Setelah cukup 8 bulan usia kandungan Hannah,
"Sweetie, sweetie dah prepare ke beg untuk bawak pergi hospital nanti?" "Belum." "Aishh. Sweetie, kan doktor dah pesan kena prepare siap-siap, nanti senanglah, tak kelam-kabut."
"Hmm yelah. Nanti sweetie prepare lah."
Tiba-tiba,
"Assalamualaikum. Rayden, Hannah!"
"Waalaikumussalam. Eh umi, walid. Kenapa datang tak bagitau?"
"Biarlah surprise sikit." "Baguslah kalau umi dan walid datang, tak payah dah la hantar Hannah pergi rumah mama."
"Kenapa? Kamu nak pergi kerja ke Rayden?" "Haah. Harini kena operate patient."
"Oh, oklah kalau macamtu. Kerja elok-elok Rayden." "Salam bie."
Zufar berlutut dan memegang perut Hannah lalu berkata,
"Baby, Baby jangan buas-buas tau duduk dalam perut ibu. Kesian ibu, sakit dia nanti. Ayah nak pergi kerja, mmuahhh."
"Kalau macamtu, Rayden pergi kerja dulu, Assalamualaikum." "Waalaikumussalam."
"Umi, walid, mari Hannah tunjukkan bilik tidur." "Eh takpe, kamu kan mengandung, nanti penat pulak nak panjat anak tangga tu."
"Eh tak penat lah. Lif kan ada, hehehe."
"Hah, lif? Amboii, canggih betul ye rumah Rayden ni. Dah macam anak dato' pulak rumah dia ni."
"Alhamdulillah umi, Abang Rayden beri kelengkapan yang mudah untuk Hannah."
"Mumgkin Rayden beli rumah yang ada lif sebab nak bagi cucu banyak kot dekat kita. Taklah menantu kita penat nanti, hehehe."
"Ish abang ni. Yang dalam perut pun tak keluar lagi, nak cucu baru pulak. Awak ni melebih-lebih pulak, ingat senang baby tu nak keluar, hah."
"Hmm, dah dah. Umi dan walid jangan bergaduh. Jom kita naik lif."
"Rumah kamu ni ada berapa tingkat?" "3 je." "Hah, 3 tingkat? Uish, dah macam bangunan sekolah dah umi rasa."
"Ok, ini bilik umi dan walid."
"Hah, kamu biar betul Hannah? Besar ni." "Eh, taklah besar mana umi. Bilik tidur kitaorang lagi besar, ini bilik nombor 4. Semua ada 6 bilik."
"Tudiaaa. Banyaknya!" Kata Tuan Zareef kepada Hannah.
"Hihihi. Umi dan walid berehat lah dulu ye. Kalau ada apa-apa masalah, panggil je Hannah, tau."
YOU ARE READING
MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️)
RomanceKisah cinta doktor dan jururawat yang bekerja di hospital swasta yang sama dan telah berkahwin serta hidup bahagia walupun dalam kesukaran 𝐙𝐮𝐟𝐚𝐫𝐑𝐚𝐲𝐝𝐞𝐧𝐀𝐥-𝐐𝐚𝐲𝐲𝐢𝐦𝐗𝐇𝐚𝐧𝐧𝐚𝐡𝐙𝐚𝐟𝐞𝐞𝐫𝐚