah bawak jalan-jalan ke Pineng. Sebab tu sampai lewat. "

"Wah, jauh benor ye! Dah dah, kau pergi naik atas, mandi ambil wuduk astu tidur. Esok kau nak kerja." "Hannah dah solat kat RnR tadi." "Kamu dah makan ke?"

"Dah. Kami dah makan tadi. Oklah ma, pa, kalau macamtu Hannah naik dulu. Selamat malam."

"Selamat malam dear."

"Hai awak semua." "Hai Zaf. Wah semangat lain macam ye harini." "Eh, mana adelah." "Hm, mesti dah ada someone special tu."

"Serious lah Zaf? Ok, aku tunggu kad kahwin kau eh. I can't wait!" "Eh korang ni, ada ada sajalah. Dah la aku nak pergi masuk bilik doktor, bye!"

MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now