MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT {16}

682 20 0
                                    

"Umi, kami tak boleh duduk lama sangat sebab ada urusan sikit." "Oh yeke? Takpelah kalau macamtu."

"Dah habis makan dah umi, meh Rayden tolong umi angkat. Eh tak payah, kamu duduk aje." "Makcik, biar saya tolong makcik angkat ke dapur."

"Betul kamu nak tolong? Kalau macamtu boleh la. Orang lelaki ni jangan kerap sangat masuk ke dapur. Orang perempuan nak membawang."

"Wah, besar jugak ye rumah makcik ni!" Kata Hannah kepada umi Zufar sambil memuji kecantikan rumah itu.

"Halah, biasa-biasa aje. Rumah kampung la katakan." "Eh makcik, saya suka kalau rumah kampung yang sejuk ni. Ada sawah padi dekat sekeliling rumah."

"Oh yeke? Kalau macamtu, carilah jodoh yang duduk di kampung." "Malangnya, saya datang tergesa-gesa. Kalau takde hal, boleh saya meronda kat belakang rumah makcik." "Lain kali, datanglah lagi. Pakcik kamu ada dusun pokok durian, boleh la makan free nanti."

"InsyaAllah makcik. Kalau Rayden bawak datang ke sini saya datang." "Ala, kamu datang sendiri pun takpe. Dah tau kan jalan nak masuk, datang aje."

"Ehem, lama betul ye umi membawang dengan si Hannah ni." "Eh, lupa pulak umi. Jom jom."

"Umi, Rayden pergi dulu. Nanti ada masa, Rayden balik lagi lawat umi dan walid." "Yelah. Kalau boleh, bawak la Hannah sekali ye." "Eh, awak ni, anak orang sesuka hati dia je nak suruh bawak datang ke sini."

"InsyaAllah umi, walid." "Bawak kereta elok-elok Rayden. Kamu tu dah la bawak anak dara orang." Yelah walid. Kami pergi dulu assalamualaikum." "Waalaikummussalam."

"Ramah betul umi dan walid awak, Rayden. Saya suka." "Hmm, diaorang memang ramah. Walid saya tu ketua kampung. Memang kena ramah la." "Ooo."

"Awak, jauh sangat ke kita nak pergi ni?" "Dekat je. Dekat Pineng." "PINENG?! Jauh tu wak." "Ala, awak tidur ajelah Hannah. Nanti dah sampai saya kejut." "Hm, ok."

Setelah tiba di Pineng,

"Hannah, kita dah sampai." "Huarghhh. Erm, ngantuknya. Eh, kita kat mana ni Rayden?" "Jomlah turun dulu."

MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now