"Ha, nasib baik muat baju ni dengan badan aku. Kalau tak muat, terpaksa la aku kena sewa dekat kedai. Eh, dah pukul 8 la. Cepat Hannah cepat! Nanti doktor tunggu!"
"Hannah, ooo Hannah. Mama rasa, kawan kamu dah sampai depan tu. Cepatlah sikit, tak baik biar orang tunggu kita lama-lama."
"Ye ma. Hannah dah turun ni." "Turun elok-elok, kang jatuh pulak."
"Ma, Hannah pergi dulu ya. Kalau Hannah balik lewat, Mama tidur dulu. Hannah ada bawak kunci spare." "Ha ok. Bye bye sayang."
"Sorry Rayden. Dah lama ke awak tunggu?" "Takdelah. Saya baru berapa minit sampai. Saya nampak mama awak hendap kat tingkap, saya terus bersandar supaya dia tak nampak."
"Nasib baik awak menyorok sikit. Mama saya tak tahu yang saya ada kawan lelaki sebab sebelum ni saya tak pernah ada kawan lelaki."
"Ok, Let's go. Kita bergerak sekarang."
Setelah samapai di destinasi,
"Eh, Rayden. Kenapa kita datang kat jeti ni. Kata ada event."
"Yelah, event tu ada kat sini."
"Oh. Wah, besarnya cruise ship ni!" "Haha, comel la awak ternganga macamtu. Dah, jom naik."
"Hai Zufar Rayden Al-Qayyim. Long time no see." Sapa kenalan Zufar dari jauh."
"Oh hi. Er, who are you? Saya tak kenal awak." "Ooo dah sombong eh you sekarang. I ni anak Dato' Baharun la." "Oh, sorry. Saya tak kenal sebab saya tidak begitu rapat dengan your Dad. Sorry, let's go girl."
"Assalamualaikum Zufar. Lama tak jumpa kau. Kau sihat?" "Waalaikummussalam. Sihat alhamdulillah." "Wah, dulu bujang sekarang dah berpunya eh." "Eh, mana adalah bro. Merepek jelah kau ni."
"Hei, kau takyah la nak rahsia-rahsia dari kami lagi. Tu isteri kau kan? Cantik betul isteri kau. Pandai kau cari."
"Eh, tak. Saya bukan isteri dia. Saya hanya pasangan untuk malam ni." "Ala, buat lawak laki bini pulak korang ni. Dah dah dah, jom kat sana ada pemandangan yang indah. Boleh tengok bulan."
"Sorry ye Hannah. Awak mesti tak selesa kan?" "Eh, takde papelah Rayden. Saya ok. Jom pergi sana."
YOU ARE READING
MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️)
Roman d'amourKisah cinta doktor dan jururawat yang bekerja di hospital swasta yang sama dan telah berkahwin serta hidup bahagia walupun dalam kesukaran 𝐙𝐮𝐟𝐚𝐫𝐑𝐚𝐲𝐝𝐞𝐧𝐀𝐥-𝐐𝐚𝐲𝐲𝐢𝐦𝐗𝐇𝐚𝐧𝐧𝐚𝐡𝐙𝐚𝐟𝐞𝐞𝐫𝐚