"Salam sejahtera juga. Miss nak pergi mana? Joging ke?" Tanya Hannah kepada jirannya itu.
"Ya, jomlah kita joging sekali. Oh lupa nak perkenalkan diri. Nama saya Lim Hwa Yin." "Oh, saya Hannah Zafeera. Miss boleh panggil saya Zaf atau Hannah."
"Haiyaa Hannah, janganlah panggil miss. Kita muda lagi lah. Panggil je Yin." "Oh, ok."
"Awak nampak masih muda tapi sudah duduk rumah besar. Banyak kaya oooo." "Eh taklah. Saya sebenarnya tinggal dengan suami saya."
"Ooo, awak kerja apa Hannah?" "Saya dan suami kerja dekat Hospital XXXXXXXXX." "Oh, kiranya doktor dan jururawat la ni?" "Ye betul tu."
"Nanti boleh la kalau saya sakit, awak boleh rawat saya, hihihi." "Boleh kalau kita berjumpa lah. Errr, Yin duduk sini dengan sapa?" Tanya Hannah kepada Yin.
"Oh, saya pun duduk dengan suami juga. Saya baru je berkahwin minggu lepas." "Oh patutlah. Takpe Yin, lain kali saya teman awak joging. Saya cuti hari Ahad je, Sabtu belum tentu cuti ke tak."
"Oh, baiklah kalau macamtu. Saya jalan dulu ye Hannah." "Ye ye. Elok-elok Yin!"
"Eh, dah pukul berapa ni? Aku tak mandi lagi, kejap lagi Risa datang mampus aku."
*Hannah masuk ke dalam rumah*
Setelah beberapa minit kemudian,
"Assalamualaikum. Zaf ooo Zaf. Aku dah sampai ni." "Kejap. Nak siap dah." "Aku masuk ye!" "Ha masuklah."
"Wah, besar betul rumah kau Zaf. Hidup mewah kau dengan Doktor Zufar." "Alah, dia yang beli rumah ni. Bukan aku yang minta."
"Eh, kau dah sarapan ke belum Zaf? Kalau belum, jom kita makan dekat luar sebelum masuk kerja." "Ha boleh jugak. Aku pun nak ajak kau makan luar tadi, dah kau tanya dulu dekat aku, tak jadilah aku nak tanya hihihi."
"Jom. Kejap lagi lambat pulak."
"Fuyooo, kau beli kereta baru ke Risa? Cantik! Merah benor warnanye." "Iye, Alhamdulillah aku kumpul duit. Dapatlah beli kereta idaman aku." "Ooo. Jom jom tak sabar pulak aku nak naik,hihihi."
YOU ARE READING
MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️)
Roman d'amourKisah cinta doktor dan jururawat yang bekerja di hospital swasta yang sama dan telah berkahwin serta hidup bahagia walupun dalam kesukaran 𝐙𝐮𝐟𝐚𝐫𝐑𝐚𝐲𝐝𝐞𝐧𝐀𝐥-𝐐𝐚𝐲𝐲𝐢𝐦𝐗𝐇𝐚𝐧𝐧𝐚𝐡𝐙𝐚𝐟𝐞𝐞𝐫𝐚