MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT {12}

747 20 0
                                    

"APEE? PUKUL 12 MALAM?!" Kata Hannah dengan perasaan yang sangat terkejut.

"Iye, kenapa Hannah? Awak tak selesa ke?" "Bukan Rayden, saya takut mama saya marah kalau balik lewat sangat."

"Kalau macamtu, better awak call mama awak supaya dia tak risaukan awak kalau balik lewat." "Betul jugak. Kejap saya call."

"Hello, ma. Sorry ma, event yang Hannah datang ni jauh so Hannah balik lewat sikit. Dalam 12 lebih macam tu. Apa, mama dan papa pergi dating? Ha oklah. Thanks ma. Assalamualaikum."

"Mama saya cakap, ok dia pun tengah dating dengan papa saya dekat luar." "Erm, awak, tunggu sini kejap tau. Saya nak pergi bersembang dengan kenalan- kenalan saya." "Ok."

"Miss, you want some water?" "Yes, thank you."

*Hannah mengambil minuman yang diberi oleh pelayan disitu) lalu meminumnya sekali gus*

"Erm, sedaplah air ni. Alamak, dah habis la pulak. Nak lagilah. Waiter." "Yes miss?" "I want more this water." "Oh, sure."

*Lalu Hannah meminum lagi sekali gus*

"Eh, cik Hannah. Cik Hannah minum air apa tu?" Tanya daripada salah seorang kenalan Zufar.

"Saya minum air ni. Sedap tau!"

"Astaghfirullah. Cik Hannah, itu arak. Bukan minuman berkarbonat."

"HAH YEKE?" "Habis, nak kena buat macam mana ni kalau saya terminum?" "Cik Hannah kena duduk di kerusi. Biar saya panggil Zufar dulu."

"WEH ZUFAR. HANNAH TERMINUM ARAK!" "APE? HANNAH TERMINUM ARAK?!"

*Zufar bergegas ke arah Hannah yang sedang duduk di kerusi*

"Hannah, awak ok ke tak ni?" "Saya pening lah Rayden. Saya nak balik." "Tapi, sekarang baru pukul 11.45. Kita tak sampai lagi jeti. Awak bertahan ya?"

Setelah berapa minit kemudian, mereka tiba di jeti.

"Hannah, kita dah sampai jeti." Panggil Zufar kepada Hannah tetapi tiada sahutan.

"Hannah, kita dah sampai ni." "Macam ni lah bro, kau angkat je dia masuk dalam kereta. Settle. Lagipun dia ni tak berisi sangat, maybe ringan." "Hm, yelah."

"Hannah Hannah, macam mana awak boleh terminum arak ni? Kan dah menyusahkan diri awak."

"Tapi, kalau aku bawak balik sekarang, takkan aku nak hadap Mak bapak dia pulak? Better aku bawak ke homestay aku dulu kot tunggu sampai dia sedar."

Lalu Zufar memandu kereta ke kawasan homestaynya.

"Eh, Encik Zufar. Dah lama encik tak datang sini. Bawak sapa?" Tanya pekerjanya di situ.

"Saya bawak someone. Bagi kunci homestay saya." "Ok, Encik Zufar."

MR. DOKTOR & MRS. JURURAWAT (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now