Keyifli okumalar diliyorum efenim!!Beğenirseniz bir votenizi alırım
CANSET'TEN;
Bir anda üstüme eğilmesiyle kokusu burnuma doldu erkeksi bir parfümü vardı.Çok güzel kokuyordu.Yüzümüzün arasında ki mesafe azalınca yüzlerimiz fazlasıyla birbirine yaklaşmıştı.Utanmıştım.O haricinde gözüm her yerde geziyordu.Hem neden hala uzaklaşmamıştı ki.?
Uzaklaşmasındı.
Bana ne oluyordu böyle.? Dakika bir gol bir adamdan etkilenmiş miydim yani ?Onun bakışlarını hala yüzümde hissedebiliyordum, bana baktığının ve beni izlediğinin farkındaydım.Buda kalbimin delicesine atmasına sebep oluyordu.Ellerim heyecandan titremeye başlamıştı.Görmesin diye masanın altına saklamıştım.
Tam kalbimin artık daha fazla dayanmayacağını düşünürken çırak imdadıma yetişti.Elinde çay tepsisiyle çırağın buraya geldiğini görünce o da kafasını geri çekti.Önümüze iki tane demli çay bıraktıktan sonra çırak bana döndü." Başka bir isteğin var mı yenge ? " Bana yenge demesiyle yine kalbim hızlanmıştı.Tabii ki berdel kararını tüm Mardin duymuştu ve iki hafta içinde de bizden düğün bekliyorlardı.
Yaşadığım durumun saçmalığına bak ya başkalarının isteği üzerine evlenmek zorunda kaldığım adamla bu gün kötü bir tesadüf sonucu karşılaşıyorum,onunla ilk kez konuşuyorum hatta onu ilk kez inceliyorum ve ondan etkileniyorum.Hatta öyle ki bu adam ilk dakikadan kalbimin heyecanla çarpmasına sebep oluyor ve şu anda da onunla karşılıklı ilk çayımı içiyordum.Sanayide.
Çırağa bir şey istemediğimi söyledikten sonra teşekkür ettim.O da aynı soruyu Azer'e de sorduktan ve yok cevabını aldıktan sonra hakkı ustanın 10 dakikaya burada olacağını söyleyerek yanımızdan ayrıldı.
Çırak gidince yine ortam sessizleşti , aslında bu kaza işi bi yönden iyi olmuştu konuşulması gereken şeyler vardı . O da benim gibi düşünüyor olmalı ki boğazını temizleyerek konuya bodoslama daldı.
"Konuşmamız gerek."
Kafamı sallayarak onu onayladım.
"Bak Canset ikimizde kardeşlerimiz yüzünden bir bedel ödemek zorunda bırakıldık.Evlenmek zorundayız.Karar çoktan çıktı.Ağalar en kısa zaman da düğün istiyor. Bilmeni isterim ki böyle olsun istemezdim.Bir şeyi zorlanmanı hele ki evlilik gibi büyük bir olaya zorlanmanı asla istemezdim ama buna mecburuz. Töre bunu emrediyor."
Töreyi siksinler.
Haklıydı. Ağalar en kısa zamanda berdelin karşılığını almak istiyorlardı.Bize verdikleri süreyse en fazla iki haftaydı.
Hem bu evliliğe sadece ben zorlanmamıştım ki onu da zorlamışlardı bu işe ama o bundan benim yanımda bahsetmemişti.Rahatsız olabileceğimi düşünmüştü.
Hımm....Alçakgönüllüyüz demek Azer ağa.Güzel.
"Haklısın.Bir şeyleri artık kararlaştırmaya başlamalıyız."Kafasını sallayarak beni onayladı.
"Eğer senin için uygunsa yarın gelip şu isteme işini halledelim diyorum.Her şeyin 1 haftaya bitmiş olmasını istiyorum. 2 gün sonra nişan,ertesi gün nikah,2 gün sonra kına ve ertesi gününe de düğün. Ne dersin?"
Kalbime ince ince bir sızı yayılmaya başladı.Aslında ona minnettardım normalde berdel düğünleri yapılmazdı.Bu bir bedel olarak görülürdü bir birleşme olarak değil. O yüzden berdele kurban giden kızların ne düğünü olurdu ne kınası sadece basit bir nikah.. ama Azer bana nişan bile yapabileceğini söylüyordu.Diğer ağaların düğüne normalde karşı çıkması gerekirdi ama sanırım karşımda ki adam buna izin vermemişti.Düşünceliydi.
"Nişan gereksiz olur ama bir düğünümün olmasını tabi ki isterim.Şöyle olsun mu ? Yarın isteme ertesi günü nikah ve 2 gün sonrada kına ve düğün "
Bu kadar sakin olduğuma inanamıyordum ama uzatmanın ve işleri daha da zorlaştırmanın hiç bir manası yoktu.
"Tamam. Sen nasıl istersen. Şunu bil ki senden bir evliliğe dair bir beklentim yok birbirimizi zaman içinde tanıyacağız.Zamanla alışacağız.Her şey yavaş yavaş olacak.Hayatın da hiç bir değişiklik olmayacak yine işe gidip geliceksin , istediğin zaman aileni görebileceksin."
Duyduğum şeyler yüreğime biraz olsun su serpmişti. Aslında Azer ağa Mardin ' de öfkesi ile meşhur bir adamdı. Ben,abim onun kardeşini kaçırdığı için bana kinlenecek ve hayatı bana zindan edecek diye düşünüyordum.Hatta şiddet göreceğimi bile düşünmüştüm ama o...
Aramızda 5 yaş vardı; ben 26 o ise 31 yaşındaydı,olgun olan taraf oydu . Her şeyimi olgunlukla karşılıyor ve en önemlisi bana saygı duyuyordu.Kadınlara saygı duymanın hala utanç olarak görüldüğü bir dünyada yaşıyorduk ve o bana saygı gösteriyordu.Bana sunduğu şeyler çok önemliydi.Berdele kurban giden diğer kızlar gibi köle ve çöp hayatı yaşamayacağım için çok şanslıydım.
Ben ona denk geldiğim için kesinlikle çok şanslıydım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CANSET | TAMAMLANDI
Chick-LitYayınlanma tarihi (Başlangıç) : 1 Mart 2023 🍃🍃 Kızılca kadınlar serisi #1 İki ailenin birbirinin kızlarını karşılıklı olarak gelin almasına berdel denir. Size pekde ilginç olmayan bir bilgi söyleyeyim ; Berdelin kelime anlamı ' Değiş tokuş ' dur...