"Assalamualaikum mama. Hannah dah balik." "Waalaikumussalam. Eh, awal pulak kamu balik harini Hannah. Selalunya lewat." "Ala ma, harini habis kerja awal. Mama tak suka Hannah balik awal ke hm?"
"Eh, taklah. Mama tanya je. Ni kamu dah makan ke belum?" "Dah mama." "Baguslah. Mama pun tak masak harini, mama dengan papa makan kat luar harini." "Oh, oklah ma Hannah naik bilik dulu."
"Eh, papa. Papa nak ke masjid ke? Awal lagi ni." "Haah, papa nak pergilah bersihkan sikit-sikit kat masjid tu. Bukan selalu." "Oh, yelah pa. Hati-hati."
"Assalamualaikum, pakcik." "Waalaikumussalam. Ye nak. Er, anak ni sapa? Tak pernah nampak pun sebelum ni." "Oh, saya baru je pindah sini pakcik. Rumah saya hujung sana tu."
"Oh, patutlah. Kamu orang yang duduk rumah sewa sana tu ke?" "Haah, tapi saya beli rumah tu. Tak sewa." "Oh, nama pakcik Ahmed Fadil Amsyar. Tapi orang panggil kat sini, Pakcik Med." "Oh, baiklah pakcik. Nama saya pun panjang jugak pakcik, Zufar Rayden Al-Qayyim. Pakcik panggil la apa-apapun saya tak kisah."
"Kalau macamtu, pakcik panggil Qayyim lah, boleh?" "Boleh pakcik." "Nanti sudah solat isya' jomlah kita lepak kat kedai depan sana tu." "Insyaallah pakcik."
"Ahmed, dah nak masuk waktu ni. Kau pergi masuk tolong azankan." "Ha yelah." "Pakcik, saya nak cuba azan kat sini boleh?" "Eh, boleh apanya tak boleh. Silakan silakan."
"Eh ma, ada orang baru ke ma tolong azankan?" "Entah la. Mama pun tak tahu. Nanti kamu tanya papa."
Setelah selesai solat isya'
"Jom Qayyim kita ke kedai sana. Naik moto pakcik aje." "Oh, boleh. Kalau macamtu, biar saya bawak moto pakcik." "Oh boleh."
"Pakcik nak tanya sikit privasi kamu. Umur kamu berapa?" "Umur saya 25 tahun pakcik." "Oh, kiranya anak pakcik muda setahun dari kamu la. Kamu dah kerja ke belajar lagi?" "Saya dah kerja dah pakcik. Saya kerja doktor. Sebelum ni saya jadi doktor praktikal je."
"Ooo. Pakcik berkenan dengan kamu. Nak jadi menantu pakcik?" Tanya Encik Ahmed kepada Zufar.
YOU ARE READING
MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️)
Storie d'amoreKisah cinta doktor dan jururawat yang bekerja di hospital swasta yang sama dan telah berkahwin serta hidup bahagia walupun dalam kesukaran 𝐙𝐮𝐟𝐚𝐫𝐑𝐚𝐲𝐝𝐞𝐧𝐀𝐥-𝐐𝐚𝐲𝐲𝐢𝐦𝐗𝐇𝐚𝐧𝐧𝐚𝐡𝐙𝐚𝐟𝐞𝐞𝐫𝐚