MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT {40}

386 7 0
                                    

"Sweetie, lepas habis minum masuk rumah tau! Dah nak senja ni. Bie nak pergi masjid." "Ok hati-hati bie!"

Setelah sampai masjid,

"Assalamualaikum papa. Rancak menyembang. Tengah sembang pasal apa tu dengan Pak Abu?"

"Eh, waalaikummussalam Qayyim. Takdelah sembang kosong aje." "Eh Fadil, kenapa budak ni panggil kau papa?"

"Lah, kau tak tau ke? Budak ni dah jadi menantu aku sekarang. Aku nak jemput kau datang majlis kenduri dia tapi kau pergi umrah pulak, sebab tu aku tak jemput."

"Lah, aku ingatkan bujang lagi. Baru nak kenalkan dengan anak perempuan aku tu." "Anak kau yang mana?" "Alah, yang duduk menganggur dekat rumah tulah. Tah pape dia buat dekat rumah tu."

"Err, papa, Pak Abu, Qayyim masuk dulu sebab nak azan Maghrib." "Ha yelah. Kejap lagi papa nak ambik wuduk, dah terbatal agaknya."

Sementara di rumah,

"Hannah! Masuk rumah cepat! Suami kamu pesan apa tadi, masuk rumah nanti senja. Kejap lagi azan berkumandang. Ini lah waktunya syaitan- syaitan lari lintang-pukang. Cepat masuk."

"Ye ibu. Hannah nak masuk la ni." "Lepas masuk naik atas pergi mandi, lepas tu solat, faham tak?" "Faham mama."

"Pa, jom balik rumah dulu makan nasi. Mama ada masak lauk-pauk dekat rumah tu." "Ha yelah yelah. Aku balik dulu ye Abu, So'od. Bini aku dah masak."

"Assalamualaikum, abang dan Qayyim dah balik." "Waalaikummussalam, yey my husband and my daddy dah baliklah."

"Buang tabiat ke budak ni, yang? Tiba-tiba speaking pulak." "Jangan dilayan si Hannah tu bang. Biar suami dia yang layan."

"Nah bie, nasi untuk bie." "Terima kasih sweetie." "Aip, dah basuh tangan ke belum? Ke nak sweetie tolong suapkan, hmm?"

"Eh eh, bie lupa lah. Takpe, bie boleh suap sendiri." "Kamu ni dah kenapa Hannah? Wayar dalam otak kamu tu putus ke?" "Ish papa ni, orang saja je nak bermanja-manja dengan suami sendiri."

"Mama, papa, Qayyim nak cakap sesuatu ni."

MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now