"Hai Zaf, rindu kau tau!" "Eleh, yelah tu." "Yelah. Eh, tapi kan elok la kau dah masuk kerja ni. Aku nak cuti pulak." "Cuti? Buat apa?"
"Aku nak pergi spend time dengan family aku lah. Kitaorang ada family day nanti." "Wah bestnya. Family day!"
"Zaf, Doktor Zufar panggil you." "Oh ok Doktor Chan."
"Assalamualaikum bie. Kenapa panggil sweetie ni?" "Eemmm mestilah bie rindu nak peluk isteri kesayangan bie ni."
"Alalala, manja kali dia. Slebewww! Hihihi." "Amboi, slebew slebew pulak dah dia ni."
"Sweetie, kejap lagi bie nak masuk bilik bedah. Sweetie nak ikut ke tak?" "Saya nak ikut tapi nak duduk luar je taknak masuk dalam."
"Oh ok. Tapi makan lewat sikit la sebab lambat sikit." "Takpe, sweetie boleh je tunggu. Tak pun sweetie kirim dekat Risa."
"Ooo oklah kalau macamtu. Jom kita pergi melawat patient dekat wad." "Baik doktor."
"Alhamdulillah, dah selesai melawat patient. Kalau macamtu, bie pergi dulu ye sweetie, jumpa lepas pukul 3."
"Ok bie. Kerja elok-elok. Miss you!" "Miss you too sweetie." Kata Zufar kepada Hannah sambil menunjukkan bentuk hati.
"Amboiii, sweet betul la pasangan baru kita ni. Bukan main eh. Tapi aku nak ingatkan kau, kau kena hati-hati takut ada penyondol pulak."
"Hmm, kalau macamtu kau lah penyondol tu. Dengan patient pun boleh jadi kau ni. Macam takde orang lain."
"Hei, mulut kau jaga sikit eh!" "Hei hei, apa gaduh gaduh ni? Nak aku report dekat pak guard ke?"
"Denisa ni Sufi , dia ingatkan aku untuk berhati-hati supaya Doktor Zufar tak kena sondol dengan penyondol. Padahal dia lah nak hancurkan kebahagiaan orang lain."
"Wei, tak baik kau tuduh tuduh macam tu." "Aku tak tuduh, aku ada bukti. Aku nampak depan mata aku sendiri dekat dalam wad lelaki. Kau rab*-rab* patient tu. Isteri dia tak tau lagi, kalau dia tau, kenalah kau dengan isteri dia."
"Denisa Aurora! Doktor Fariz panggil kau tu, cepat lah aduhhh! Kang dia ngamuk!" "Siap kau Zaf, aku akan balas dendam."
YOU ARE READING
MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️)
RomanceKisah cinta doktor dan jururawat yang bekerja di hospital swasta yang sama dan telah berkahwin serta hidup bahagia walupun dalam kesukaran 𝐙𝐮𝐟𝐚𝐫𝐑𝐚𝐲𝐝𝐞𝐧𝐀𝐥-𝐐𝐚𝐲𝐲𝐢𝐦𝐗𝐇𝐚𝐧𝐧𝐚𝐡𝐙𝐚𝐟𝐞𝐞𝐫𝐚