MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT {48}

335 6 0
                                    

"Sweetie, minggu depan kita balik kampung." "Yeay, tak sabar nak jumpa umi dengan walid, rinduuuu!"

"Nanti jangan lupa bagitau mama dan papa tau!" Pesan Zufar kepada Hannah.

"Iye, Hannah ingat."

Setelah tiba di rumah Puan Zarina,

"Assalamualaikum mama. Busy nampak." "Waalaikumussalam. Eh, tak bagitau pun kata nak balik, tidak mama boleh masak sedap sedap."

"Kejap je ni ma kitaorang balik. Ada berita baik nak disampaikan." "Hah, apa dia? Bagitau lah."

"Hannah pregnant ma." "Kata Zufar kepada Puan Zarina.

"Alhamdulillah akhirnya, mama dapat cucu." "Iye ma. Baru tadi pergi check dekat klinik." "Cepat betul ye Qayyim." Usik Puan Zarina kepada Zufar.

"Err ehehehe."

"Lepastu, minggu depan nak balik kampung jap." "Oh yeke? Kalau macamtu, nanti kamu singgah sini dulu. Mama nak petik buah mangga kat belakang rumah tu. Umi kamu ada pesan kalau ada buah bagi sikit kat dia."

"Oh, ok ma." "Erm, papa mana ma? Tak nampak batang hidung papa pun dari tadi."

"Oh, dia takde harini. Pergi hiking dengan kawan-kawan dia." "Ooo, kenapa mama tak ikut?" "Malas la mama. Lagipun kawan-kawan dia pun tak bawak bini."

"Faham faham. Takpelah mama, dah lewat ni kitaorang balik dulu." Kata Zufar kepada Puan Zarina.

"Haa ye ye. Elok-elok pandu kereta tu. Hannah, dengar cakap suami kamu tau! Jaga kandungan tu elok-elok." "Ye ma. Assalamualaikum."

"Waalaikumussalam."

"Sweetie, kalau nanti sweetie dah sarat lepastu tak larat nak jalan cakap tau. Biar bie tolong ambilkan cuti untuk sweetie. Bie bukan apa, kita kena jaga elok-elok sebab ini anak pertama kita."

"Yelah bie. Sweetie akan dengar cakap bie." Kata Hannah kepada Zufar dengan lemah lembut.

"Sweetie, agak-agak anak kita boy ke girl?" "Erm, tak tau lah tapi kalau perut nampak bulat maybe girl. Kalau macam tajam sikit ke depan tu boy."

"Tapi bie nak anak girl." "Ish bie ni, kita tak tau lagi kan gender baby ni. Perut pun kecil lagi, macam mana nak tau."

MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now