"Assalamualaikum mama." "Waalaikummussalam. Ha, ada apa Hannah ku?" "Hannah nak tanya, mama ada kat rumah ke? Kitaorang nak pergi ni."
"Lah, mama lupa yang Harraz bertunang harini. Mama dan papa ikut rombongan dia la ni."
"La yeke? Astu?" "Kami balik esok pagi. Tapi kalau nak masuk pun masuk jelah, kamu kan ada kunci rumah." "Ye tak ye jugak ye. Oklah kalau macamtu. Kirim salam dekat Harraz."
"Harraz? Sapa Harraz?" Tanya Zufar dari belakang Hannah.
"Eh? Bie. Bila bie datang? Tak dengar pun?" "Bie tanya sapa Harraz?" Tanya Zufar dengan tegas.
"Oh ye. Sebenarnya Harraz tu...."
Belum habis Hannah bercakap, Zufar memotong.
"Harraz tu ex sweetie? Macam tu? Lepastu dia nak getback? Macam tu?"
"Eh bukanlah. Harraz tu cousin sweetie belah papa. Dia bertunang harini jadi mama papa takde kat rumah harini. Diaorang balik esok."
"Oh yeke? Sorry sweetie sebab bie termarah tadi." "Takpe sweetie faham. Bie cemburu kan?" "Sapa je tak cemburu kalau bini sendiri sebut nama lelaki lain."
"Hihihi. Sorry sweetie lupa nak bagitau. Masa kita kahwin haritu dia tak datang sebab dia belajar dekat luar negara."
"Ooo patutlah." "Jomlah. Kalau nak masuk rumah, kunci rumah ada kat saya." "Ha ok."
Setelah sampai di depan pagar rumah,
"Bie nak balik rumah bie baliklah. Kejap lagi datang balik tau!" "Ok. Bie pergi kejap je."
"Eh? Mama? Papa? Kata balik esok." "Papa kamu ni nak balik harini jugak. Mama nak balik esok."
"Saya dah cakap kan kalau awak nak balik esok, baliklah naik ETS, nanti saya pergi ambik." Awak ingat senang nak naik ETS tu? Kena tempah tiket awak tau tak?! Kang tiket habis saya nak balik naik apa?"
"Banyak lagi kenderaan lain. Naik jelah."
"Ha mula dah mula dah. Mama papa, dah tua pun masih bergaduh lagi ke? Dah, sekarang Hannah nak naik atas. Kalau mama papa nak gaduh kat luar, kejap lagi ada lah gosip yang jiran-jiran kita cakap."
YOU ARE READING
MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️)
RomantikKisah cinta doktor dan jururawat yang bekerja di hospital swasta yang sama dan telah berkahwin serta hidup bahagia walupun dalam kesukaran 𝐙𝐮𝐟𝐚𝐫𝐑𝐚𝐲𝐝𝐞𝐧𝐀𝐥-𝐐𝐚𝐲𝐲𝐢𝐦𝐗𝐇𝐚𝐧𝐧𝐚𝐡𝐙𝐚𝐟𝐞𝐞𝐫𝐚