MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT {30}

568 12 0
                                    

"Hmph, kalau macam ni gayanya, bie makan lah sorang-sorang. Sweetie nak naik atas. Bye!"

"Eh, alaaa. Janganlah macam ni sweetie. Bie saja je nak buat sweetie risaukan bie. Bie minta maaf, ok? Sorry lahhhh." Kata Zufar sambil merayu kepada Hannah dengan muka yang comel.

"Erghh, kalau bie sakit macam mana? Kalau termakan udang macam mana? Kalau bie masuk hospital macam mana? Macam mana kalau bie masuk hospital, lepastu doktor cakap keadaan bie kritikal, ha macam mana?"

"Wah wah wahh, banyak betul ye macam mana macam mana macam mana sweetie. Ni baru rasa simpati terhadap suami tersayang."

"Tapi, kenapa bie nak tipu sweetie? Benda penting tak boleh tipu tau! Nanti boleh memudaratkan diri nanti."

"Hmm yelah. Lain kali bie tak tipu dah benda-benda yang penting. Maafkan bie tau, sweetie." "Ni first warning eh. Masuk yang ketiga, sweetie report dekat umi. Faham?" "Faham bos."

"Dah, jom makan." "Tolong cuapkan. Ngaaaa..." Kata Zufar kepada Hannah sambil membuat tingkah laku seperti bayi.

"Eeee. Ngade ngade."

Setelah sampai di mall,

Eh, Zufar. Kau buat apa kat sini? Eh, Nurse Zaf pun ada sama?" "Hai Aisy. Kami nak shopping kejap. Nanti nak pergi honeymoon."

"Eh, honeymoon? Kau biar betul Zufar?" "Ya iyalah. Masa gue mahu bohong lo." "Kalau macam tu, Hannah, pinjamkan suami awak kejap. Saya nak bincang sesuatu." "Erm, oklah. Jangan lama-lama, nanti rindu."

"Tak lama pun, kejap je."

"Eh, kau pahal tarik-tarik aku ni Aisy?" "Aku nak bagi tips dekat kau ni. Kita sebagai lelaki kalau nak buat perkara ni, kita kena mengalah. Biar perempuan duduk Kat atas kita, faham?"

"Eh, macam tau tau pulak yang aku nak buat macamtu." "Orang pergi honeymoon selalunya macamtu lah. Bukannya aku tak faham kau tu, aku kan dah kahwin so aku tahulah perasaan kau terhadap bini kau."

"Hm yelah. Thanks atas tips kau tu. Akan ku gunakan nanti." "Ok. Kalau just nak enjoy, guna alat keselamatan tau. Jangan lupa!" "Iye!"

"Apa yang kamu berdua cakap tadi? Kenapa nak kena duduk jauh?" Tanya Hannah kepada Zunar sambil berkerut dahi.

"Ini hal lelaki. Perempuan tak boleh tau privasi lelaki." "Ooo faham faham. Jomlah cepat kata nak shopping." "Ha jom jom."

MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now